טור

הבעיה של ה-TV: יש מדיה יותר מדידה ושם צריך לשים את הכסף

מנהלי שיווק ומנכ"לים, תעשו חשבון נפש, קבלו אומץ ותדעו איפה הכסף שלכם יהיה הרבה יותר אפקטיבי. קובי גמליאל מ-iSOCIA, בטור סליחות ליום כיפור
קובי גמליאל | (6)

מעל 40 שנה שהקופסא הגדולה הזאת עומדת לכולנו בסלון, לימים היא הפכה להיות יותר כמו קרש חיתוך אבל היא עדיין עומדת שם. ברגעי הגמר הגדולים של הערוצים השונים, היא ליוותה אותנו, עקבנו בדריכות אחרי משחקים מותחים, ומעת לעת היו גם ברייקים שכללו פרסומות ובתקופות מסוימות אף תשדירי בחירות. מותגים, חברות, עמותות רובם ככולם רוצים להופיע אצלך: להתלבש, להתפשט, לספר ולרתק.

עד כאן. תסלחי לי, אבל לא עוד - אבל את לא רלוונטית יותר! הריגוש, ההתפשטות, הסיפור והריתוק עזבו אותך והלכו לאמצעי מדיה אחרים, כאלה שמאפשרים למפרסמים למדוד את עצמם, מאפשרים להסתכל ולהגיד - "יש כאן קהל שמאד רלוונטי עבורי, ורק לו אני רוצה להעביר את המסרים שלי, לקהל האחר זה סתם בזבוז של זמן וכסף".

הגיע הזמן שלכם - מותגים ומפרסמים - לבקש ממנה סליחה, ולהגיד תודה לאמצעי המדיה המדידים יותר והרלוונטיים הרבה יותר.

אז מנהלי שיווק, פרסום ומנכ"לים יקרים: בחשבון הנפש שאתם עושים ביניכם לבין עצמכם, קבלו אומץ וקבלו החלטה כי בשנת התקציב הבאה תהיו חכמים יותר, תפעילו את הראש יותר, ותחשבו - "כיצד לחלק את עוגת התקציב שלי ולאיזה אמצעי מדיה פרסומיים כדאי לפנות". בקיצור, אתם צריכים להגיד לעצמכם, איפה התקציב שלי יתועל לתוצאות ולחשיפה איכותית יותר וממוקדת יותר שתוביל את קהל היעד שלי להנעה לפעולה, כי בסוף זה מה שכולנו רוצים.

רוצים תוצאות?

תדאגו שסרטון הפרסומת שלכם יהיה ביוטיוב - שייחשף לקהל יעד מפולח וממוקד, ותוודאו שאתם משלמים רק על מי שצפה בפרסומת במשך זמן מסוים. ממש לא כמו בטלוויזיה.

תיצרו שיח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות הפייסבוק - לא רק בשביל להגיד "אני שם", אלא בשביל להשתמש בהם על מנת להגיע גם לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם, ולהפוך את כל המאסה הזאת ללקוחות שאתם רוצים ומחפשים ויודעים שצורכים את המוצרים שלכם יותר מכל קהל אחר.

אבל פייסבוק זה הכי 2012, אתם אומרים, ולאף אחד לא איכפת מתוכן. תתפלאו, אבל הצרכנים מאד מחוברים לחברים שלהם ולמה שהם חושבים, לא רק בפייסבוק, אלא גם בטלפונים ניידים. תחשבו איך אתם נכנסים ומשתלבים בתוכן ממוקד ורלוונטי, בין אם על בסיס מקום - כי לא בכל מקום אפשר להשיג את המוצר שלכם - ובין אם זה על בסיס חשיפה, אבל רק לקהל שאתם מחפשים.

שלחו מיילים ותנהלו דטה-בייס (בסיס נתונים) של לקוחות, ותתפלאו אבל אנשים עדיין פותחים מיילים שהם מקבלים. ואם זה לא מספיק, אז תתחברו ללקוחות בכל מקום שהם נמצאים, דרך מנועי חיפוש, רשתות מדיה מפולחות ואפילו רימרקטינג וריטרגטינג אם צריך.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

להיחשף יותר, למכור יותר, להרגיש יותר נאהבים, אבל עם עלות הרבה יותר הגיונית מול התועלת, ונתונים מול תוצאות שיניבו לנו רווחים. עם תוצאות מוכחות לא מתווכחים. קחו את התקציב הטלוויזיה ותשקיעו אותו במשהו אחר, מה כבר יכול לקרות?

מקסימום שנה הבאה תגידו שוב סליחה ממדיום אחר...

קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד iSOCIA, חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיתוגי 13/09/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    פרסום בטלויזיה אולי לא מדיד, אולי לא עובד פרופר על הקמפיין, אבל הוא עושה למיתוג מה ששום דבר אחר לא עושה חג שמח
  • 4.
    אם הוא היה מוכר טלוויזיה אז הסיפור היה הפוך (ל"ת)
    דני 12/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שרון 12/09/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    זה לראות סרטים שהורדתי מחול...
  • 2.
    גיורא 12/09/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    כי זה הכי קל, והעמלות של המשרדים הכי טובות, וזה הכי פחות השקעה, אז למה לי לשבור את הראש על אינטרנט שאפשר לשים את זה בערוץ 2?
  • אז תקנה ישיר בלי עמלה (ל"ת)
    גיא 12/09/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד גאון דור... (ל"ת)
    השיח הפרסי 12/09/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.