Torq הישראלית מגייסת 70 מיליון דולר

החברה שפיתחה פלטפורמה מבוססת AI לאבטחת סייבר, מכריזה על גיוס סבב C בסך 70 מיליון דולר, מה שמביא את סך הגיוסים של החברה ל-192 מיליון דולר 
רוי שיינמן |

חברת Torq הישראלית, הפועלת בתחום אבטחת הסייבר מבוססת AI, הכריזה על סגירת סבב גיוס C בסך 70 מיליון דולר, בהובלת Evolution Equity Partners ובהשתתפותBessemer Venture Partners, Notable Capital Greenfield Partners ו-Strait Capital. בסבב השתתפו גם מספר אנג'לים וביניהם גילי רענן, אסף רפפורט, נדיר יזרעאל, יבגני דיברוב ותומר שוורץ. 

Torq הוקמה בשנת 2020, על ידי עופר סמדרי המכהן כמנכ"ל, אלדד לבני, מנהל חדשנות ראשי ולאוניד בלקינד, מנהל טכנולוגיות ראשי (CTO). היזמים הקימו יחד בשנת 2017 את חברת לומינייט סקיוריטי שפיתחה פלטפורמה לגישה מאובטחת לאפליקציות ארגוניות בסביבות היברידיות (ענן ורשתות מקומיות). החברה נרכשה ע"י חברת סימנטק, בסכום מוערך של כ-250 מיליון דולר בשנת 2019. כיום, ב-Torq ישנם כ-180 עובדים בישראל וארה"ב, החברה צופה כי בשנת 2025 יגייסו עוד כ-130 עובדים, ביניהם בעיקר אנשי מוצר ופיתוח בישראל וגדילה משמעותית של צוות המכירות בארצות הברית, EMEA ו-APAC.  

עובדי Torq; קרדיט: גיא חמוי

עובדי Torq; קרדיט: גיא חמוי

סבב הגיוס הנוכחי מצטרף להרחבת סבב B מינואר האחרון של 42 מיליון דולר ומביא את סך ההון שהחברה גייסה בשנת 2024 ל-112 מיליון דולר. קודם לכן, גייסה החברה בסבבי סיד, A ו-B סכום של 78.5 מיליון דולר וסך ההון שגויס עד כה עומד על 192 מיליון דולר. בנוסף, Torq הכריזה על צמיחה בהכנסות של יותר מפי שלוש, זו השנה השניה ברציפות. כמו כן, החברה מעריכה כי בסוף שנת 2026 תגיע ל-ARR של 100 מיליון דולר. 

HyperSOC, פלטפורמת הבינה המלאכותית לאבטחת סייבר של Torq, מקשרת את כל תשתיות האבטחה בארגון ומאפשרת זיהוי וטיפול באירועי סייבר, לצד אוטומציה של תהליכים בקנה מידה גדול. מטרתה היא להתמודד עם העומס על צוותי האבטחה שנגרם כתוצאה מהתפשטות האיומים הקיברנטיים והמורכבות של תשתיות ענן מרובות.

בשנת 2024 חתמה Torq על הסכמים עם לקוחות תאגידיים רב-לאומיים בהם Telefonica, ZARA  ו-ZoomInfo. הם מצטרפים לשורת לקוחות נרחבת של Torq, הכוללת חברות כמו Abnormal Security, Armis, Blackstone, Carvana, Check Point Security, Chipotle, Deepwatch, Lemonade, Lennar, Nubank, Rivian, SentinelOne,, Wiz  וחברות Fortune 100 משמעותיות נוספות.  

"Torq נוסדה כדי לספק פתרונות מתקדמים לאתגרים המורכבים בתחום הסייבר", מסר עופר סמדרי, מנכ"ל ומייסד שותף של Torq. "סבב הגיוס הנוכחי מדגיש את היכולות של HyperSOC, המבוססת על בינה מלאכותית, לייצר שינוי משמעותי לצוותי ה SOC וממלאת תפקיד מרכזי בסיוע לארגונים ותאגידים גדולים בהתמודדות עם התראות סייבר ומאפשרת להם להתייעל, תוך ניצול אופטימלי של משאבי כוח האדם ותגובה מאוד מהירה לאירועי אבטחת מידע".

"הטכנולוגיה של Torq חוקרת, מבינה, מגיבה ומתקנת רבות מהתראות האבטחה הפנימיות של Check Point ללא כל התערבות אנושית, באופן כמעט אוטונומי", מסר יונתן פישביין, CISO של צ'ק פוינט. "HyperSOC מזהה ובוחנת התראות וחולשות על פי פרמטרים מסוימים המבוססים על מדיניות האבטחה הארגונית. על בסיס כך היא נוקטת בצעדי מניעה כגון ניתוק משתמש או אימות כניסה רב שלבי ובמקרים מורכבים יותר היא מתריאה על צורך של בחינה מעמיקה יותר של אנליסט אנושי. הפלטפורמה נותנת המלצות לצעדים הבאים ובכך היא מאפשרת מענה מיטבי להתראות סייבר, לפני שהן הופכות לתקריות אבטחה".

"הצמיחה המואצת והביקוש הגובר לפלטפורמה של Torq ממחישים את השפעתה המשמעותית על תחום הסייבר", מסר ריצ'רד סיוולד, מייסד ומנהל שותף ב-Evolution Equity Partners. "אנו גאים לתמוך ב-Torq בדרכה לספק ערך משמעותי לצוותי אבטחה ברחבי העולם. השאלה כבר אינה 'אם', אלא 'מתי' כל ארגון יאמץ את פתרונות ההיפר-אוטומציה המבוססים על בינה מלאכותית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.