יש תקווה? חברת גיימינג של עובד בודד נמכרה תמורת 50 מיליון דולר

ז'אן ניקולס מכר בימים האחרונים את חברת הגיימינג Wargraphs, המעסיקה עובד אחד בלבד, תמורת עשרות מיליוני דולרים; מה ניתן ללמוד מהעסקה בימים בהם הערות השווי בשל חברות הטכנולוגיה צונחות?
איתן גרסטנפלד |

בשנים האחרונות אין כמעט יום שבו לא נמכרת חברת סטארטאפ תמורת מיליונים, או לחלופין משלימה סבב גיוס בהיקפים גדולים. אך הסיפור של הסטארטאפ Wargraphs, שנמכר בשבוע האחרון תמורת 50 מיליון דולר, מעט חריג בנוף הטכנולוגי, ואף עשוי להפיח תקווה בקרבם של מפתחים רבים וביכולת שלהם לפתח מוצר שיעורר את העניין של החברות הגדולות.

Wargraphs, היא למעשה חברה של איש אחד העומדת מאחורי אפליקציה נלווית בשם Porofesor למשחק הפופולארי League of Legends. האפליקציה אשר נועדה לעזור למשתמשים, לעקוב ולשפר את סטטיסטיקת המשחק שלהם, נרכשה לפני מספר תמורת סכום של עד 50 מיליון אירו (54 מיליון דולר). חצי מסכום שולם מראש ואילו חציו השני ינתן על בסיס עמידה ביעדי רווחים וצמיחה. מי שרכשה את החברה, היא MOBA Networks השוודית, אשר מפעילה קהילות משחק מקוונות.

העובד הבודד בחברה עונה לשם ז'אן ניקולס, והוא למעשה אחראי לפיתוחה ותפעולה של האפליקציה מא' ועד ת'. לאפליקציה שבנה יש עד כה כ-10 מיליון הורדות של האפליקציה, ויותר מ-1.25 מיליון משתמשים פעילים מדי יום. ניקולס הקים את החברה לפני כעשור כאשר כמעט מהרגע הראשון היא הייתה רווחית, כשאת שנת 2022 היא מסיימת עם הכנסות של 12.3 מיליון אירו.

העסקה של ניקולס עשויה להוות שיעור חשוב ומעניין עבור מפתחים ויזמים, לאיך לפעול נכון בסיבה הנוכחית. לאחר שנים רבות בהן סטארט-אפים גייסו כמויות עצומות של מימון בהערכות שווי חסרות תקדים (לעיתים רבות חסרות ביסוס) בתקופה האחרונה, הערכות השווי צנחו וחברות רבות מתקשות לגייס מימון. לעומת זאת, Wargraphs של ניקולס הצליחה להימכר על אף ואולי בשל העובדה שהיא פועלת בנישה מצומצמת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.