מייסדי רובודק
צילום: RoboDeck

הסטארטאפ הישראלי שפיתח רובוט לטיפול במשטחי דק גייס 2 מיליון דולר

החברה אשר פיתחה רובוט לתחזוקה של משטחי דק, השלימה גיוס ראשוני בהובלת קרן SOSV; כספי ההשקעה ישמשו להגדלת יכולת הייצור בכדי לעמוד בביקושים ולהגדלת צוותי המו"פ והתפעול בחברה
איתן גרסטנפלד |

הסטארטאפ הישראלי רובודק (RoboDeck), אשר פיתחה רובוט לתחזוקה של משטחי דק, השלימה גיוס ראשוני (Pre-Seed) של 2 מיליון דולר. הגיוס התבצע בהובלת קרן SOSV ובהשתתפות קרן Scalar Ventures הגרמנית, חברת "עץ ועצה" ומשקיעים פרטיים בהם היזם זיו אלול, גופי קלאייל - מנהל האסטרטגיה העסקית ראשי בתחום הבינה המלאכותית בגוגל, ומשקיעים נוספים.

רובודק פיתחה את רובוט לתחזוקה של משטחי דק בבנייני משרדים, שטחים עירוניים, טיילות, מסעדות, בתי מלון ובתים פרטיים. החברה פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרות לטפל בדקים באופן אופטימלי, תוך ניצול מידע שנאסף בזמן אמת ונתונים סביבתיים, המתורגם לבסוף לדקים שאינם דוהים, בטיחותיים יותר ובעלי אורך חיים כפול.

לדברי החברה, משטחי דק מצריכים תחזוקה שוטפת במהלכה המשטח מושבת. השבתה זו גורמת לפגיעה בחווית המבקרים והשוהים במקום ואובדן הכנסות לעסקים כגון בתי מלון ומסעדות. רובודק מונעת השבתה זו. הרובוט מטפל ב-100 מ"ר של דק במשך 20 דקות בלבד. בין לקוחות החברה המפעילים את הרובוט: עיריית תל אביב, קבוצת עזריאלי, נכסי אריאל של קבוצת אלקטרה, בזק, מלונות הרברט סמואל, בית החולים הדסה, ו-Cal Preserving.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צזיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, ושינז'ו וו, סגן נשיא אנבדיה רכבים. קרדיט: יח"צ
ראיון

אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"

אחרי ההודעה על שיתוף פעולה טכנולוגי בין פורטליקס הישראלית לענקית השבבים אנבידיה, שוחחנו עם זיו בנימיני, מנכ"ל ומייסד-שותף פורטליקס, לשיחה על מהפכת ה-Physical AI, ועל ההגה שעובר לידיים של הבינה מלאכותית - וגם: מי הולכת להיות החברה הראשונה שתפעיל רכבים אוטונומיים בישראל?
רן קידר |

חברת פורטליקס (Foretellix) הישראלית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האימות והבדיקות של מערכות נהיגה אוטונומיות, הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה, שבמסגרתו תשולב טכנולוגיית של פורטליקס בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של אנבידיה NVIDIA Corp. , NVIDIA DRIVE AV. 

השילוב יאפשר למפתחים ברחבי העולם להשתמש בשיטות מתקדמות לאימון, בדיקה ואימות של תוכנות נהיגה אוטונומית, תוך שיפור רמות הבטיחות והאמינות של הרכב האוטונומי העתידי. שוחחנו עם מייסד שותף של החברה, שמשמש גם כמנכ"ל, זיו בנימיני, כדי להבין את התחום ואת משמעות ההסכם. 

ספר לנו על Physical AI

המונח Physical AI מתאר את האינטראקציה בין הבינה המלאכותית לעולם הפיזי, ומתוך כל מגוון היישומים האפשריים, הרכב האוטונומי הוא החשוב ביותר כרגע והקרוב ביותר לשלב הייצור ולהטמעה בעולם האמיתי. 

בהקשרי ה-AI, אנחנו מכירים את האיכויות המדהימות של צ'טבוטים למיניהם, ואנחנו יודעים שבנוסף ליכולות ישנם גם טעויות שקורות בשגרה. בהקשרי רכבים אוטונומיים, מחיר השגיאות עלול להוביל לאובדן חיי אדם ולכן יש צורך במערכות בקרה מתקדמות. אנחנו בפורטליקס, נמצאים בלב המהפיכה הזו, היות ואנחנו מספקים כלי תוכנה שעוזרים לפיתוח ולבדיקות של תפקוד ה-PhysicalAI, ובייחוד בהקשרי רכבים אוטונומיים. חשוב לציין שהמערכת שלנו יכולה להתרחב גם ליישומים אחרים, בבוא היום. 

תוכל להרחיב על המוצר שלכם? 

התוכנה שלנו עוסקת באימון הנהיגה האוטונומית ובהגדרות ובבדיקות של מרחב הנהיגה, שכולל אינספור תרחישים שהרכבים האוטונומים צריכים להיערך אליהם.