לאחר שמכר 4,377 טויוטה קורולה: רן דנאי הוא איש השיווק של חודש נובמבר
איגוד השיווק הישראלי בחר ברן דנאי מנכ"ל יוניון מוטורס לאיש השיווק של חודש נובמבר. הבחירה בדנאי היא בזכות מהלכי השיווק המוצלחים למכירת דגם טויוטה קורולה החדשה. ב-3 חודשי הפעילות, מיום השקתה בישראל באוגוסט, נמכרו 4,377 מכוניות מדגם זה.
דנאי עובד ביוניון מוטורס 8 שנים, וב-3 השנים האחרונות משמש כמנכ"ל החברה. במסגרת זו הוא הוביל את תהליך השיווק של טויוטה קורולה החדשה, החל משלב המעורבות בתכנון הדגם החדש והתאמתו לצרכי הקהל הישראלי, ועד למהלכי השיווק והמכירות בחודשים האחרונים. הקורולה הראתה הישג חסר תקדים כאשר שברה שיאי מכירות, תוך 3 חודשים, והפכה לדגם הנמכר בישראל בקטגוריה, בפער ניכר.
הסגמנט הגדול ביותר והתחרותי ביותר בשוק הרכב בישראל, הוא סגמנט המכוניות המשפחתיות, בו מתחרה הקורולה. בשוק המשפחתיות סדאן (סגמנט C קבוצות 2-3) ברמות המחיר של 100-130 אלף שקלים נמכרו 11,983 רכבים ב-3 חודשים אלו, ומתוכן, 4,377 רכבי קורולה חדשה המהווים 36.5% מכלל מכוניות סדאן המשפחתיות.
נתונים משוק הרכב מלמדים כי באוקטובר, נתח השוק של הליסינג היה כשליש מסך מכירות הקורולה החדשה - מה שמצביע על חוזק המותג והנחשקות בשוק הפרטי. הקורולה החדשה הקפיצה את מכירות המותג טויוטה למקום הראשון במכירות רכבים חדשים.
בוועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי מציינים כי "ההצלחה יוצאת הדופן של הקורולה החדשה, היא תולדה של מהלך שיווקי אשר בנה רן דנאי לאורך כשנתיים וחצי. מעורבותו של היבואן הישראלי בתהליך השיווק, שהחלה מתכנון הרכב והתאמתו לצרכים ודרישות הלקוח הישראלי, שהינה מעורבות חריגה בענף, בנתה את היסודות להצלחה". עוד הם מוסיפים כי "העבודה המדויקת במיצוב הדגם, עבודת הפרסום ויחסי הציבור, עבודה מול ציי הרכב וחברות הליסינג - כל אלו חברו יחדיו והביאו את הקורולה החדשה להצלחה גדולה, ולשבירת שיאי המכירות בישראל".
דנאי מסר כי: "בחירת איגוד השיווק הינה הכרה בהצלחת פעילות ההשקה של הקורולה החדשה בישראל, על כל האתגרים הכרוכים במהלך ארוך טווח שכזה. זוהי גם הבעת אמון נוספת שנותן הקהל הישראלי במותג טויוטה ובאופן ספציפי בקורולה".
- 6.הסוד היחיד בכניסת מכונית - מחיר נמוך (ל"ת)והעדר יעשה את היתר 26/11/2013 12:53הגב לתגובה זו
- 5.אופיר 26/11/2013 11:22הגב לתגובה זוכשיש לך מותג חזק ביד השיווק נעשה נוח וקל. לא פשוט היה להגיע למיתוג נכון ואמיתי, אלא רק באמצעות עבודה קשה. ולכן מגיע לאיש. http://www.brandon.co.il/category/projects/
- 4.גורי 26/11/2013 11:20הגב לתגובה זוכל הכבוד. כשיש מותג טוב אפשר לעשות עבודה טובה. אני רכשתי רכב מטרייד אין טויטה חיפה ונוסע מרוצה כל היום. http://www.toyota-mtm.co.il/used.htm
- 3.יואב 26/11/2013 09:24הגב לתגובה זומה היה בדיוק המהלך השיווקי? הביאו דגם חדש של קורולה שמו סרט שעשו בחו"ל בטלויזיה ועשו עבודת מכירות כמו כל יבואן רכב. התחרות הזאת היא בדיחה. שמור לי ואשמור לך קלאסי. עצוב
- 2.יאיר 25/11/2013 14:50הגב לתגובה זוברכות!! זכית בזכות
- 1.מר קטינג 25/11/2013 14:42הגב לתגובה זואיזה מהלך שיווקי היה כאן?היה מיתוג ייחודי ,פילוח לא שיגרתי,פרסום פורץ דרך? כלום נאדה .סתם הגיע דגם חדש ,ביג דיל ,מן הסתם רוב המכירות היו לליסינג . המכירות של טויוטה במצטבר גדלו בערך ב 6% ,לא דרמטי,יונדאי מובילה עליהם בענק . יכול להיות שדנאי דנן איש מכירות מעולה ,אבל צטער ,שיווק לא היה כאן. מה שכאן היה כאן מהלך יח"צני שהביא לו את התואר (נו,עוד תואר) הזה
- שמוליק 26/11/2013 03:48הגב לתגובה זומרוב מרמור קשה לך לקרוא את הנתונים? כתוב ששוק הליסינג היווה שליש מהמכירות. כשהליסינג בארץ הוא 60% מהמכירות (ובעיקר בקטגוריית המשפחתיות) זה אומר שבדגם הזה טויוטה דווקא הצליחה למכור יותר מכוניות ללקוחות פרטיים מהממוצע בשוק. וידידי פרסום זה רק חלק קטן מאסטרטגיה שיווקית, או במילים אחרות רק אחת מה-P... דנאי הצליח לעשות עבודה שיווקית חזקה מאוד על שני P אחרים המוצר והמחיר, מה שאומר שזה כן מהלך שיווקי מוצלח
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
