יואב צוקר
צילום: אביב חופי
פרסום ראשון

מלפיד לכחלון? צוקר במו"מ להצטרף לצוות האסטרטגיה של המועמד הלוהט

איש הפרסום שליווה לפני שנתיים את יאיר לפיד, כשניהל את זניט דיגיטל מקבוצת פובליסיס, ניהל מגעים עם אנשיו של כחלון להצטרף כיועץ דיגיטל
משה בנימין | (2)

בשבועות האחרונים, בזמן שהאנרגיות של שרי הממשלה והעומד בראשה הופנו למלחמות פנימיות, כיפופי ידיים והצבות אולטימטום, יש מי שמשך בחוטים מאחורי הקלעים - אחד המועמדים הבולטים לבחירות הקרובות: השר לשעבר משה כחלון. לאייס נודע כי כחלון פנה לאיש הפרסום בדיגיטל, יואב צוקר, במטרה לשלבו בצוות שילווה את המפלגה בבחירות.

בתחילת חודש אוקטובר פרש צוקר מתפקידו כמנכ"ל זניט דיגיטל, לאחר 7 שנים בקבוצה שכיום מוחזקת על ידי פובליסיס העולמית. חודש לאחר מכן צוקר כבר התמקם בכסא החדש שלו כשותף בסטארט-אפ הישראלי Otonomic - חברה המאפשרת ליצור אתר בלחיצת כפתור על בסיס עמוד הפייסבוק.

כזכור, בבחירות האחרונות לכנסת, לפני כשנתיים, שימש צוקר כחבר בצוות שליווה את יאיר לפיד ומפלגת יש עתיד לצד אנשי באומן בר ריבנאי ובראשם יורם באומן שנחשב לאחד מיועציו הבכירים של לפיד.

על רקע זה הגיעה אל צוקר הפנייה מצד אנשיו של כחלון שהחלו בבניית הכוורת כבר לפני מספר שבועות. אנשיו של כחלון ביררו עם הפרסומאי לגבי תכניותיו העתידיות והאפשרות שישתלב במערך של כחלון כיועץ דיגיטלי.

את כחלון מלווה כבר שנים נדב שיינברגר, עוד מהתקופה בה נכנס כחלון למשרד התקשורת בשנת 2009, ושיינברגר עזב את חדשות 10 כדי לשמש כיועצו התקשורתי של השר. מאז פרש כחלון מהפוליטיקה לפני כמעט שנתיים, המשיך שיינברגר ללוות אותו ולייעץ לו תקשורתית, והוא למעשה הדובר הלא רשמי של כחלון והמפלגה העתידית.

במקביל למגעים עם צוקר, אל שיינברגר הצטרף לאחרונה זוהר סוסנקו, שישמש כמנהל הדיגיטל של המפלגה המתגבשת. סוסנקו שימש עד כה כמנהל הדיגיטל של עיריית תל אביב, יחידה אותה הקים בדוברות העירייה בשנת 2010. סוסנקו היה במהלך שירותו הצבאי כתב פלילים בגל"צ בשנים 2005 עד 2008, ולאחר מכן כתב מוניציפאלי בשרון של מעריב במשך שנתיים, לפני שהצטרף לעירייה.

לאייס נודע עוד, כי שם נוסף שהוזכר לאחרונה כיועץ פרסום ללוות את מפלגתו המתגבשת של כחלון הוא אילון זרמון, שליווה בבחירות הקודמות את חבר הכנסת חיים אמסלם, לאחר שפרש מש"ס ורץ לכנסת תחת השם עם שלם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלו תגובות מיואב צוקר ונדב שיינברגר, דוברו של משה כחלון.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    משרדי הפרסום נתנו שרותי סטודיו ולא ייעוץ בכיר (ל"ת)
    בלון נפוח 11/12/2014 18:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 05/12/2014 16:04
    הגב לתגובה זו
    פאתטי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.