
הערכה: כ-800 אלף ישראלים משתמשים באפליקציית אינסטגרם - מה זה אומר?
שוק הפרסום והשיווק ממתין במתח לפרסום הצפוי של הנתונים הרשמיים של מספר הרשומים באינסטגרם, לאחר רכישת האפליקציה על ידי פייסבוק. אחרי שהרשת החברתית הפכה לפלטפורמה פרסומית ענקית (במקביל לטענות שנשמעות על האפקטיביות שלה), הרי שעם הנתון הרשמי שעשוי להתפרסם בקרוב לגבי המשתמשים באינסטגרם, יוכלו הפרסומאים ואנשי השיווק להתחיל לעשות שימוש נרחב הרבה יותר בפלטפורמה הזאת.
אינסטגרם הושקה לפני כשנה וחצי. האפליקציה מאפשרת למשתמשי הטלפונים החכמים להעביר תמונות שצילמו, דרך סוגים שונים של פילטרים. את התמונות ניתן לשתף דרך הרשתות החברתיות, בהן פייסבוק, וכמובן דרך אתר אינסטגרם עצמו.
לדברי מנכ"ל סוכנות המדיה החברתית 'אקליפטוס', מאור חן, הערכות גורסות כי בישראל עושים כ-500-800 אלף איש שימוש באפליקציה, נתון מדהים מצד אחד, אבל לא רשמי ולא מדעי מן הצד השני. "עשינו בדיקות משלנו וזה המספר שהגענו אליו", הוא מספר לאייס, "אבל כמובן שזה נותן לנו רק פרופורציה לגבי ההצלחה של האפליקציה, ולא את המספר האמיתי, שיכול להיות גבוה הרבה יותר או נמוך הרבה יותר".
בכל מקרה, חן מסביר את החשיבות של האפליקציה לחברות בהן הוא מטפל, בהן למשל שטראוס, רשת קפה קפה, פתאל, טיב טעם ועוד. החברה מפעילה לחברות אלו את מערך הניו-מדיה שלהן, ועם חלקן החלה גם פעילות באינסטגרם . "עשינו תחרויות צילום מבוססות תוכן גולשים, כחלק מהשימוש באפליקציה", מספר חן, שלדבריו, "המטרה היא לקחת מותג ולייצר לו שיח יותר אינטראקטיבי". ללא מעט מותגים כבר יש דפי פייסבוק פעילים, אבל באינסטגרם הפעילות של רוב המותגים עדיין לא קיימת, בין היתר בגלל שטרם ידוע כמות המשתמשים האמיתית באפליקציה. בכל מקרה, עם החיבור בין אינסטגרם לפייסבוק, גולשי הרשת החברתית כבר יכולים לראות את הפעילות של המותג, מה שנותן פידבק חזק הרבה יותר.
בין היתר מציין חן את הפעילות עם שטראוס בפעילות קפה של בוקר, בו מעלים גולשים צילומים שלהם שותים קפה, באמצעות שימוש בהאשטאג WONDERFOOD שבעזרו נשאבות התמונות שמעלים הגולשים באופן אוטומטי לטאב האינסטגרם של שטראוס בפייסבוק.
-אבל מה מושך את המפרסמים לאינסטגרם? "יש אפקט של חדשנות באינסטגרם, עם חשיפה לקהל שנחשב לאיכותי ונעמד ביותר מחצי מיליון ישראלים. למשל טוויטר שפועלת כבר כבר 5-6 שנים, ואיזו פעילות מותגית נעשתה שם? בישראל בערך 100 אלף איש משתמשים בטוויטר, הרבה פחות מאינסטגרם הצעירה הרבה יותר. באינסטגרם אפשר לתת למותג אופי ונשמה, וגם רואים ישר את הפידבק מהגולש, הוא ישר מעלה תמונות, או שלא. אנחנו אמורים להעלות בקרוב פעילות ל-6 לקוחות חדשים, שישר יוכלו לדעת האם הפעילות הצליחה, בניגוד לפרסום מסורתי".
בכל מקרה, בשוק ממתינים כעת לפרסום הנתון הרשמי של המשתמשים. "אפשר לראות את מספר הרשומים בפייסבוק על פי חלוקה של מדינות" מסביר חן, "ולכן בשוק מעריכים אחרי הרכישה על ידי הרשת החברתית, גם לגבי אינסטגרם נוכל לדעת את המספר לפי חלוקה גיאוגרפית".
- 5.נמרוד פרל 22/06/2013 08:17הגב לתגובה זוגם אם לא עכשיו? בטוח יהיה לאינסטגרם 800 אלף משתמשים, כל מה שהם צריכים לעשות זה להיות שונים מהפייסבוק. לכל אפליקציה יש את התוכונות שלה. בהצלחה.
- 4.אחד שסושיאל 11/07/2012 00:26הגב לתגובה זוכתבה עלובה שלא אומרת כלום חוץ מתראו אותנו אנחנו משרד מצליח וחדשני שיודע לנחש תגידו, מה זה החרטה הזה???
- 3.שירלי 10/07/2012 12:29הגב לתגובה זוגם אם מדובר אולי בנתון גבוה קצת, עדיין מדובר בפלטפורמה חזקה שמתחזקת בכל יום. השוק מוצף בסמרטפונים, כמעט לכל אחד יש את האפליקציה, לרוב אלה שיש אותה, עושים בה גם שימוש, וכמעט שאין פרסום במדיה הזאת. אז יאללה, נצלו את זה, זה עוד יתחזק שבעתיים ממה שזה עכשיו
- 2.בכפית 10/07/2012 12:22הגב לתגובה זואחד מכל עשרה ישראלים באינסטה? (כולל את כל האכולוסיה מגיל 0 עד 100). אייס, מה יהיה אתכם? לא כל שטות יחצנית של בעל עניין ראויה לכותרת.
- 1.אורי 10/07/2012 10:46הגב לתגובה זואולי חצי מיליון התקנות של האפליקציה