הגרזן נחת: החל מהיום מהדורת 'חדשות 2' תקוצר לחצי שעה בלבד, 'פגוש את העיתונות' ו'שש עם עודד בן עמי' יורדות
חברת החדשות של ערוץ 2 נכנס להליך קיצוצים כואב: דירקטוריון 'חדשות 2' החליט היום (יום ג') על קיצור המהדורה המרכזית של ערוץ 2 מ-45 דקות נטו (60 ברוטו) ל-30 דקות נטו (כ-40 ברוטו).
כמו כן, בישיבת הדירקטוריון, בה השתתפו גם מנכ"ל 'קשת' אבי ניר, ומנכ"ל 'רשת' אבי צבי, הוחלט על הורדה מהאוויר של 2 תכניות: 'שש עם עודד בן עמי' שלא תשודר כבר מהערב, ו'פגוש את העיתונות' שלא תשודר כבר משבת. עובדי 2 המערכות הללו צפויים לקבל זימונים לשימועים. בשלב זה טרם הוחלט לגבי עתידן של 'אולפן שישי' ו'חדשות שבת', 2 הפקות יקרות של חברת החדשות ששמן עלה כמועמדות לירידה מן המסך.
היום אחר הצהריים כינס מנכ"ל 'חדשות 2' אבי וייס, את עובדי חברת החדשות באולפני נווה אילן, ומסר להם את הבשורה. על פי הערכות, כבר בתקופה הקרובה תחל החברה בהליך פיטורים של כעשרות עובדים.
הסיבה למצוקה של ערוץ 2, נובעת ממצוקתן של הזכייניות 'קשת' ו'רשת'. השתיים הודיעו כבר לפני כמה שבועות ל'חדשות 2' להכין תכנית עבודה ל-2013 לפי תקציב של 82 מיליון שקלים, 10 מיליון פחות מזה של 2012.
שלשום שלחו סמנכ"לית הכספים של 'קשת' סיגל אלבוכר, וסמנכ"ל הכספים של 'רשת', עופר אלשיך, מכתב לווייס בו הוא נדרש להציג עד השבוע הבא קיצוץ נוסף בסך 10 מיליון שקלים. השניים כתבו כי הם יודעים שקיצוץ כזה "יגרום לקיצור משמעותי באורך המהדורה המרכזית". 2 הסמנכ"לים ציינו כי "לאור החלטות ועדת לוקר, הינכם מתבקשים לקצץ 10 מיליון שקל נוספים", מהלך עליו הצהיר בסוף השבוע אבי צבי, מנכ"ל 'רשת', במכתב שהפנה לשר האוצר יובל שטייניץ.
"לצערנו המצב מחייב אותנו לשינויים הדרסטיים האלו בתקציב החדשות", כתבו השניים והוסיפו כי הם "מבינים את המשמעות של הצעדים האלה גם מבחינת עובדי החברה המסורים, אך אלה צעדים בלתי נמנעים לאור המצב".
בשלב זה 2 הזכייניות טרם העבירו את תקציב חודש דצמבר שעומד על כ-7.5 מיליון שקלים, שהוא 3.75 מיליון שקל לחודש לכל זכייניות.
מ'חדשות 2' נמסר: "לאור מצוקת התקציב, המצוקה התזרימית, והדרישה לקיצוץ מסיבי מיידי בהיקף ההוצאות של חברת החדשות, דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לבצע בשלב זה את הפעולות הבאות לאלתר, החל מהיום: 'המהדורה המרכזית' תקוצר; לא תשודר התכנית 'שש עם עודד בן עמי'; לא תשודר התכנית 'פגוש את העיתונות'. בתוך 10 ימים התחייבה הנהלת חברת החדשות למסור לדירקטוריון החברה הצעת תקציב הכוללת קיצוץ של 20 מיליון שקל".
- 5.נתניהון הורס את התקשורת בישראל. נפגש בקלפי (ל"ת)יגאל 18/12/2012 19:41הגב לתגובה זו
- 4.לשם שינוי חדשות טובות אפילו מאוד !!!!!! (ל"ת)ציוני 18/12/2012 19:01הגב לתגובה זו
- 3.עידו 18/12/2012 18:51הגב לתגובה זואולפן שיש תכנית עם תקציב גדול?! אברמוביץ שמדמיין וממציא סקופים למינהם ״מקור פורה ואמין מזה הרבה שנים״ באמת?!?! ערד ניר?! שכוולללללםםםםםם בסדר ורק אנחנו כן,מטומטמים שכמותנו לא בסדר! פוייה! נו נו נו וכמובן רינה בכל זאת צריך אישה בפאנל קומשרו ודניאל באמת אני מאמין להם ופגוש את העיתונות נהנה תמיד לראות פאנל מגוון ומתחלף של אנשים עם דעות שונות כמו שבאמת עיתונות במדינה דמוקרטית צריכה להיות ויונית אולי הגיע הזמן לקרוא לחייל צהל כוחותינו!
- 2.דני, יחצן 18/12/2012 17:14הגב לתגובה זובמיוחד עמית באום
- 1.מומו 18/12/2012 17:12הגב לתגובה זושלא תמות רעב.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל
משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ.
התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.
הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז.
בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.
