פרסומות הפופ-אפ לא יוסדרו: הממונה על ההגבלים עוצר את הנסיון לסטנדרטיזציה
הכוונות של וועדת המדרוג אולי היו טובות אך פרופ' דיוויד גילה , הממונה על ההגבלים העסקיים, לא רואה את נסיונות ההסדרה של הפרסום ברשת בעין דומה. היום (יום א') הודיע גילה לוועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט, כי הוא מתנגד לפרסום המסמך אשר גובש לפני מספר חודשים על ידי הוועדה, הכולל המלצות בתחום הפרסום באינטרנט, וכי הוא אינו מעניק לוועדה פטור להסדר כובל לצורך פרסום מסמך זה. זאת לאחר שמצאה רשות ההגבלים העסקיים כי פרסום המסמך מעורר חששות לפגיעה של ממש בתחרות בתחום הפרסום באינטרנט.
הוועדה, עמותה שהוקמה לצורך ייסוד מנגנון מוסכם למדידת היקף הגלישה בכל אתר אינטרנט, ובה חברים משרדי פרסום ואתרי האינטרנט הגישה בקשה למתן פטור, שעניינה מסמך המלצות בתחום הפרסום באינטרנט אותו היא מבקשת להפיץ בין חבריה. ההמלצות שבמסמך עוסקות, בין היתר, בהגבלת הכמות, הגודל והצורה של פרסומות באתרי האינטרנט, בקביעת שיטת תמחור אחידה (על פי שיעורי חשיפה) ובקביעת מינוח אחיד לתיאור סוגי פרסומות שונים באינטרנט.
כזכור, בין הסוגיות שעלו לדיון ובוועדה ניסו להסדיר היו: גדלי הבאנרים המופיעים באתרים, כמות הבאנרים וכמו כן תופעות פרסום מציקות כדוגמת פופ אנדרים, פופ אוברים ועוד. בוועדה התכוונו לפרסם גם מדד אתיקה חודשי שיסקור את העמידה של הגופים החברים בנהלים החדשים.
בהחלטתו קובע הממונה כי "המלצה בפני כלל אתרי האינטרנט החברים בוועדה על הגבלת כמותן של הפרסומות המופיעות בהם, גודלן, תצורתן של פרסומות אלו, ומגבלות דומות הכלולות במסמך ההמלצות, משמעותה יצירת תיאום בפועל בין אתרי האינטרנט בנוגע לכמות, איכות ומגוון אמצעי הפרסום שיוצעו על ידי אתרי האינטרנט". תיאום מסוג זה, בנוגע לצמצום כמות ומגוון הפרסומות, עלול בסבירות גבוהה, להוביל לעליית מחירי הפרסום באינטרנט, ועל כן לא העניק הממונה את הפטור המבוקש.
מנגד, טענה הוועדה בפני הממונה כי מסמך ההמלצות נועד לייצר סטנדרטיזציה, שמטרתה להקל ולשפר את חוויית הגלישה ברשת האינטרנט, וכן לייעל ולשכלל את התחרות בתחום הפרסום באינטרנט, לדוגמא על ידי המלצה להפסיק שימוש ב'מודעות קופצות'. אולם, הרשות לא מצאה כי העניינים אליהם מתייחס המסמך מצדיקים קביעת סטנדרט באופן משותף על ידי מתחרים בתחום הפרסום באינטרנט.
לדעת הממונה, ככל שההמלצות שביקשה הוועדה לפרסם עשויות להביא לשיפור חוויית הגלישה באינטרנט (למשל על דרך הסרה של 'מודעות קופצות'), ניתן להניח שכל אתר אינטרנט יבחר לפעול כך באופן עצמאי, במטרה להתחרות על ליבם וזמנם של גולשי האינטרנט, ועל כן אין צורך או הצדקה לתיאום בין אתרי האינטרנט בענין זה, בפרט כשתוצאת תיאום זה, כאמור, עלולה להוביל לעליית מחירים ופגיעה בתחרות ובציבור.
- 2.גיל 12/08/2013 16:03הגב לתגובה זובישראל המחיר תמיד נשאר נמוך ביחס לעולם המחיר נשאר נמוך אבל התמורה פוחתת, במקום להגביל מספר פרסומות ולהעלות מחירים- מה רע בהעלאת מחירים ? לא הגיע הזמן שאתרים יוכלו להתפרנס בכבוד במקום להפציץ את היוזרים בכמות מסרים לא הגיונית ??
- 1.אהבל בריבוע 11/08/2013 23:50הגב לתגובה זואולי לשם התחרות נוסיף עוד כמה גדלים ואז עלויות ההפקה תגדלנה פי עוד כמה ונסבך את החיים של כולם עוד קצת אין שכל שם? לא שמע איך זה עובד בעולם ?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
