הבלוג של אליאב אללוף: הכלל הראשון להצלחה בעסקים? לשנות את הכללים
ישנו סיפור על אדם בן 70 שראה בחור בן 25 שהתייאש מהעסק שלו. החובות, הספקים, הלקוחות, המתחרים, רשויות המס - הכל קשה, מלחמת הישרדות יומיומית מתישה. נשמע מוכר?
במקום להטיף לו, הציע לו התערבות: ריצת 100 מטר. הראשון שמגיע לצד השני, מקבל 500 שקלים מהשני. הצעיר צחק. "אתה זקן, איך בדיוק אתה חושב לנצח אותי?", ואז חשב לעצמו, למה לא? ופנה לזקן "אתה יודע מה? התערבנו".
הזקן חייך ואמר "בסדר, אבל אני רוצה יתרון קטן". הוא שלף שק ואמר לצעיר "אתה תקפוץ בתוך השק, ואני ארוץ". הצעיר היה מלא בטחון בעצמו. "גם בקפיצה בתוך השק, אני אנצח אותך, איש זקן!".
הם התקדמו לקו הזינוק, ואז הזקן אמר לו: "תסתובב. אתה תקפוץ, אבל לא קדימה, אלא אחורה". הם יצאו לדרך: הזקן בריצה, והצעיר קופץ אחורה בשק. וכצפוי, הזקן ניצח.
הצעיר מזיע, מתנשף, יושב מתוסכל על קו הסיום וממרר בבכי. "אתה יודע למה הפסדת?" שואל אותו הזקן. "כי אתה נוכל ורמאי!" צעק הצעיר, עדיין יושב על הרצפה. "תחשוב טוב, למה הפסדת?" התעקש הזקן. הצעיר השתהה, חשב על כל מה שקרה, ואז הישיר מבט לזקן ואמר לו: "כי נתתי לך לקבוע את הכללים".
הרבה מאד עסקים מנסים לשחק לפי הכללים המקובלים. הם עושים בדיוק את מה שעושים עסקים אחרים באותו התחום, מעתיקים מהלכים וחשיבה של מתחרים, ורק מנסים לייצר בידול בדרכים שבדרך כלל לא מניבות תוצאות. למה? פשוט מאוד, כי הם לא באמת חושבים על זה. הם מתחילים עם הידוע והמוכר "כי אינטואיטיבית זה מרגיש נכון", נתקעים, ואז מחפשים "חשיפה", "טריקים" או "טיפים" שיצילו את העסק.
- 2......... () ..... () 25/12/2014 12:28הגב לתגובה זו........ () ..... () ... .... ... .... ........
- 1.אלוף. אחד הנדירים בארץ. (ל"ת)מישהו שמכיר מקרוב 24/12/2014 22:34הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
