חברת Matia מגייסת 10.5 מיליון דולר בסבב גיוס Seed ומשיקה פלטפורמה מאוחדת ל–DataOps
חברת Matia מייסודם של בנימין וגבע סגל גייסה 10.5 מיליון דולר בסבב גיוס Seed וחשפה את פלטפורמת DataOps שפיתחה, המשלבת יכולות איסוף וייבוא נתונים, ניטור וקטלוג
חברת Matia גייסה 10.5 מיליון דולר בסבב גיוס Seed וחשפה את פלטפורמת DataOps שפיתחה, המשלבת יכולות איסוף וייבוא נתונים, ניטור וקטלוג.
בנימין וגבע סגל, מייסדי Matia
את הסבב הובילו לידרס פאנד וסיקרט קורד ונצ׳רס, בהשתתפות סרקה פרטנרס ו־קפינייטד קפיטל. ההשקעה תשמש את החברה להרחבת צוותי ההנדסה והמוצר של MATIA ולשיפור יכולות הפלטפורמה וכן למימוש אסטרטגיות חדירה לשוק.
לנוכח הצמיחה המואצת בתחום הבינה המלאכותית, חברות נאלצות להתמודד עם אתגרים משמעותיים בניוד, ניהול ומינוף נכסי הנתונים שלהן, תוך שימוש בכלים שונים שלעיתים אינם מתואמים זה עם זה. חברות רבות דיווחו שהן משתמשות ביותר מ-26 כלים שונים כדי ליישם את אסטרטגיית ה–DataOps שלהם. Matia – שנוסדה בשנת 2023 – שמה לה למטרה לאחד את כל צרכי ה–DataOps לכדי פלטפורמה אחת.
על האתגר הזה עונה הפלטפורמה של Matia בעזרת פתרון משולב, המקיף את כל מחזור החיים של הדאטה – משלב הקליטה, דרך הניתוח ועד לקטלוגו – כך שהמשתמשים יוכלו לגלות חריגות ולהגביר את המהימנות של הנתונים.
- Safebooks גייסה 15 מיליון דולר לניהול פיננסי אוטונומי
- Lumia, המספקת הגנה בזמן שימוש ב-AI, מגייסת 18 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״המטרה שלנו ב- Matia היא לא רק לצמצם את החיכוכים שארגונים נתקלים בהם בעבודה עם כלי דאטה שונים, אלא גם לייצר חוויית DataOps יעילה וטובה יותר״ אמר בנימין סגל, מנכ״ל Matia ואחד ממייסדיה.
סגל הוסיף כי ״לאחר שפיתחנו צוותי דאטה ושוחחנו עם מנהלים בכירים רבים בתעשייה, הבחנו בפערים משמעותיים ב–Data Stack ולכן החלטנו לפתח פלטפורמה שתפתור אותם. המשוב שקיבלנו מהלקוחות שלנו עד כה מוכיח כי קיבלנו את ההחלטה הנכונה״.
לקוחות ראשונים של הפלטפורמה כוללים את צוותי הדאטה והבינה המלאכותית במספר חברות ובניהן החברות Ramp, Honeybook, Obligo ועוד.
״המערכת של Matia היא הצלחה גדולה אצלנו״ אמר ראיין דלגדו, מנהל ההנדסה בחברת Ramp, ״אנחנו רואים שיפורים משמעותיים בהשוואה לחלופות, הפחתנו את זמן הסנכרון שלנו ביותר מ-80%״.
- OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI
- עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
אנשי דאטה בכירים רבים שדיברנו איתם הביעו תסכול מהצורך להתמודד עם כל כך הרבה כלים כדי לבנות את ה-Data Stack שלהם. הם רוצים פלטפורמה אחת אמינה שתנהל את כל התהלי, כל לטענת גדעון היידן, שותף מנהל בלידר׳ס פאנד ואחד ממייסדי הקרן. על Matia הוסיף היידן כי ״לאחר שבחנו מספר חברות בתחום הבנו ש–Matia היא המובילה הברורה עבורנו, היא לא רק כלי חשוב בארגז הכלים הטכנולוגי של כל צוות, אלא המוצר המוביל בקטגוריה שלו״.
עומרי קריגל מנהל ומייסד סיקרט קורד ונצ׳רס אמר כי ״הצוות של Matia מוכיח עצמו פעם אחר פעם, מהירות הפיתוח והקשב לצרכי הלקוחות מאפשרים לחברה לבנות פלטפורמה מדויקת אשר פותרת את מגוון בעיות הדאטה הצומחות בחברות״.
ל–Matia כ–20 עובדים בישראל ובמיאמי, פלורידה.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
