אחרי שפיטרה פעמיים עובדים: חברת לייטיקו רוכשת את המתחרה Vizolution הבריטית
לאחר פעמיים בה פיטרה חברת לייטיקו (LIGHTICO) הישראלית 40% מהעובדים, במטרה להגיע לרווחיות, לייטיקו רוכשת את המתחרה, חברת Vizolution הבריטית. לדברי לייטיקו, הפלטפורמה המשותפת תשפר את חוויית מסע הלקוח בין היתר באמצעות בינה מלאכותית ותמקסם רווחים מאינטראקציות דיגיטליות בשוק העסקי. החברה הממוזגת צפויה להיות בשווי של 140 מיליון דולר ומנכ"ל לייטיקו יכהן כמנכ"ל החברה הממוזגת.
בחברה טענו היום כי הרכישה, המתבצעת באמצעות עסקת מניות, תהפוך את החברה למובילה במתן פתרון אחיד ומלא להבטחת אינטראקציות דיגיטליות עבור חברות B2B2C בתעשיות השירותים הפיננסיים והטלקום, תוך קיצור זמני העסקאות, שיפור היעילות ומקסום הרווחים.
בלייטיקו מסבירים כי החברה המשותפת, שתמנה כ-150 עובדים, תדע לספק פתרון אחיד עבור הלקוחות, שיתבסס על פלטפורמה שתאפשר לעסקים לתקשר מרחוק עם לקוחותיהם באופן מלא, אוטומטי ומאובטח ובכל הערוצים. בחרב טענו היום כי לקוחות החברה ייהנו מזמני מסע לקוח מהירים יותר ב-80%, משיפור של 45% בהצלחת השלמת עסקאות דיגיטליות וכן מהחזר השקעה הנאמד בכ-360%.
- הביקוש בשיא: מיקרוסופט השקיעה כבר 60 מיליארד דולר בתשתיות AI
- מיקרוסופט תשקיע 8 מיליארד דולר באיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צביקי בן ישי וביל ספרן. צילום שני קוצר
צביקי בן ישי מנכ"ל ושותף מייסד בלייטיקו אמר כי "הציפייה של לקוחות קצה לחוויות דיגיטליות מהירות וחלקות רק גדלה, ושילוב הכוחות והיכולות של Vizolution עם אלו של לייטיקו ייצר פלטפורמה חזקה יותר עבור עסקים עם חוויית לקוח בסטנדרט חדש וברמה עולמית".
"ברכישת Vizolution אנו למעשה משלבים את פתרונות ההשלמה הדיגיטליים של שתי החברות בצפון אמריקה ואירופה והופכים, הלכה למעשה, למובילים עולמים בתחום. הרכישה תאפשר לנו להתרחב במהירות בתעשיות השירותים הפיננסיים והטלקום, בהן קיימים ביקושי שיא לפתרונות למערכות דיגטליות אוטומטיות.
בן ישי הוסיף כי "שילוב הידע של שתי החברות ירחיב את הפיתוח המשותף גם לבינה מלאכותית על מנת להעצים עוד יותר את חוויית הלקוח הקיימת. העסקה האסטרטגית עם חברת Vizolution הינה עסקת מניות, וככזו מאפשרת לחברה למצות את הפוטנציאל העסקי הגבוה שאנו מזהים ברכישה תוך מקסום מקורות החברה. הרכישה תואמת את אסטרטגיית הצמיחה של החברה, יחזק את מיצובה העסקי והתחרותי של לייטיקו, יאפשר כניסה ללקוחות חדשים ויאיץ את המעבר לרווחיות".
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
הצוות של Vizolution צפוי להשתלב במבנה הארגוני של לייטיקו, ובמסגרת זו צביקי בן ישי, מנכ"ל לייטיקו, יעמוד בראש החברה הממוזגת וביל ספרן, מנכ"ל Vizolution, ימונה לסמנכ"ל האסטרטגיה של החברה.
הפתרונות של שתי החברות כבר נמצאים בשימוש בקרב חברות מובילות לשירותים פיננסיים דוגמת Capital One, GM Financial, HSBC, Santander, NatWest, BNP Paribas, TD Bank ו חברות טלקום מובילות, דוגמת VMO2,, BT, EE ו-Three
עסקת הרכישה תשלב פתרונות מבוססי סוכן ושירות עצמי של Vizolution עם פלטפורמת ההשלמה הדיגיטלית העוצמתית של לייטיקו Compliant Digital Completion Platform, הכוללת תהליכי עבודה המשלבים חתימה דיגיטלית (eSignature), איסוף מסמכים, זיהוי ואימות.
הפתרון המשולב יספק ללקוחות החברה פתרון מקצה לקצה שהינו דיגיטלי, אחיד וחלק לאורך כל מסע הלקוח. החברה המשותפת תספק מפת דרכים טכנית מהירה יותר שתעניק שירות עצמי רחב יותר ויכולות ניהול עצמאיות רחבות יותר לבעלי העסקים.
שתי החברות מעריכות כי הרכישה תעניק ערך מוסף ללקוחות בינלאומיים על ידי שימוש בסקלאביוליות המאפיינת את הפלטפורמה הדיגיטלית של לייטיקו ובשיתוף הטכנולוגיה של Vizolution, התומכת במערכות מתקדמות ושימוש בסוכן עזר.
ביל ספרן, מנכ"לVizolution : "איחוד הכוחות עם לייטיקו מאפשר לנו יתרון בשוק על ידי שילוב אופטימלי בין הטכנולוגיות, העובדים ושני הארגונים כדי לספק ללקוחות שתי החברות הצעת ערך אפקטיבית, ניתנת להרחבה ומבוססת ענן, שתספק ערך גבוה יותר".
"כמי שנמנים על ראשוני המשקיעים ב-Vizolution, אנחנו מאמינים, מזה זמן רב, שייעול התקשרויות מורכבות מול הלקוח, במיוחד בתעשיית השירותים הפיננסיים, הוא קריטי להצלחה", אמרה טאראסינה קוואנג, סמנכ"ל תפעול של בנק HSBC PLC ו-HSBC אירופה "רכישת Vizolution על ידי לייטיקו היא צעד משמעותי לקראת הטמעת השינוי בענף כולו ואנחנו מצפים להמשך הצלחה משותפת".
HSBC Ventures, Santander, NatWest & Development Bank of Wales יצטרפו למשקיעים הנוכחים של לייטיקו הכוללים את Capital One Ventures, Crescendo, Lool Ventures, Mangrove Capital Oxx & Spinach Angels.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס
קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit תמורת כ-100 מיליון שקל.
קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.
מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית
הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.
פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.
הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50 חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.
