
פתאל רוצה להשתלט על הפיד בפייסבוק: השיקה באילת מלון חברתי-דיגיטלי
לפני כשנתיים הבינו ברשת מלונות פתאל ומשרד הדיגיטל המלווה אותם אקליפטוס דבר פשוט על פייסבוק - מדובר במכונת ה-PR הגדולה והחזקה בעולם. בקטגוריית התיירות שבה ה-wom - המלצה של חבר או מפה לאוזן, היא הגורם המשפיע ביותר על בחירת יעד לנופש ובעידן שבו שיתוף החוויה, כל חוויה, הוא כמעט מונופול של פייסבוק, מדובר בכלי שראוי לנצל לטובתך.
ב'פתאל' לקחו את העניין צעד אחד קדימה, והשיקו החודש את פרויקט U Share במלון יו קורל ביץ' קלאב - וכהגדרתם "המלון החברתי". ומה זה אומר? לאחר היערכות של שנה וחצי, נוספה למלון שכבה דיגיטלית פיזית בדמות 16 עמדות שפזורות בו ופועלות כמין מאיץ חלקיקים לשיתוף פוסטים של אורחי המלון בפייסבוק.
בהשקעה של מיליון שקלים מלון u club רושת בטכנולוגיה RFID שמאפשרת לאורחי המלון להעלות תמונות ועדכונים בזמן אמת על חוויותיהם במהלך החופשה, ישירות לעמוד הפייסבוק שלהם, ללא שימוש או תלות בסלולארי האישי. זאת, באמצעות תיוג אלחוטי שאינו דורש שום פעולה מצידם.
בעת הצ'ק-אין מקבל האורח צמיד מיוחד שמזהה אותו בכל נקודה במלון ומפעיל את המצלמה. במלון הוצבו 16 עמדות לשימוש האורחים: עמדת צלילה שמאפשרת צילום מתחת למים בתוך הבריכה (ושיגור התמונה לפייסבוק בליווי שורת סטטוס), עמדת וידאו במתחם הטרפז (המייצרת וידאו אישי של 15 שניות המשוגר לפייסבוק), עמדות צילום במתחמי החוף והבריכה, החץ וקשת, חדר האוכל, תיאטרון, 3 אזורי הבר, גינת הילדים, עמדת גרין סקרין, בה אפשר להלביש רקעים שונים מאחורי המצולמים ועוד.
הרציונל מאחורי המהלך של פתאל ברור מאוד בישראל של שנת 2014: מדינה שנחשבת לאחת המחוברות ביותר בעולם יחסית לגודל האוכלוסייה. מתחילת דרכם המשותפת של 'אקליפטוס' ופתאל המטרה הברורה, כמו של מותגים אחרים במדיה החברתית, הייתה לייצר שיחה, חשיפות ושיתופים, זאת בהסתמך על העובדה כי על פי נתוני פייסבוק לשנת 2013, גולש ממוצע מעלה 25% יותר תכנים לרשתות החברתיות בזמן חופשה, וכי 72% מהנופשים מעלים תמונות ותוכן מצולם לרשת בזמן חופש. חברת הדיגיטל הייתה "צדה" תמונות של אורחים באינסטגרם, להם צורף תיוג גיאוגרפי של המלון ולאחר אישור הייתה מעלה אותם לפייסבוק וכך מייצרת שיחה, גם אם באופן מלאכותי.
השלב הבא - תחת ההבנה ששיתוף וחשיפה יוביל לגידול בשורה התחתונה ויביא לעלייה בהזמנות והכנסות - היה לנסות להבין כיצד לגרום לאורחים לשתף יותר, לספר על חווית הנופש לחבריהם, להעלות תמונות ו"לעבוד" עבור ה-PR של המלון בפלטפורמות החברתיות הקיימות. מהלך דומה שנוסה במלון באי איביזה בספרד, נתן לאנשי פתאל את ההשראה והפרויקט יצא לדרכו. המלון, שפועל על פי קונספט של קלאבים, עבר תהליך של דיגיטציה תחת ניהולם של נדב פתאל, מנהל השיווק הדיגיטלי של רשת המלונות, 'אקליפטוס' וחברת עפר לשם - כשדמיון וטכנולוגיה נפגשים. פתאל סיפר לאייס כי "קודם כל, אנחנו עסק מלונאי ולכן חשוב לנו שהאורח ייצא מרוצה. הפרויקט נוצר לא למטרות יחסי ציבור, אלא בראש ובראשונה כדי לשפר את חווית האירוח. זה אולי זה לא נוגע ל-100% מהאורחים, אבל זה נוגע להרבה מהם".
- 12.מביך 25/10/2014 18:24הגב לתגובה זוממש
- 11.שלמה חנן 22/09/2014 13:07הגב לתגובה זוהייתי שם לא צריך פייסבוק לכו בהמוניכם לפני שיתחרטו זה לא מלון זה גן עדן רצוי וכדאי פשוט כייף
- 10.זהירות!!! 21/09/2014 12:34הגב לתגובה זולא להסכים בשום אופן!! מי שחולה פרסום ולא מעניין אותו שמסתכלים עליו כל רגע.. לפחות שיסה להוציא כסף מהמלון על העבודה ..
- 9.פיינטה-ראש הסי איי א 16/09/2014 10:15הגב לתגובה זושעוקבים אחריך מחר אתה לפחות תהנה מזה שעובקבים אחריך,מחרתיים כל מי שעוקב אחרייך יהנה גם הוא מהמעקב אחרייך האח הגדול זה לא דבר טוב בכלללל
- 8.אופיר 16/09/2014 10:13הגב לתגובה זו"צורך אחד ברור של הנופשים במלונות - הצורך להעצים את החופשה והחוויות שלהם באמצעות שיתוף תמונות" הצורך שלי הוא לנוח בשלווה! רק בני 16 יבואו למלון הזה.
- 7.אידי 15/09/2014 23:22הגב לתגובה זורק אידי עשו אותו ב2009 בפעם הראשונה ועוד 40 אחרים בכל העולם לאחר מכן. אפילו הספק הוא זה שעשה את קוקה קולה וילג'. כנראה שנופשים ממומנים מסדרים כתבות שקריות.
- תנוחו 16/09/2014 10:25הגב לתגובה זונראה שמדובר פה במשהו הרבה יותר חכם וארוך טווח. פרדנו זה מהלך ברמה בינלאומי
- 6.אוי נו 15/09/2014 17:16הגב לתגובה זובקוקה קולה וילג׳ לפני ארבע חמש שנים אידאולוג׳יק כבר עשו בדיוק את זה עם צמידים והכל
- 5.גילוי נאות. לא צריך גילוי נאות. הבנו לבד (ל"ת)סלפי איז דד 15/09/2014 16:41הגב לתגובה זו
- 4.ראו מקרה THE WALL (ל"ת)כסף לפח 15/09/2014 16:36הגב לתגובה זו
- 3.בוב הבנאי האמיתי 15/09/2014 16:30הגב לתגובה זוזכור לי כפר הנוער של קוקה קולה שהשתמש בטכנולוגיה לפני 4 שנים לפחות... אקליפטוס אלופים בלמחזר מהלכים אבל שאפו על האומץ וההשקעה של פתאל! הרעיון הזה כבר עלה כמה פעמים ללקוחות מעולם המלונאות בישראל (בוודאות גם אצל מתחרים של פתאל). פעם ראשונה שאני רואה לקוח עם ביצים שמוכן להשקיע כסף במהלך גדול שכזה. מקווה שיצליח! תחשבו איזה באסה אם פייסבוק "יכבו" את האופציה לשיתוף אוטומטי דרך RFID, מיליון שקל שנזרקו לפח?!
- פראייר 15/09/2014 17:09הגב לתגובה זואלופים בתמחורים מוגזמים להפקה
- 16 מצלמות במיליון שקל.... (ל"ת)זה אומר דרשני 16/09/2014 10:17
- 2.ייכנסו לכם מתחת לוריד (ל"ת)בעיה בפרטיות 15/09/2014 15:46הגב לתגובה זו
- 1.אבל סחטיין על הייבוא (ל"ת)עשו את זה כבר בחול. 15/09/2014 15:06הגב לתגובה זו
- אביבה 15/09/2014 15:12הגב לתגובה זופרויקט יפה מאוד והכי מתאים לעולם הנופש יפה מאוד!