אליאב אללוף בלוג
צילום: תפוז
בלוג

מהו הדבר שחסר לכל בעל עסק? חשיפה חשובה, אבל מהלך מעניין - הרבה יותר

חשיפה בפני עצמה לא מייצרת לקוחות בקלות. הנה טעימה מהבלוג השני באתר תפוז של מנטור המדיה החברתית והיועץ השיווקי, אליאב אללוף. כנסו
אליאב אללוף |
נושאים בכתבה אליאב אללוף תפוז

כמעט כל בעל עסק בטוח שחסר לו רק דבר אחד: חשיפה. המחשבות הן משהו בנוסח "אם רק יותר אנשים היו יודעים עלי. אם רק עוד אנשים היו מכירים את המוצר/השירות שלי, כל הבעיות שלי היו נפתרות". לקוחות היו קונים, הכסף היה זורם, והכל היה נפלא.

אילו רק הייתה לכם חשיפה. כמובן, כשזה מגיע לעבודת החשיפה הביטוי הנפוץ ביותר הוא "אין לי תקציב", והוא נובע מהבנה עמוקה ובסיסית - חשיפה בפני עצמה לא מייצרת לקוחות בקלות.

רובנו נחשפים לאלפי מסרים פרסומיים ביום, אבל אנחנו לרוב לא שמים לב אליהם. אנחנו מבחינים בדברים שהם יוצאי דופן או כאלו שקשורים לעולם שלנו, אולי כאלו שפותרים לנו בעיות. אבל גם אז, אנחנו לא ממהרים לייצר העדפה צרכנית או רצים לקנות.

מה זה אומר? שחשיפה לא עוזרת? אם זה סתם עוד פרסומת, הסיכוי שלה לקדם אתכם לא גבוה - והיא גם עולה כסף רב.

אבל מה אם הייתם יכולים לעשות מהלך מעניין? מה אם הייתם יכולים לייצר "סיפור"? ועוד בלי להוציא הרבה כסף? אם הייתם יכולים לייצר לא רק חשיפה, אלא משהו שמייצר רגש, עניין ואולי חיבור אישי?

לפני שנכנס לדוגמא, הסבר קצר: כשזה מגיע למילים סיפור, מיתוג, אסטרטגיה, הרבה אנשים מתפזרים להרבה כיוונים. כל אחד בטוח ש"הסיפור" שלו "מעניין". כדי לשמור את זה פשוט וברור, תבחנו את המסר שלכם לפי כלל האצבע הבא: אם לפחות 10% מהאנשים שנחשפו אל המסר משתפים אותו הלאה (מספרים לאדם נוסף או משתפים בצורה דיגיטלית), זה סיפור. אם לא, אז לא.

להמשך הבלוג של אליאב אללוף -לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.