חוזרים להגה: תקציב הפרסום של מותג הרכב לקסוס עובר מצדר יריב ל-JWT ישראל

לקסוס לא ערכה מכרז רשמי על התקציב בקרב משרדי הענף. ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי צדר:יריב. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מ' ד'
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום JWT ישראל מקבוצת WPP העולמית, ובבעלותו המשותפת של יורם דמבינסקי, חוזר לכסא הנהג. לאחר סיום דרכו של מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס אותו ליווה משרד הפרסום, יקבל לידיו דמבינסקי את תקציב הרכב של מותג היוקרה לקסוס שיעבור אליו ממשרד הפרסום צדר:יריב בו הוא טופל ב-3 השנים האחרונות.

בשונה מהנעשה ברוב המקרים, לא התקיים מכרז רשמי על תקציב הפרסום וזה הועבר ל-JWT לאחר שנציגי לקסוס קיימו מספר פגישות ובדקו את החלופות הקיימות בענף. כאמור, ב-3 השנים האחרונות טופל התקציב בצדר:יריב כאשר לפני כן הוא הוחזק למשך 5 שנים רצופות בידי פרסום אריאלי ועם מיזוגו של זה לקבוצת פובליסיס טופל על ידי גלר נסיס.

בזמנו, העברת התקציב לצדר:יריב שנחשבה להישג מרשים עבור המשרד הצעיר הגיעה במקביל לכניסתו לתפקיד של המנכ"ל החדש (דאז) ספי בר. באותה השנה (2011) השיקה לקסוס את דגם ה-Lexus CT200h, רכב היוקרה הקומפקטי ההיברידי של החברה וזה שהכניס אותה לסגמנט הקומפקטיות.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום - תקציב הפרסום של לקסוס עמד ב-2013, נכון לימים אלו, על כ-4.7 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-7.5 מיליון שקלים. ב-2012 עמד התקציב על 5.3 מיליון דולר המהווים בפועל כ-8.5 מיליון שקלים.

לזכות JWT ישראל ייאמר כי המשרד היה אחראי בעבר לאחד הקמפיינים הזכורים בשוק הרכב המקומי - סרטון "הכרישים" משנת 2007 עבור מותג הרכב סובארו B4 בו הוא טיפל כ-5 שנים עד העברתו לידי LEAD מקבוצת אדלר חומסקי. מאחורי הקמפיין עמדו יורם דמבינסקי המנכ"ל ומנהל הקריאטיב הראשי, ארז מי-טל, כיום שותף בלעומק התודעה ואז מנהל קריאייטיב במשרד, טל פרלמוטר שהיה הקופירייטר (כיום בשמעוני פינקלשטיין ברקי), אסף קובו וטיראן בר שלום, סלביה גבע, יואב מגל, רימה גך ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דמבו ותותח (ל"ת)
    Jz 09/09/2013 21:47
    הגב לתגובה זו
  • בטוח דמבו כתב את זה (ל"ת)
    10/09/2013 07:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צדר יריב עשו להם עבודה מצוינת (ל"ת)
    09/09/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.