אפל רכב
צילום: טוויטר

אפל מבטלת את פרויקט הרכב החשמלי - תתרכז ב-AI

החדשות על ביטול הפרויקט של אפל מגיעות חודש בלבד לאחר שדווח כי הפרויקט הגיע לנקודת מפנה ובחברה שוקלים האם לדחות את שחרור המכונית ל-2028 ולהקטין את השאיפות הטכנולוגיות
אדיר בן עמי | (1)

ענקית הטכנולוגיה מבטלת פרויקט שנמשך כבר עשור לבניית רכב חשמלי וזונחת את אחד הפרויקטים השאפתניים של החברה. על פי הדיווחים, אפל APPLE הודיעה ל-2,000 העובדים בהפתעה על סגירת הפרויקט ולא ברור עדיין מה יהיה היקף הפיטורים. 

לפי הדיווחים ברשתות, רבים מהעובדים קיבלו הודעה כי יועברו לחטיבת ה-AI של החברה ויתמקדו בפרויקטי בינה מלאכותית ג'נרטיבית. כחלק מפרויקט הרכב החשמלי הועסקו גם כמה מאות מהנדסי חומרה ומעצבי רכב, שיתכן וגם רבים מהם יועברו למשרות אחרות בחברה.

המהלך מהווה הקלה למשקיעי החברה ששלחו את המניה לעליות אחרי שנסחרה בירידות מוקדם יותר.

ההחלטה לסגור את הפרויקט היא החלטה מורכבת עבור החברה שהשקיעה מיליארדי דולרים בפרויקט שנקרא Project Titan והיה צפוי להכניס את אפל לתעשייה חדשה לגמרי. יצרנית האייפון החלה לעבוד על המכונית בסביבות 2014 וכיוונה לרכב חשמלי אוטונומי לחלוטין, שהיה נראה כמו לימוזינה מבפנים ואיפשר ניווט מונחה קול. עם זאת, הפרויקט נתקל בקשיים כבר מההתחלה ואפל החליפה את ההנהלה והאסטרטגיה של הצוות מספר פעמים.

החברה גם עמדה מפני שוק ה-EV המתקרר, כאשר צמיחת המכירות רואה האטה בחודשים האחרונים לאחר שהמחירים הגבוהים והיעדר תשתיות הטענה הרתיעו את הקונים. יצרניות רכבים כמו ג'נרל מוטורס ופורד עברו לייצר יותר כלי רכב היברידיים בעקבות הביקוש החלש לרכבים חשמליים לחלוטין. אפילו טסלה, חלוצת תעשיית הרכבים החשמליים, הזהירה כי קצב ההתרחבות שלה יהיה "איטי במיוחד" השנה.

החדשות על ביטול הפרויקט של אפל מגיעות חודש בלבד לאחר שדווח כי הפרויקט הגיע לנקודת מפנה ובחברה שוקלים אם לדחות את שחרור המכונית ל-2028 ולהקטין את השאיפות הטכנולוגיות. שמועות שדלפו מהחברה הציגו כי אפל שאפה למכור את הרכב ב-100,000 דולר, אך גנזה גם את הרעיון הזה בעקבות חששות כי החברה לא תצליח להנות משיעור הרווח ממנו היא נהנית במוצריה האחרים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שוק צפוף מאוד עים תחרות גוברת ושולי רווח צרים רק צרות. (ל"ת)
    דנדי 29/02/2024 07:48
    הגב לתגובה זו
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".