קיבלו אור ירוק: חברת נוטראפיק השלימה סבב גיוס של 50 מיליון דולר
חברת נוטראפיק (NoTraffic), הפועלת בתחום ניהול תנועה, השלימה סבב גיוס B של 50 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן M&G Investments, והוא מביא את סך ההשקעה בחברה מיום הקמתה ל-75.5 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם הקרנות: Grove Ventures, VNV Global, UMC Capital, Vektor Partners Next Gear Ventures, North First Ventures, Meitav Investment House, וקרן ההשקעות TMG.
החברה פיתחה פלטפורמה המבוססת בינה מלאכותית, ההופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית המנהלת באופן אוטונומי את התנועה במרחבים העירוניים על פי מדיניות המפעיל. בנוסף, מציעה הפלטפורמה מרקט פלייס הכולל מגוון אפליקציות ושירותים בתחום התחבורה. מגוון השירותים מסייעים למפעילים למקסם את זרימת התנועה, לשפר את הבטיחות, לצמצם פליטות מזהמים ולאפשר פתרונות תחבורה מתקדמים הניתנים לראשונה להפעלה בלחיצת כפתור, כגון תעדוף של תחבורה ציבורית, רכבי חירום או הולכי רכב ועד לחיבוריות עם רכבים מחוברים ואוטונומיים. הטכנולוגיה של החברה מקשרת בין כל השחקנים בזירת התחבורה לרבות כלי הרכב, מערכות רמזורים ומשתמשי הדרך כמו גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומשמשת כ-"וואן סטופ שופ" לניהול התחבורה במרחב האורבני.
עובדי החברה בישראל. קרדיט: הדר גולן.
הפתרון של NoTraffic מצויד בטכנולוגיות מתקדמות לרבות עיבוד על קצה - Edge compute, בינה מלאכותית ו-V2X (תקשורת בין התשתית לבין רכבים מחוברים ואוטונומיים), המאפשרות את התקנת המערכת בתוך פחות משעתיים בכל צומת מרומזר, ללא תנאי מקדים, המאפשרות לשתף מידע בזמן אמת בין הצמתים עצמם ובנוסף בין הצמתים לבין כלי רכב מחוברים ורכבים אוטונומיים. הפתרון של החברה פועל בעשרות מחלקות תחבורה בצפון אמריקה, משפר בעשרות אחוזים את זמני ההמתנה בצמתים, תוך כדי צמצום אירועי בטיחות והפחתת פליטות CO2. בין השאר, מאפשרת הפלטפורמה, להתריע לנהגים, על נהגים ש"גונבים" רמזורים אדומים, או להזהיר רוכבי אופניים מפני כלי רכב המתקרב אליהם, ובכך לצמצם את תאונות הדרכים ולהפחית את הפגיעות בגוף וברכוש.
- מלחמת הכישרונות בבינה המלאכותית משנה את כללי המשחק
- מפתח, אנליסט או מנהל מוצר? למצוא את המקום שלכם בעולם הטכנולוגיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי טל קרייזלר (CEO), אוריאל כץ (CTO) ואור סלע (VP R&D), ומעסיקה כיום 100 עובדים, מתוכם כ-65 במרכז הפיתוח ומטה החברה בת"א, לצד 35 עובדים נוספים בארצות הברית. בין לקוחות החברה נמנות כמה מהמדינות הגדולות בארצות הברית כדוגמת קליפורניה, טקסס ופנסילבניה, לצד שותפויות אסטרטגיות עם כמה מחברות טכנולוגיה כמו AT&T, Qualcomm, Rogers communications ואנבידיה.
טל קרייזלר, מייסד-שותף ומנכ"ל NoTraffic: "הטכנולוגיה של נוטראפיק פורצת את גבולות התשתית הקיימת בעולם התחבורה ומעבירה אותן לעידן חדש. בדומה ל-AppStore שפתח את הדלת למגוון עצום של יישומים חדשים ומודלים עסקיים כך פלטפורמת ה-SaaS של NoTraffic מאפשרת למפעילי תחבורה להשתמש במערכת שלנו כ- One stop shop לניהול התנועה במרחב וכן להטמעת שיפורים ושירותים חדשים דרך המרקט פלייס הייחודי הפועל על בסיס הפלטפורמה. בכך, אנו מאפשרים לראשונה - ניהול תנועה הכולל מספר רב של שירותים שונים ללא צורך בשינויים בתשתית הפיזית תוך כדי התקשרות עם גורם אחד דבר הפותח בפנינו עולם חדש של צמיחה".
- 1.שחר 28/06/2023 08:49הגב לתגובה זוחבל

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות
בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה
קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.
ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.
אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.
המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח
- LayerX נכנסת לגוגל: סריקת סיכונים אוטומטית לכל תוסף בדפדפן
- האם הדלת האחורית של החברה שלכם פתוחה לרווחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים
בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.