הבעיה של ה-TV: יש מדיה יותר מדידה ושם צריך לשים את הכסף
מעל 40 שנה שהקופסא הגדולה הזאת עומדת לכולנו בסלון, לימים היא הפכה להיות יותר כמו קרש חיתוך אבל היא עדיין עומדת שם. ברגעי הגמר הגדולים של הערוצים השונים, היא ליוותה אותנו, עקבנו בדריכות אחרי משחקים מותחים, ומעת לעת היו גם ברייקים שכללו פרסומות ובתקופות מסוימות אף תשדירי בחירות. מותגים, חברות, עמותות רובם ככולם רוצים להופיע אצלך: להתלבש, להתפשט, לספר ולרתק.
עד כאן. תסלחי לי, אבל לא עוד - אבל את לא רלוונטית יותר! הריגוש, ההתפשטות, הסיפור והריתוק עזבו אותך והלכו לאמצעי מדיה אחרים, כאלה שמאפשרים למפרסמים למדוד את עצמם, מאפשרים להסתכל ולהגיד - "יש כאן קהל שמאד רלוונטי עבורי, ורק לו אני רוצה להעביר את המסרים שלי, לקהל האחר זה סתם בזבוז של זמן וכסף".
הגיע הזמן שלכם - מותגים ומפרסמים - לבקש ממנה סליחה, ולהגיד תודה לאמצעי המדיה המדידים יותר והרלוונטיים הרבה יותר.
אז מנהלי שיווק, פרסום ומנכ"לים יקרים: בחשבון הנפש שאתם עושים ביניכם לבין עצמכם, קבלו אומץ וקבלו החלטה כי בשנת התקציב הבאה תהיו חכמים יותר, תפעילו את הראש יותר, ותחשבו - "כיצד לחלק את עוגת התקציב שלי ולאיזה אמצעי מדיה פרסומיים כדאי לפנות". בקיצור, אתם צריכים להגיד לעצמכם, איפה התקציב שלי יתועל לתוצאות ולחשיפה איכותית יותר וממוקדת יותר שתוביל את קהל היעד שלי להנעה לפעולה, כי בסוף זה מה שכולנו רוצים.
רוצים תוצאות?
תדאגו שסרטון הפרסומת שלכם יהיה ביוטיוב - שייחשף לקהל יעד מפולח וממוקד, ותוודאו שאתם משלמים רק על מי שצפה בפרסומת במשך זמן מסוים. ממש לא כמו בטלוויזיה.
- ההתפתחות הכלכלית בתעשיית המוזיקה: משנות ה-60 ועד היום
- מיסטר ביסט רוצה להפוך לאימפריה: האם שווי של 5 מיליארד דולר מוצדק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תיצרו שיח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות הפייסבוק - לא רק בשביל להגיד "אני שם", אלא בשביל להשתמש בהם על מנת להגיע גם לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם, ולהפוך את כל המאסה הזאת ללקוחות שאתם רוצים ומחפשים ויודעים שצורכים את המוצרים שלכם יותר מכל קהל אחר.
אבל פייסבוק זה הכי 2012, אתם אומרים, ולאף אחד לא איכפת מתוכן. תתפלאו, אבל הצרכנים מאד מחוברים לחברים שלהם ולמה שהם חושבים, לא רק בפייסבוק, אלא גם בטלפונים ניידים. תחשבו איך אתם נכנסים ומשתלבים בתוכן ממוקד ורלוונטי, בין אם על בסיס מקום - כי לא בכל מקום אפשר להשיג את המוצר שלכם - ובין אם זה על בסיס חשיפה, אבל רק לקהל שאתם מחפשים.
שלחו מיילים ותנהלו דטה-בייס (בסיס נתונים) של לקוחות, ותתפלאו אבל אנשים עדיין פותחים מיילים שהם מקבלים. ואם זה לא מספיק, אז תתחברו ללקוחות בכל מקום שהם נמצאים, דרך מנועי חיפוש, רשתות מדיה מפולחות ואפילו רימרקטינג וריטרגטינג אם צריך.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
להיחשף יותר, למכור יותר, להרגיש יותר נאהבים, אבל עם עלות הרבה יותר הגיונית מול התועלת, ונתונים מול תוצאות שיניבו לנו רווחים. עם תוצאות מוכחות לא מתווכחים. קחו את התקציב הטלוויזיה ותשקיעו אותו במשהו אחר, מה כבר יכול לקרות?
מקסימום שנה הבאה תגידו שוב סליחה ממדיום אחר...
קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד
- 5.מיתוגי 13/09/2013 09:17הגב לתגובה זופרסום בטלויזיה אולי לא מדיד, אולי לא עובד פרופר על הקמפיין, אבל הוא עושה למיתוג מה ששום דבר אחר לא עושה חג שמח
- 4.אם הוא היה מוכר טלוויזיה אז הסיפור היה הפוך (ל"ת)דני 12/09/2013 13:46הגב לתגובה זו
- 3.שרון 12/09/2013 11:31הגב לתגובה זוזה לראות סרטים שהורדתי מחול...
- 2.גיורא 12/09/2013 10:54הגב לתגובה זוכי זה הכי קל, והעמלות של המשרדים הכי טובות, וזה הכי פחות השקעה, אז למה לי לשבור את הראש על אינטרנט שאפשר לשים את זה בערוץ 2?
- אז תקנה ישיר בלי עמלה (ל"ת)גיא 12/09/2013 13:45הגב לתגובה זו
- 1.עוד גאון דור... (ל"ת)השיח הפרסי 12/09/2013 10:53הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.