אמיר פנוש
צילום: יחצ

סיוה השיקה מעבד בינה מלאכותית חדש: מתי היא תראה הכנסות ממנו?

החברה הישראלית השיקה שלשום מעבד AI חדש שמכוון למוצרי TinyML, שצפויים לזכות בנתח הגדול ביותר של שוק הבינה המלאכותית עבור מוצרי קצה; מה הפוטנציאל של המהלך ומתי היא תתחיל להכיר בהכנסות ממנו?
איתן גרסטנפלד | (3)

הטכנולוגיה של חברת סיוה סיוה הישראלית נמצאת ככל הנראה בלפחות אחד ממוצרי האלקטרוניקה שאתם מחזיקים. החברה הוותיקה, מתכננת רכיבי מוליכים למחצה ומספקת טכנולוגיות קישוריות אלחוטית וחישה חכמה, עבור מגוון מוצרי קצה החל ממכוניות, עובר בטלוויזיות טלפונים וכלה באוזניות אלחוטיות ושעונים חכמים.

בשנים האחרונות נכנסה החברה גם לתחום הבינה המלאכותית, באמצעות מעבד בשם NeuPro-Nano, אשר מיועד למוצרי בינה מלאכותית עבור מוצרי קצה (edgeAI). למעשה מדובר בבינה מלאכותית, שפועלת מחוץ לשרתים ולמרכזי הנתונים של ענקיות הטכנולוגיה. זה תחום מאד רחב שכולל בתוכו בין היתר מכוניות, בתים חכמים, מחשבים, טלפונים ומצורים לבישים (אוזניות, שעונים חכמים וכו'). סיוה, מציעה פתרונות עבור מעבדי בינה מלאכותית, או בשמם המקצועי NPU (neural processing unit), המיועדים למוצרי קצה שונים. 

שלשום, הודיעה החברה על כניסה לסגמנט בתוך עולם הבינה המלאכותית עבור מוצרי קצה - TinyML. הסגמנט מתאפיין במודלים שרצים באופן מקומי, על מוצרים קטנים יחסית, בהספק קטן, מבלי להיעזר בגישה לזיכרון רחב יותר. כך לדוגמא, רכיב הבינה המלאכותית שרצים באופן מקומי ומתמיד על מכשירים סלולאריים, כמו זיהוי פנים או עוזרים אישיים כמו סירי נופל תחת ההגדרה של TinyML. דוגמא אחרת, הוא סינון הרעשים באוזניות אלחוטיות. 

 

"כשאנחנו מסתכלים על גודל השוק, TinyML צפוי להפוך לשוק הגדול ביותר בעולם של ה-edgeAI. ההערכות הן שבשנת 2028 ייוצרו 6-7 מיליארד שבבים עבור מוצרי קצה, מתוכם 4 מיליארד עבור TinyML. מפה מגיע הרצון שלנו להתמקד גם בשוק הזה, ולתת מענה גם לדרישות שלו ולתפוס נתח משמעותי מהשוק הזה. יש פה מנוע צמיחה שאנחנו בונים עליו שייקח אותנו קדמה", מסביר משה שייר, סמנכ"ל השיווק של סיוה בשיחה עם ביזפורטל.

משה שייר, סמנכ״ל השיווק של סיוה

המוצר החדש של החברה כבר זמין ללקוחות, והיא נמצאת בשלבים מתקדמים של מו"מ מול לקוחות, כאשר להערכתם העסקאות צפויות להסגר כבר בחצי השנה הקרובה. עם זאת, ההכנסות מהן יגיעו בשלבים במהלך השנים הקרובות. זאת משום שהחברה נשענת על הכנסות מהסכמי רישוי מול לקוחות ובשנים לאחר מכן מתמלוגים כפועל יוצא מייצור המכשירים. כך ששייר מעריך שאת התוצאות האמיתיות מהכניסה לתחום של TinyML רק בשנת 2025-2026.

המשקיעים בינתיים פסימיים

עם זאת, חשוב להגיד שההודעה של סיוה שלשום לא ריגשה את המשקיעים, שככל הנראה ימתינו לראות כיצד זה יבוא לידי ביטוי בתוצאות. מניית החברה נסחרת כיום במחיר של כ-18.4 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של 433 מיליון דולר. בשנה האחרונה נמצאת מניית החברה בירידה, כאשר מתחילת השנה ירדה מניית החברה בכ-20%.

קיראו עוד ב"BizTech"

גרף מניית סיוה בחמש השנים האחרונות. קרדיט: ביזפורטל

את הרבעון הראשון של 2024 סיימה סיוה עם הכנסות של כ-22.1 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים בוול סטריט. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-33% לעומת הרבעון המקביל ועמדו על 10.7 מיליון דולר (כ-48% מההכנסות), אך ההכנסות מהסכמי רישוי (52% מההכנסות) ירדו ב-37% ל-11.4 מיליון דולר, בשל דחיית החתימה על כמה הסכמים לרבעון השני. בשורה התחתונה, רשמה החברה מעבר להפסד נקי מתואם של 1.3 מיליון דולר (5 סנט למניה), לעומת רווח נקי מתואם של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (3 סנט למניה). החברה פספסה את צפי האנליסטים בוול סטריט שצפו רווח של 3 סנט למניה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רמי 27/06/2024 14:57
    הגב לתגובה זו
    המנוע של העולם
  • 2.
    אזרח 27/06/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    מתי יחזור אמון המשקעיים ???
  • 1.
    בשבילי רק QCOM (ל"ת)
    דני 27/06/2024 13:09
    הגב לתגובה זו
אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."

הייטק משרדים
צילום: איירון סורס

הכי כיף לעבוד באנבידיה ישראל: דירוג חברות ההייטק לשנת 2025

דן אנד ברדסטריט חושפת בפעם ה-11 את דירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן: העובדים מחפשים אוזן קשבת ותרבות ערכית על פני עוד כמה שקלים בתלוש - אנבידיה בראש, מיקרוסופט שניה, מאנדיי שלישית - וגם: העובדים מאוכזבים מהשכר בפינטק

מנדי הניג |

דן אנד ברדסטריט מפרסמת זו השנה ה-11 את דירוג ההייטק השנתי - רשימת החברות והסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם בישראל. הדירוג לשנת 2025 מבוסס על סקר מקיף בקרב עשרות אלפי עובדים, לצד ניתוח עשרות פרמטרים אובייקטיביים הכוללים את סביבת העבודה, ההנהלה, תנאי השכר, אפשרויות הקידום, תחושת השייכות והחיבור לערכי החברה.

הדירוג השנה מלמד אותנו הרבה על מה שקורה בהייטק, המנוע הכלכלי של המדינה. הדוח הזה מראה שהעובדים כבר לא מסתכלים רק על המשכורת או על ההטבות, אלא גם על איך החברה מתנהגת ברגעי אמת. והיו לנו לא מעט כאלה השנה זו הייתה שנה שנייה למערכה, שבה עשרות אלפים נקראו לשירות מילואים ממושך. בתוך כל זה העובדים למדו להעריך הרבה יותר את המעטפת - מעסיקים שהפגינו הבנה ואנושיות, דאגו לעובדים שגויסו ולמשפחות, והצליחו לייצר תחושת יציבות לעובדים תחושת יציבות גם כשהכל היה נראה אחרת.

עובדים ומנהלים כאחד מבינים שהצלחה ארוכת טווח לא נמדדת רק בשורת הרווח, אלא גם ביכולת של החברה להחזיק ארגון מחובר, ערכי ועמיד. וזה בסופו של דבר משתלם כי האנושיות שמראה המנהל מקפיצה את החברה במדד, יותר רוצים לעבוד בכזה מקום וההון האנושי משתבח.

גם דפוסי התעסוקה משתנים. יותר חברות מאמצות מודלים היברידיים, עובדים מעדיפים משרות עם משמעות ולא רק תפקידים נוצצים, ואיזון בין בית-עבודה שוב חזר לשיחות המטבחון. כאמירה כללית אפשר לומר שעליה בשביעות הרצון השנה היא לא רק נתון סטטיסטי, אלא אינדיקציה לתהליך עומק של ריפוי בתעשייה שהייתה נחשבת במשך שנים לדורשת מאוד - התעשייה הזאת כך נראה לומדת להסתכל אחרת על העובדים.

שילה זברו-וייס, מנהלת מחלקת Duns 100 בדן אנד ברדסטריט, אומרת "‏דירוג 2025 חושף את השינוי הגדול ביותר שראינו בעשור האחרון - לא עוד הסתכלות בלעדית על שכר והטבות, אלא חיפוש אחר מעסיקים שמציעים חוסן אנושי אמיתי. העובדים מגדירים מחדש מהו מקום עבודה טוב: חברה שתומכת במשרתי המילואים, מעניקה גמישות בשגרה לא פשוטה, ומציבה את הערכים והאנשים במרכז לצד החדשנות וההישגים העסקיים. זו הבשורה של הדירוג השנה - מי שהצליח לחבר בין מצוינות מקצועית לבין תרבות ערכית ותומכת, זכה לאמון העובדים ולמיקומו בצמרת".