הגרזן נחת: החל מהיום מהדורת 'חדשות 2' תקוצר לחצי שעה בלבד, 'פגוש את העיתונות' ו'שש עם עודד בן עמי' יורדות
חברת החדשות של ערוץ 2 נכנס להליך קיצוצים כואב: דירקטוריון 'חדשות 2' החליט היום (יום ג') על קיצור המהדורה המרכזית של ערוץ 2 מ-45 דקות נטו (60 ברוטו) ל-30 דקות נטו (כ-40 ברוטו).
כמו כן, בישיבת הדירקטוריון, בה השתתפו גם מנכ"ל 'קשת' אבי ניר, ומנכ"ל 'רשת' אבי צבי, הוחלט על הורדה מהאוויר של 2 תכניות: 'שש עם עודד בן עמי' שלא תשודר כבר מהערב, ו'פגוש את העיתונות' שלא תשודר כבר משבת. עובדי 2 המערכות הללו צפויים לקבל זימונים לשימועים. בשלב זה טרם הוחלט לגבי עתידן של 'אולפן שישי' ו'חדשות שבת', 2 הפקות יקרות של חברת החדשות ששמן עלה כמועמדות לירידה מן המסך.
היום אחר הצהריים כינס מנכ"ל 'חדשות 2' אבי וייס, את עובדי חברת החדשות באולפני נווה אילן, ומסר להם את הבשורה. על פי הערכות, כבר בתקופה הקרובה תחל החברה בהליך פיטורים של כעשרות עובדים.
הסיבה למצוקה של ערוץ 2, נובעת ממצוקתן של הזכייניות 'קשת' ו'רשת'. השתיים הודיעו כבר לפני כמה שבועות ל'חדשות 2' להכין תכנית עבודה ל-2013 לפי תקציב של 82 מיליון שקלים, 10 מיליון פחות מזה של 2012.
שלשום שלחו סמנכ"לית הכספים של 'קשת' סיגל אלבוכר, וסמנכ"ל הכספים של 'רשת', עופר אלשיך, מכתב לווייס בו הוא נדרש להציג עד השבוע הבא קיצוץ נוסף בסך 10 מיליון שקלים. השניים כתבו כי הם יודעים שקיצוץ כזה "יגרום לקיצור משמעותי באורך המהדורה המרכזית". 2 הסמנכ"לים ציינו כי "לאור החלטות ועדת לוקר, הינכם מתבקשים לקצץ 10 מיליון שקל נוספים", מהלך עליו הצהיר בסוף השבוע אבי צבי, מנכ"ל 'רשת', במכתב שהפנה לשר האוצר יובל שטייניץ.
"לצערנו המצב מחייב אותנו לשינויים הדרסטיים האלו בתקציב החדשות", כתבו השניים והוסיפו כי הם "מבינים את המשמעות של הצעדים האלה גם מבחינת עובדי החברה המסורים, אך אלה צעדים בלתי נמנעים לאור המצב".
בשלב זה 2 הזכייניות טרם העבירו את תקציב חודש דצמבר שעומד על כ-7.5 מיליון שקלים, שהוא 3.75 מיליון שקל לחודש לכל זכייניות.
מ'חדשות 2' נמסר: "לאור מצוקת התקציב, המצוקה התזרימית, והדרישה לקיצוץ מסיבי מיידי בהיקף ההוצאות של חברת החדשות, דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לבצע בשלב זה את הפעולות הבאות לאלתר, החל מהיום: 'המהדורה המרכזית' תקוצר; לא תשודר התכנית 'שש עם עודד בן עמי'; לא תשודר התכנית 'פגוש את העיתונות'. בתוך 10 ימים התחייבה הנהלת חברת החדשות למסור לדירקטוריון החברה הצעת תקציב הכוללת קיצוץ של 20 מיליון שקל".
- 5.נתניהון הורס את התקשורת בישראל. נפגש בקלפי (ל"ת)יגאל 18/12/2012 19:41הגב לתגובה זו
- 4.לשם שינוי חדשות טובות אפילו מאוד !!!!!! (ל"ת)ציוני 18/12/2012 19:01הגב לתגובה זו
- 3.עידו 18/12/2012 18:51הגב לתגובה זואולפן שיש תכנית עם תקציב גדול?! אברמוביץ שמדמיין וממציא סקופים למינהם ״מקור פורה ואמין מזה הרבה שנים״ באמת?!?! ערד ניר?! שכוולללללםםםםםם בסדר ורק אנחנו כן,מטומטמים שכמותנו לא בסדר! פוייה! נו נו נו וכמובן רינה בכל זאת צריך אישה בפאנל קומשרו ודניאל באמת אני מאמין להם ופגוש את העיתונות נהנה תמיד לראות פאנל מגוון ומתחלף של אנשים עם דעות שונות כמו שבאמת עיתונות במדינה דמוקרטית צריכה להיות ויונית אולי הגיע הזמן לקרוא לחייל צהל כוחותינו!
- 2.דני, יחצן 18/12/2012 17:14הגב לתגובה זובמיוחד עמית באום
- 1.מומו 18/12/2012 17:12הגב לתגובה זושלא תמות רעב.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
