מיכאלה ברקו
צילום: יח"צ

בועת פייסבוק? מיכאלה ברקו תשלם מיליון שקל על 20% מ-Like & Share

מיזם השיווק ברשת החברתית שהוקם על ידי מורן קרמין-קורן ואליאב אללוף מצרף לשורותיו את הדוגמנית ואשת העסקים לפי שווי חברה של 5 מיליון ש'
משה בנימין | (13)

בעידן שבו משרדי הפרסום המסורתיים חווים ירידת ערך עקבית ומגששים אחר המודל המנצח החדש, חברות שיווק מבוססות פייסבוק קובעות כללים חדשים בזירה ועושת את המסלול ההפוך. מיזם הפייסבוק Like & Share של מורן קרמיק-קורן ואליאב אללוף מהווה ביטוי מעשי של תמונת המצב הזו עם מכירת 20% ממניותיו לאשת העסקים והדוגמנית מיכאלה ברקו תמורת מיליון שקלים.

העסקה שמעמידה את שווי החברה על 5 מיליון שקלים מייצרת אבן דרך חשובה לעסקאות עתידיות, אך מרימה לא מעט גבות, ובאופן טבעי. האם זהו הערך הריאלי של המיזם, שהוקם לפני 3 שנים, אינו מציג פיתוח טכנולוגי דיגיטלי, ומבוסס על מודל של שיווק מפה לאוזן ברשתות החברתיות לאחר התנסות אישית של נשים ואימהות במוצרים ממגוון תחומים? בהנחה שכן, ובהסתמך על היקף החברים המרשים שלו, האם זהו קו פרשת המים של התעשייה, בתקופה שבה משרדי הפרסום הממוסדים יתקשו למצוא קונה לפי מחיר שכזה?

בימים אלה מושלם המהלך בין חברת Like & Share למיכאלה ברקו שתשמש כשותפה פעילה בחברה. עם כניסה של ברקו לתמונה, תוקם חברת משותפת כאשר מבנה הבעלות החדש יכלול אותה עם 20%, קרמיק-קורן שתדלל את החזקתה מ-75% ל-60% ואללוף שיחזיק 20% במקום 25% עד כה.

Like & Share הוקמה על ידי קרמין-קורן, 35, לפני כ-3 שנים כאשר הייתה בחופשת לידה. כאמור, החברה מתמחה בשיווק מפה לאוזן ברשתות החברתיות ומתבססת על התנסות אישית של נשים ואימהות במוצרים ממגוון תחומים. לפני כשנה וחצי היא חברה לאליאב אללוף, שנחשב לאחד מהכוחות הבולטים בתחום המדיה החברתית בישראל.

כיום משרדי החברה יושבים בחיפה ובין לקוחותיה המוכרים נמנים 'טרה', 'ללין', 'נוטרילון', 'וישי', רוטב סויה 'קיקומן', 'ורדינון אונליין', 'מגה באינטרנט', 'ניקול', 'האגיס', 'קסטרו', 'נעמן אונליין', 'תנובה', 'מאיר בייגל' ועוד.

לדברי קרמיק-קורן המשמשת כמנכ"ל Like & Share: "אנחנו נרגשים שמיכאלה מצטרפת לצוות המנצח של לייק אנד שר. הנסיון והרקע שלה בתחומי הצרכנות והאופנה והאנרגיות הנדירות שלה יהוו תרומה אדירה למיזם הצומח".

אליאב אללוף, שותף ב- Like & Share: "מנהלי שיווק ומנכ"לים מובילים הפסיקו להסתנוור מקמפיינים ראוותניים ומתחילים לחזור לנקודת הבסיס. מה שכל מותג צריך זה לקוחות מרוצים ונלהבים, שעושים לו שיווק מפה לאוזן - גם בדיגיטל וגם בעולם האמיתי. אנחנו יודעים לאתר אותם ועכשיו, יחד עם מיכאלה, נוכל להפיץ את המסר הזה ליותר ויותר מנהלים ויזמים בישראל".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

את תחילת דרכו של המיזם החלה קרמיק-קורן המייסדת עם חברת 'טבעול' במהלך שיווקי שבמסגרתו התנסו כ-50 נשים במוצרי החברה ולאחר מכן שיתפו בפייסבוק את חבריהם בחוויה האישית. המיזם זה התחיל במעגל החברות הקרוב שלה ולאחר שנתיים גדל לכ-30 אלף אימהות ונשים שמתנסות במוצרים אמיתיים בגודל מלא ומשתפות את סביבתן בחוויה שעברו.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אלונה 12/07/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
    זה הופך שווי ל 5 מליון? לדעתי זו טעות והכוונה ל 5 מיליארד. *דמיינו סטטוס רוחניקי שהועתק מאיפשהו ועשו לייק*
  • 10.
    מיכאלה 10/07/2014 09:52
    הגב לתגובה זו
    נכון שמדובר בבלוף וזה לא באמת כמו שאליאב מנסה למכור?
  • אדית 10/07/2014 14:32
    הגב לתגובה זו
    הוא מנטור ויש לו חברה פיית פייסבוק!!!!
  • 9.
    נועה 09/07/2014 14:55
    הגב לתגובה זו
    מעניין מי כתב לה את התכנית העסקית.נשמע מצויין
  • 8.
    מיכל 09/07/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
    בחירה מצויינת של ברקו. שאפו.
  • 7.
    בני 09/07/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
    כי בטח למשרדי פרסום יש איזושהי טכנולוגיה פורצת דרך... הכח שלהם נמדד באמצעות התקציבים שהם מביאים. המקרה כאן זהה לחלוטין, רק שבניגוד אליהם, מדובר בפתרון ייחודי
  • 6.
    מיקה 08/07/2014 22:54
    הגב לתגובה זו
    עאלק 5 מיליון. מה זה ההקרצה המגוחחת הזו?
  • 5.
    אין להם אפילו משרד (ל"ת)
    שולחן להשכרה מישהו? 08/07/2014 18:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צוקי 08/07/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    אייס שוב מצטטים קומוניקטים. עיתונות במיטבה. מי ישלם מיליון שקל על הבדיחה הזו? כולה דחפו את השם של ברקו בתשלום כדי לקדם את המיזם המגוחך הזה
  • 3.
    ת 08/07/2014 17:42
    הגב לתגובה זו
    ככה זה שיש המון עודף של מזומן
  • איח איח כמה קנאה... ברקו המלכה (ל"ת)
    אייל 12/07/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פחחח 08/07/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    כל מה שאללוף נוגע בו נכשל. די להאכיל לוקשים
  • 1.
    טל 08/07/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    אחרי פרסום ממומן של שלוש שנים ועכשיו חושבים שזה עולה 5 מיליון !! אולי 50 אלף
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.