חוזרים להגה: תקציב הפרסום של מותג הרכב לקסוס עובר מצדר יריב ל-JWT ישראל

לקסוס לא ערכה מכרז רשמי על התקציב בקרב משרדי הענף. ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי צדר:יריב. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מ' ד'
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום JWT ישראל מקבוצת WPP העולמית, ובבעלותו המשותפת של יורם דמבינסקי, חוזר לכסא הנהג. לאחר סיום דרכו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס אותו ליווה משרד הפרסום, יקבל לידיו דמבינסקי את תקציב הרכב של מותג היוקרה לקסוס שיעבור אליו ממשרד הפרסום צדר:יריב בו הוא טופל ב-3 השנים האחרונות.

בשונה מהנעשה ברוב המקרים, לא התקיים מכרז רשמי על תקציב הפרסום וזה הועבר ל-JWT לאחר שנציגי לקסוס קיימו מספר פגישות ובדקו את החלופות הקיימות בענף. כאמור, ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב בצדר:יריב כאשר לפני כן הוא הוחזק למשך 5 שנים רצופות בידי פרסום אריאלי ועם מיזוגו של זה לקבוצת פובליסיס טופל על ידי גלר נסיס.

בזמנו, העברת התקציב לצדר:יריב שנחשבה להישג מרשים עבור המשרד הצעיר הגיעה במקביל לכניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש (דאז) ספי בר. באותה השנה (2011) השיקה לקסוס את דגם ה-Lexus CT200h, רכב היוקרה הקומפקטי ההיברידי של החברה וזה שהכניס אותה לסגמנט הקומפקטיות.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - תקציב הפרסום של לקסוס עמד ב-2013, נכון לימים אלו, על כ-4.7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מיליון דולר המהווים בפועל כ-8.5 מיליון שקלים.

לזכות JWT ישראל ייאמר כי המשרד היה אחראי בעבר לאחד הקמפיינים הזכורים בשוק הרכב המקומי - סרטון "הכרישים" משנת 2007 עבור מותג הרכב סובארו B4 בו הוא טיפל כ-5 שנים עד העברתו לידי LEAD מקבוצת אדלר חומסקי. מאחורי הקמפיין עמדו יורם דמבינסקי המנכ"ל ומנהל הקריאטיב הראשי, ארז מי-טל, כיום שותף בלעומק התודעה ואז מנהל קריאייטיב במשרד, טל פרלמוטר שהיה הקופירייטר (כיום בשמעוני פינקלשטיין ברקי), אסף קובו וטיראן בר שלום, סלביה גבע, יואב מגל, רימה גך ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דמבו ותותח (ל"ת)
    Jz 09/09/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
  • בטוח דמבו כתב את זה (ל"ת)
    10/09/2013 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צדר יריב עשו להם עבודה מצוינת (ל"ת)
    09/09/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.