לאחר שמכר 4,377 טויוטה קורולה: רן דנאי הוא איש השיווק של חודש נובמבר
איגוד השיווק הישראלי בחר ברן דנאי מנכ"ל יוניון מוטורס לאיש השיווק של חודש נובמבר. הבחירה בדנאי היא בזכות מהלכי השיווק המוצלחים למכירת דגם טויוטה קורולה החדשה. ב-3 חודשי הפעילות, מיום השקתה בישראל באוגוסט, נמכרו 4,377 מכוניות מדגם זה.
דנאי עובד ביוניון מוטורס 8 שנים, וב-3 השנים האחרונות משמש כמנכ"ל החברה. במסגרת זו הוא הוביל את תהליך השיווק של טויוטה קורולה החדשה, החל משלב המעורבות בתכנון הדגם החדש והתאמתו לצרכי הקהל הישראלי, ועד למהלכי השיווק והמכירות בחודשים האחרונים. הקורולה הראתה הישג חסר תקדים כאשר שברה שיאי מכירות, תוך 3 חודשים, והפכה לדגם הנמכר בישראל בקטגוריה, בפער ניכר.
הסגמנט הגדול ביותר והתחרותי ביותר בשוק הרכב בישראל, הוא סגמנט המכוניות המשפחתיות, בו מתחרה הקורולה. בשוק המשפחתיות סדאן (סגמנט C קבוצות 2-3) ברמות המחיר של 100-130 אלף שקלים נמכרו 11,983 רכבים ב-3 חודשים אלו, ומתוכן, 4,377 רכבי קורולה חדשה המהווים 36.5% מכלל מכוניות סדאן המשפחתיות.
נתונים משוק הרכב מלמדים כי באוקטובר, נתח השוק של הליסינג היה כשליש מסך מכירות הקורולה החדשה - מה שמצביע על חוזק המותג והנחשקות בשוק הפרטי. הקורולה החדשה הקפיצה את מכירות המותג טויוטה למקום הראשון במכירות רכבים חדשים.
בוועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי מציינים כי "ההצלחה יוצאת הדופן של הקורולה החדשה, היא תולדה של מהלך שיווקי אשר בנה רן דנאי לאורך כשנתיים וחצי. מעורבותו של היבואן הישראלי בתהליך השיווק, שהחלה מתכנון הרכב והתאמתו לצרכים ודרישות הלקוח הישראלי, שהינה מעורבות חריגה בענף, בנתה את היסודות להצלחה". עוד הם מוסיפים כי "העבודה המדויקת במיצוב הדגם, עבודת הפרסום ויחסי הציבור, עבודה מול ציי הרכב וחברות הליסינג - כל אלו חברו יחדיו והביאו את הקורולה החדשה להצלחה גדולה, ולשבירת שיאי המכירות בישראל".
דנאי מסר כי: "בחירת איגוד השיווק הינה הכרה בהצלחת פעילות ההשקה של הקורולה החדשה בישראל, על כל האתגרים הכרוכים במהלך ארוך טווח שכזה. זוהי גם הבעת אמון נוספת שנותן הקהל הישראלי במותג טויוטה ובאופן ספציפי בקורולה".
- 6.הסוד היחיד בכניסת מכונית - מחיר נמוך (ל"ת)והעדר יעשה את היתר 26/11/2013 12:53הגב לתגובה זו
- 5.אופיר 26/11/2013 11:22הגב לתגובה זוכשיש לך מותג חזק ביד השיווק נעשה נוח וקל. לא פשוט היה להגיע למיתוג נכון ואמיתי, אלא רק באמצעות עבודה קשה. ולכן מגיע לאיש. http://www.brandon.co.il/category/projects/
- 4.גורי 26/11/2013 11:20הגב לתגובה זוכל הכבוד. כשיש מותג טוב אפשר לעשות עבודה טובה. אני רכשתי רכב מטרייד אין טויטה חיפה ונוסע מרוצה כל היום. http://www.toyota-mtm.co.il/used.htm
- 3.יואב 26/11/2013 09:24הגב לתגובה זומה היה בדיוק המהלך השיווקי? הביאו דגם חדש של קורולה שמו סרט שעשו בחו"ל בטלויזיה ועשו עבודת מכירות כמו כל יבואן רכב. התחרות הזאת היא בדיחה. שמור לי ואשמור לך קלאסי. עצוב
- 2.יאיר 25/11/2013 14:50הגב לתגובה זוברכות!! זכית בזכות
- 1.מר קטינג 25/11/2013 14:42הגב לתגובה זואיזה מהלך שיווקי היה כאן?היה מיתוג ייחודי ,פילוח לא שיגרתי,פרסום פורץ דרך? כלום נאדה .סתם הגיע דגם חדש ,ביג דיל ,מן הסתם רוב המכירות היו לליסינג . המכירות של טויוטה במצטבר גדלו בערך ב 6% ,לא דרמטי,יונדאי מובילה עליהם בענק . יכול להיות שדנאי דנן איש מכירות מעולה ,אבל צטער ,שיווק לא היה כאן. מה שכאן היה כאן מהלך יח"צני שהביא לו את התואר (נו,עוד תואר) הזה
- שמוליק 26/11/2013 03:48הגב לתגובה זומרוב מרמור קשה לך לקרוא את הנתונים? כתוב ששוק הליסינג היווה שליש מהמכירות. כשהליסינג בארץ הוא 60% מהמכירות (ובעיקר בקטגוריית המשפחתיות) זה אומר שבדגם הזה טויוטה דווקא הצליחה למכור יותר מכוניות ללקוחות פרטיים מהממוצע בשוק. וידידי פרסום זה רק חלק קטן מאסטרטגיה שיווקית, או במילים אחרות רק אחת מה-P... דנאי הצליח לעשות עבודה שיווקית חזקה מאוד על שני P אחרים המוצר והמחיר, מה שאומר שזה כן מהלך שיווקי מוצלח
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקוהאם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?
בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים
במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה.
מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו
חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים ועוד
ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה
רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על
רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
