עובדי רמון ספייס
צילום: החברה

חברת החלל רמון ספייס השלימה סבב גיוס של 26 מיליון דולר

החברה הישראלית, הפועלת בתחום המחשוב לתעשיית החלל, סבב גיוס בהובלת חברת Ingrasys ו-SDF, קרן השקעות אסטרטגיות מאבו-דאבי; הגיוס יאפשר לחברה להאיץ את הבאת פלטפורמת המחשוב שפתחה לשוק החלל
איתן גרסטנפלד |

חברת החלל רמון ספייס (Ramon.Space), הפועלת בתחום המחשוב לתעשיית החלל, מודיעה על השלמת גיוס הון בהיקף של 26 מיליון דולר. את הסבב הובילה חברת Ingrasys ו-SDF קרן השקעות אסטרטגיות מאבו-דאבי. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, Deep Insight, Grove Ventures ו-UMC Capital.

רמון ספייס, מפתחת מערכות מבוססות תוכנה המאפשרות אחסון וניתוח כמויות גדולות של נתונים בחלל בצורה יעילה ואפקטיבית. טכנולוגיה זו מאפשרת לפתח יישומים מתקדמים בחלל אשר בעבר היו מוגבלים בשל הפער ביכולות המחשוב אשר היו זמינות בחלל ובכך להניע הזדמנויות עסקיות חדשות וצמיחה של ממש בתעשיית כולה. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת בניית מערכות מוגנות קרינה אשר יכולות לשרוד בתנאי החלל הקיצוניים לאורך זמן ומתן מענה למגוון הרחב של המשימות בחלל.

לדברי החברה, גיוס ההון יאפשר לחברה להאיץ את הבאת פלטפורמת המחשוב שפתחה לשוק החלל, על מנת לתת מענה לדרישות השוק המתפתח בקצב מהיר, בזמן וברמת האיכות הנדרשת לטובת המשימות המגוונות בחלל. 

אבי שבתאי, מנכ"ל Ramon.Space: "לאחרונה, אנחנו רואים ביקוש גובר של מדינות וארגונים רבים לפתרונות מחשוב חלל. יותר ויותר לקוחות ושותפים פונים אלינו בבקשה לרכישת המערכות וליצירת שיתופי פעולה. ההשקעה האחרונה בחברה היא שלב נוסף בתוכנית הצמיחה שלנו שתאפשר לנו להגדיל את הארגון ואת השירותים שאנו מספקים, כדי לעמוד בביקוש המשמעותי שאנו עדים לו. אנחנו מודים לחברות ולקרנות מהמובילות בעולם על הבעת האמון הגדולה בחברה ובמאמץ שלנו להנגיש את התשתיות המאפשרות פיתוח אפליקציות מבוססות דטה בחלל."

"כמובילה העולמית בייצור מחשוב ענן ומחשוב ארגוני בסביבת כדור הארץ, ההשקעה ושיתוף הפעולה עם Ramon.Space הינה צעד טבעי עבורנו, ואנחנו באמת נרגשים להיות חלק מהתעשייה הזו. מספר בנג'מין טינג, מנכ"ל Ingrasys. "מחשוב החלל הוא הבסיס למינוף הפוטנציאל האינסופי של תעשיית החלל וזיהינו פוטנציאל גדול מאוד בהשקעה ושיתוף פעולה אסטרטגי עם Ramon.Space, כמובילה בתחום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד