חוזרים להגה: תקציב הפרסום של מותג הרכב לקסוס עובר מצדר יריב ל-JWT ישראל

לקסוס לא ערכה מכרז רשמי על התקציב בקרב משרדי הענף. ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי צדר:יריב. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מ' ד'
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום JWT ישראל מקבוצת WPP העולמית, ובבעלותו המשותפת של יורם דמבינסקי, חוזר לכסא הנהג. לאחר סיום דרכו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס אותו ליווה משרד הפרסום, יקבל לידיו דמבינסקי את תקציב הרכב של מותג היוקרה לקסוס שיעבור אליו ממשרד הפרסום צדר:יריב בו הוא טופל ב-3 השנים האחרונות.

בשונה מהנעשה ברוב המקרים, לא התקיים מכרז רשמי על תקציב הפרסום וזה הועבר ל-JWT לאחר שנציגי לקסוס קיימו מספר פגישות ובדקו את החלופות הקיימות בענף. כאמור, ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב בצדר:יריב כאשר לפני כן הוא הוחזק למשך 5 שנים רצופות בידי פרסום אריאלי ועם מיזוגו של זה לקבוצת פובליסיס טופל על ידי גלר נסיס.

בזמנו, העברת התקציב לצדר:יריב שנחשבה להישג מרשים עבור המשרד הצעיר הגיעה במקביל לכניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש (דאז) ספי בר. באותה השנה (2011) השיקה לקסוס את דגם ה-Lexus CT200h, רכב היוקרה הקומפקטי ההיברידי של החברה וזה שהכניס אותה לסגמנט הקומפקטיות.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - תקציב הפרסום של לקסוס עמד ב-2013, נכון לימים אלו, על כ-4.7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מיליון דולר המהווים בפועל כ-8.5 מיליון שקלים.

לזכות JWT ישראל ייאמר כי המשרד היה אחראי בעבר לאחד הקמפיינים הזכורים בשוק הרכב המקומי - סרטון "הכרישים" משנת 2007 עבור מותג הרכב סובארו B4 בו הוא טיפל כ-5 שנים עד העברתו לידי LEAD מקבוצת אדלר חומסקי. מאחורי הקמפיין עמדו יורם דמבינסקי המנכ"ל ומנהל הקריאטיב הראשי, ארז מי-טל, כיום שותף בלעומק התודעה ואז מנהל קריאייטיב במשרד, טל פרלמוטר שהיה הקופירייטר (כיום בשמעוני פינקלשטיין ברקי), אסף קובו וטיראן בר שלום, סלביה גבע, יואב מגל, רימה גך ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דמבו ותותח (ל"ת)
    Jz 09/09/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
  • בטוח דמבו כתב את זה (ל"ת)
    10/09/2013 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צדר יריב עשו להם עבודה מצוינת (ל"ת)
    09/09/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.