מאור חן אקליפטוס
צילום: יח"צ

הערכה: כ-800 אלף ישראלים משתמשים באפליקציית אינסטגרם - מה זה אומר?

אחרי הרכישה על ידי פייסבוק, בשוק ממתינים לדעת את הנתון הרשמי של מספר המשתמשים באפליקציה. מאור חן מ'אקליפטוס', מסביר על מה ולמה
אלכסנדר כץ | (5)

שוק הפרסום והשיווק ממתין במתח לפרסום הצפוי של הנתונים הרשמיים של מספר הרשומים באינסטגרם, לאחר רכישת האפליקציה על ידי פייסבוק. אחרי שהרשת החברתית הפכה לפלטפורמה פרסומית ענקית (במקביל לטענות שנשמעות על האפקטיביות שלה), הרי שעם הנתון הרשמי שעשוי להתפרסם בקרוב לגבי המשתמשים באינסטגרם, יוכלו הפרסומאים ואנשי השיווק להתחיל לעשות שימוש נרחב הרבה יותר בפלטפורמה הזאת.

אינסטגרם הושקה לפני כשנה וחצי. האפליקציה מאפשרת למשתמשי הטלפונים החכמים להעביר תמונות שצילמו, דרך סוגים שונים של פילטרים. את התמונות ניתן לשתף דרך הרשתות החברתיות, בהן פייסבוק, וכמובן דרך אתר אינסטגרם עצמו.

לדברי מנכ"ל סוכנות המדיה החברתית 'אקליפטוס', מאור חן, הערכות גורסות כי בישראל עושים כ-500-800 אלף איש שימוש באפליקציה, נתון מדהים מצד אחד, אבל לא רשמי ולא מדעי מן הצד השני. "עשינו בדיקות משלנו וזה המספר שהגענו אליו", הוא מספר לאייס, "אבל כמובן שזה נותן לנו רק פרופורציה לגבי ההצלחה של האפליקציה, ולא את המספר האמיתי, שיכול להיות גבוה הרבה יותר או נמוך הרבה יותר".

בכל מקרה, חן מסביר את החשיבות של האפליקציה לחברות בהן הוא מטפל, בהן למשל שטראוס, רשת קפה קפה, פתאל, טיב טעם ועוד. החברה מפעילה לחברות אלו את מערך הניו-מדיה שלהן, ועם חלקן החלה גם פעילות באינסטגרם . "עשינו תחרויות צילום מבוססות תוכן גולשים, כחלק מהשימוש באפליקציה", מספר חן, שלדבריו, "המטרה היא לקחת מותג ולייצר לו שיח יותר אינטראקטיבי". ללא מעט מותגים כבר יש דפי פייסבוק פעילים, אבל באינסטגרם הפעילות של רוב המותגים עדיין לא קיימת, בין היתר בגלל שטרם ידוע כמות המשתמשים האמיתית באפליקציה. בכל מקרה, עם החיבור בין אינסטגרם לפייסבוק, גולשי הרשת החברתית כבר יכולים לראות את הפעילות של המותג, מה שנותן פידבק חזק הרבה יותר.

בין היתר מציין חן את הפעילות עם שטראוס בפעילות קפה של בוקר, בו מעלים גולשים צילומים שלהם שותים קפה, באמצעות שימוש בהאשטאג WONDERFOOD שבעזרו נשאבות התמונות שמעלים הגולשים באופן אוטומטי לטאב האינסטגרם של שטראוס בפייסבוק.

-אבל מה מושך את המפרסמים לאינסטגרם?

"יש אפקט של חדשנות באינסטגרם, עם חשיפה לקהל שנחשב לאיכותי ונעמד ביותר מחצי מיליון ישראלים. למשל טוויטר שפועלת כבר כבר 5-6 שנים, ואיזו פעילות מותגית נעשתה שם? בישראל בערך 100 אלף איש משתמשים בטוויטר, הרבה פחות מאינסטגרם הצעירה הרבה יותר. באינסטגרם אפשר לתת למותג אופי ונשמה, וגם רואים ישר את הפידבק מהגולש, הוא ישר מעלה תמונות, או שלא. אנחנו אמורים להעלות בקרוב פעילות ל-6 לקוחות חדשים, שישר יוכלו לדעת האם הפעילות הצליחה, בניגוד לפרסום מסורתי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נמרוד פרל 22/06/2013 08:17
    הגב לתגובה זו
    גם אם לא עכשיו? בטוח יהיה לאינסטגרם 800 אלף משתמשים, כל מה שהם צריכים לעשות זה להיות שונים מהפייסבוק. לכל אפליקציה יש את התוכונות שלה. בהצלחה.
  • 4.
    אחד שסושיאל 11/07/2012 00:26
    הגב לתגובה זו
    כתבה עלובה שלא אומרת כלום חוץ מתראו אותנו אנחנו משרד מצליח וחדשני שיודע לנחש תגידו, מה זה החרטה הזה???
  • 3.
    שירלי 10/07/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    גם אם מדובר אולי בנתון גבוה קצת, עדיין מדובר בפלטפורמה חזקה שמתחזקת בכל יום. השוק מוצף בסמרטפונים, כמעט לכל אחד יש את האפליקציה, לרוב אלה שיש אותה, עושים בה גם שימוש, וכמעט שאין פרסום במדיה הזאת. אז יאללה, נצלו את זה, זה עוד יתחזק שבעתיים ממה שזה עכשיו
  • 2.
    בכפית 10/07/2012 12:22
    הגב לתגובה זו
    אחד מכל עשרה ישראלים באינסטה? (כולל את כל האכולוסיה מגיל 0 עד 100). אייס, מה יהיה אתכם? לא כל שטות יחצנית של בעל עניין ראויה לכותרת.
  • 1.
    אורי 10/07/2012 10:46
    הגב לתגובה זו
    אולי חצי מיליון התקנות של האפליקציה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.