טור

הבעיה של ה-TV: יש מדיה יותר מדידה ושם צריך לשים את הכסף

מנהלי שיווק ומנכ"לים, תעשו חשבון נפש, קבלו אומץ ותדעו איפה הכסף שלכם יהיה הרבה יותר אפקטיבי. קובי גמליאל מ-iSOCIA, בטור סליחות ליום כיפור
קובי גמליאל | (6)

מעל 40 שנה שהקופסא הגדולה הזאת עומדת לכולנו בסלון, לימים היא הפכה להיות יותר כמו קרש חיתוך אבל היא עדיין עומדת שם. ברגעי הגמר הגדולים של הערוצים השונים, היא ליוותה אותנו, עקבנו בדריכות אחרי משחקים מותחים, ומעת לעת היו גם ברייקים שכללו פרסומות ובתקופות מסוימות אף תשדירי בחירות. מותגים, חברות, עמותות רובם ככולם רוצים להופיע אצלך: להתלבש, להתפשט, לספר ולרתק.

עד כאן. תסלחי לי, אבל לא עוד - אבל את לא רלוונטית יותר! הריגוש, ההתפשטות, הסיפור והריתוק עזבו אותך והלכו לאמצעי מדיה אחרים, כאלה שמאפשרים למפרסמים למדוד את עצמם, מאפשרים להסתכל ולהגיד - "יש כאן קהל שמאד רלוונטי עבורי, ורק לו אני רוצה להעביר את המסרים שלי, לקהל האחר זה סתם בזבוז של זמן וכסף".

הגיע הזמן שלכם - מותגים ומפרסמים - לבקש ממנה סליחה, ולהגיד תודה לאמצעי המדיה המדידים יותר והרלוונטיים הרבה יותר.

אז מנהלי שיווק, פרסום ומנכ"לים יקרים: בחשבון הנפש שאתם עושים ביניכם לבין עצמכם, קבלו אומץ וקבלו החלטה כי בשנת התקציב הבאה תהיו חכמים יותר, תפעילו את הראש יותר, ותחשבו - "כיצד לחלק את עוגת התקציב שלי ולאיזה אמצעי מדיה פרסומיים כדאי לפנות". בקיצור, אתם צריכים להגיד לעצמכם, איפה התקציב שלי יתועל לתוצאות ולחשיפה איכותית יותר וממוקדת יותר שתוביל את קהל היעד שלי להנעה לפעולה, כי בסוף זה מה שכולנו רוצים.

רוצים תוצאות?

תדאגו שסרטון הפרסומת שלכם יהיה ביוטיוב - שייחשף לקהל יעד מפולח וממוקד, ותוודאו שאתם משלמים רק על מי שצפה בפרסומת במשך זמן מסוים. ממש לא כמו בטלוויזיה.

תיצרו שיח עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים באמצעות הפייסבוק - לא רק בשביל להגיד "אני שם", אלא בשביל להשתמש בהם על מנת להגיע גם לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם, ולהפוך את כל המאסה הזאת ללקוחות שאתם רוצים ומחפשים ויודעים שצורכים את המוצרים שלכם יותר מכל קהל אחר.

אבל פייסבוק זה הכי 2012, אתם אומרים, ולאף אחד לא איכפת מתוכן. תתפלאו, אבל הצרכנים מאד מחוברים לחברים שלהם ולמה שהם חושבים, לא רק בפייסבוק, אלא גם בטלפונים ניידים. תחשבו איך אתם נכנסים ומשתלבים בתוכן ממוקד ורלוונטי, בין אם על בסיס מקום - כי לא בכל מקום אפשר להשיג את המוצר שלכם - ובין אם זה על בסיס חשיפה, אבל רק לקהל שאתם מחפשים.

שלחו מיילים ותנהלו דטה-בייס (בסיס נתונים) של לקוחות, ותתפלאו אבל אנשים עדיין פותחים מיילים שהם מקבלים. ואם זה לא מספיק, אז תתחברו ללקוחות בכל מקום שהם נמצאים, דרך מנועי חיפוש, רשתות מדיה מפולחות ואפילו רימרקטינג וריטרגטינג אם צריך.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

להיחשף יותר, למכור יותר, להרגיש יותר נאהבים, אבל עם עלות הרבה יותר הגיונית מול התועלת, ונתונים מול תוצאות שיניבו לנו רווחים. עם תוצאות מוכחות לא מתווכחים. קחו את התקציב הטלוויזיה ותשקיעו אותו במשהו אחר, מה כבר יכול לקרות?

מקסימום שנה הבאה תגידו שוב סליחה ממדיום אחר...

קובי גמליאל הוא מנכ"ל ומייסד iSOCIA, חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיתוגי 13/09/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    פרסום בטלויזיה אולי לא מדיד, אולי לא עובד פרופר על הקמפיין, אבל הוא עושה למיתוג מה ששום דבר אחר לא עושה חג שמח
  • 4.
    אם הוא היה מוכר טלוויזיה אז הסיפור היה הפוך (ל"ת)
    דני 12/09/2013 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שרון 12/09/2013 11:31
    הגב לתגובה זו
    זה לראות סרטים שהורדתי מחול...
  • 2.
    גיורא 12/09/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    כי זה הכי קל, והעמלות של המשרדים הכי טובות, וזה הכי פחות השקעה, אז למה לי לשבור את הראש על אינטרנט שאפשר לשים את זה בערוץ 2?
  • אז תקנה ישיר בלי עמלה (ל"ת)
    גיא 12/09/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עוד גאון דור... (ל"ת)
    השיח הפרסי 12/09/2013 10:53
    הגב לתגובה זו
אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.

אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13אודי סגל ודוריה למפל; קרדיט: אתר רשת 13
רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת

לאחר תקופת שיא של מהדורות חדשות בכל הערוצים, הנתונים לא רק שחוזרים לקדמותם אלא אף מייצרים הפרשים גדולים יותר בין גופי השידור, כשחדשות 13 יורדת מזה זמן רב לנתון לא מחמיא, עם מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול היה נמוך יחסית, עם כ-712 אלף צופים, אבל נתון מפתיע ולא מחמיא נרשם במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שירדה מתחת לרף ה-100 אלף צופים. בראש, כמובן, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 15.5% רייטינג ו-350 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.1% ו-202 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של 13 עמדה על 4.5% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות כאן 11 היו עם נתונים עגומים אף יותר, ועם 2.7% רייטניג ו-65 אלף צופים בלבד.


ריאליטי האוכל בראש הפריים טיים

בפסגת הפריים טיים, עמדה, איך לא, "מאסטר שף", והוכיחה בפעם המי יודע כמה שרייטינג וריאליטי לא סתם מתחילים באותה האות, ועמדה על 14.6% רייטינג ו-337 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 6.5% רייטינג ו-141 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 5.9% רייטינג ו-180 אלף צופים. בסיום הרשימה היתה "זמן אמת", תכנית התחקירים כאן11, שהתמקדה בבר קופרשטיין, שורד השבי, ועמדה על 4.7% רייטינג ו-101 אלף צופים. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-72 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחילה להיות תחרות של ממש, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.3% ו-62 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.3% רייטינג ו-44 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-33 אלף צופים.