אליאב אללוף בלוג
צילום: תפוז
בלוג

הבלוג של אליאב אללוף: הכלל הראשון להצלחה בעסקים? לשנות את הכללים

עסקים רבים מתחילים עם הידוע והמוכר, נתקעים, ואז מחפשים "טיפים". מה עושים? הנה טעימה מהבלוג בתפוז של מנטור המדיה החברתית והיועץ השיווקי
אליאב אללוף | (2)
נושאים בכתבה אליאב אללוף תפוז

ישנו סיפור על אדם בן 70 שראה בחור בן 25 שהתייאש מהעסק שלו. החובות, הספקים, הלקוחות, המתחרים, רשויות המס - הכל קשה, מלחמת הישרדות יומיומית מתישה. נשמע מוכר?

במקום להטיף לו, הציע לו התערבות: ריצת 100 מטר. הראשון שמגיע לצד השני, מקבל 500 שקלים מהשני. הצעיר צחק. "אתה זקן, איך בדיוק אתה חושב לנצח אותי?", ואז חשב לעצמו, למה לא? ופנה לזקן "אתה יודע מה? התערבנו".

הזקן חייך ואמר "בסדר, אבל אני רוצה יתרון קטן". הוא שלף שק ואמר לצעיר "אתה תקפוץ בתוך השק, ואני ארוץ". הצעיר היה מלא בטחון בעצמו. "גם בקפיצה בתוך השק, אני אנצח אותך, איש זקן!".

הם התקדמו לקו הזינוק, ואז הזקן אמר לו: "תסתובב. אתה תקפוץ, אבל לא קדימה, אלא אחורה". הם יצאו לדרך: הזקן בריצה, והצעיר קופץ אחורה בשק. וכצפוי, הזקן ניצח.

הצעיר מזיע, מתנשף, יושב מתוסכל על קו הסיום וממרר בבכי. "אתה יודע למה הפסדת?" שואל אותו הזקן. "כי אתה נוכל ורמאי!" צעק הצעיר, עדיין יושב על הרצפה. "תחשוב טוב, למה הפסדת?" התעקש הזקן. הצעיר השתהה, חשב על כל מה שקרה, ואז הישיר מבט לזקן ואמר לו: "כי נתתי לך לקבוע את הכללים".

הרבה מאד עסקים מנסים לשחק לפי הכללים המקובלים. הם עושים בדיוק את מה שעושים עסקים אחרים באותו התחום, מעתיקים מהלכים וחשיבה של מתחרים, ורק מנסים לייצר בידול בדרכים שבדרך כלל לא מניבות תוצאות. למה? פשוט מאוד, כי הם לא באמת חושבים על זה. הם מתחילים עם הידוע והמוכר "כי אינטואיטיבית זה מרגיש נכון", נתקעים, ואז מחפשים "חשיפה", "טריקים" או "טיפים" שיצילו את העסק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ........ () ..... () 25/12/2014 12:28
    הגב לתגובה זו
    ........ () ..... () ... .... ... .... ........
  • 1.
    אלוף. אחד הנדירים בארץ. (ל"ת)
    מישהו שמכיר מקרוב 24/12/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.