פייבוקס פרסומת
צילום: ביזפורטל

מלחמת הפרסום של הבנקים: לאומי מול כולם

בנק לאומי המשיך בקמפיין הפרסומי האגרסיבי שלו בעיתונות סוף השבוע ובטלוויזיה בהשקעה של מיליוני שקלים. בסופ"ש האחרון פייבוקס הגיבו ותקפו בפרסומת משלהם ובתגובה לטענתם בלאומי פתחו במלחמה
נחמן שפירא | (1)

בנק לאומי  לאומי -0.63%  המשיך בסוף השבוע האחרון בקמפיין הפרסומת האגרסיבי שלו מהחודש האחרון שכלל מודעות בכל עיתוני סוף השבוע כולל במגזר הדתי, של  פרסום סיירת מנכ"ל בה הציע ללקוחות מספר טלפון דרכו יקבלו פתרון לבעיותיהם. הקמפיין הפרסומי של הבנק בעיתונות ובטלוויזיה הוערך בעלות של מספר מיליוני שקלים. השבוע לאחר שהודיעו על ריבית של אחוז על הכסף בעובר ושב הפרסומת השתנתה. בשוק הפרסום מעריכים כי בקרוב יתר הבנקים יגיבו בקמפיינים משלהם. ביזפורטל הפרסומות של לאומי בכותרות שלושת העיתונים בסוף השבוע. צילום ביזפורטל.   בלאומי טענו בפרסומת שפורסמה בסטריפ בשער של עיתוני סוף השבוע המובילים, וכן בשני עמודי פרסום בתוך העיתון, בעלות של מאות אלפי שקלים לפי מחירי המחירון, כי "ששששששששששששש אל תפריעו לבנקים האחרים לישון בזמן שלאומי ביחיד שמעניק ללקוחותיו ריבית על העו"ש". דבר די נדיר שבשלושת העיתונים בשער מופיעה אותה פרסומת בנוסף לשני עמודי פרסום בתוך העיתון. ביזפורטל מודעה בנק לאומי בתוך העיתונים. צילום ביזפורטל צילום ביזפורטל העמוד הנוסף של המודעה של בנק לאומי בתוך העיתונים . צילום ביזפורטל

התגובה של פייבוקס

מנגד בפייבוקס פרסמו גם בעיתוני סוף השבוע פרסומת שפורסמה עמוד אחרי הפרסומות של לאומי בה טענו "חחחחחחחחחחחחחחחחחחח נו באמת סיירת מנכ"ל, אתם יכולים יותר. 1% על ריבית בעו"ש?  בגבינה יש לנו יותר". וכמובן מה שהם מציעים: "3% ריבית לללא העברת משכורת". ביזפורטל התשובה של פייבוקס לפרסומת של לאומי. צילום ביזפורטל אמש פנתה פייבוקס למפקח על הבנקים בבנק ישראל ולממונה על התחרות, בבקשה כי ינקטו צעדים כנגד בנק לאומי  בעקבות "התנהלות בריונית ואנטי תחרותית של בנק לאומי" כנגד פייבוקס, המכוונת לפגוע לכאורה בתחרות במערכת הבנקאית. נזכיר כי העימות בין לאומי לפייבוקס החל לאחר שפייבוקס החלה להציע ללקוחותיה ריבית של 3% על היתרה באפליקציה, ללא צורך לסגור את הכסף. ולאחר מספר ימים השיקו בלאומי הצעה במסגרתה יינתן (החל מה- 1.7) ללקוחות ריבית של 1% על יתרות עו"ש (עד לסכום של 10,000 שקל).  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אסף 18/06/2023 10:57
    הגב לתגובה זו
    בנק נוראי ומסואב
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.