חוזרים להגה: תקציב הפרסום של מותג הרכב לקסוס עובר מצדר יריב ל-JWT ישראל

לקסוס לא ערכה מכרז רשמי על התקציב בקרב משרדי הענף. ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי צדר:יריב. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מ' ד'
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום JWT ישראל מקבוצת WPP העולמית, ובבעלותו המשותפת של יורם דמבינסקי, חוזר לכסא הנהג. לאחר סיום דרכו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס אותו ליווה משרד הפרסום, יקבל לידיו דמבינסקי את תקציב הרכב של מותג היוקרה לקסוס שיעבור אליו ממשרד הפרסום צדר:יריב בו הוא טופל ב-3 השנים האחרונות.

בשונה מהנעשה ברוב המקרים, לא התקיים מכרז רשמי על תקציב הפרסום וזה הועבר ל-JWT לאחר שנציגי לקסוס קיימו מספר פגישות ובדקו את החלופות הקיימות בענף. כאמור, ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב בצדר:יריב כאשר לפני כן הוא הוחזק למשך 5 שנים רצופות בידי פרסום אריאלי ועם מיזוגו של זה לקבוצת פובליסיס טופל על ידי גלר נסיס.

בזמנו, העברת התקציב לצדר:יריב שנחשבה להישג מרשים עבור המשרד הצעיר הגיעה במקביל לכניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש (דאז) ספי בר. באותה השנה (2011) השיקה לקסוס את דגם ה-Lexus CT200h, רכב היוקרה הקומפקטי ההיברידי של החברה וזה שהכניס אותה לסגמנט הקומפקטיות.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - תקציב הפרסום של לקסוס עמד ב-2013, נכון לימים אלו, על כ-4.7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מיליון דולר המהווים בפועל כ-8.5 מיליון שקלים.

לזכות JWT ישראל ייאמר כי המשרד היה אחראי בעבר לאחד הקמפיינים הזכורים בשוק הרכב המקומי - סרטון "הכרישים" משנת 2007 עבור מותג הרכב סובארו B4 בו הוא טיפל כ-5 שנים עד העברתו לידי LEAD מקבוצת אדלר חומסקי. מאחורי הקמפיין עמדו יורם דמבינסקי המנכ"ל ומנהל הקריאטיב הראשי, ארז מי-טל, כיום שותף בלעומק התודעה ואז מנהל קריאייטיב במשרד, טל פרלמוטר שהיה הקופירייטר (כיום בשמעוני פינקלשטיין ברקי), אסף קובו וטיראן בר שלום, סלביה גבע, יואב מגל, רימה גך ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דמבו ותותח (ל"ת)
    Jz 09/09/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
  • בטוח דמבו כתב את זה (ל"ת)
    10/09/2013 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צדר יריב עשו להם עבודה מצוינת (ל"ת)
    09/09/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.