מיהן החברות המובילות בעולם בתרומה להתקדמות מדעית וטכנולוגית?
הדו"ח השנתי מדרג את 100 החברות המובילות את עתיד המדע והטכנולוגיה ומהווה אינדיקציה לפריצות דרך נוספות. ההפתעה: תעשיית הטבק מובילה את החדשנות והפטנטים בתחום מוצרי הצריכה
"מומנטום החדשנות 2023: 100 החברות המובילות בעולם", הדו"ח השנתי הנחשב של 'לקסיס-נקסיס' שהתפרסם לאחרונה, בוחן תעשיות וחברות המפתחות פתרונות חדשניים ותורמות להתקדמות מדעית וטכנולוגית. הוא בודק את קצב התפתחות הטכנולוגיה ומספק ניתוח ותובנות סביב קניין רוחני וחדשנות, כאשר המתודולוגיה שלו מתבססת על ניתוח מדדי נכסי פטנטים מגובי מדע והערכת איכותם וביצועיהם לרבות חוזק תיק הקניין הרוחני שלהם בשנתיים האחרונות.
על ידי ניתוח הדינמיקה העולמית של הפיתוחים הטכנולוגיים הוא מעריך את הפוטנציאל להוביל המצאות נוספות מצד בעלי פטנטים ביחס לעמיתיהם בקטגוריות מובילות כמו: תרופות, מוצרי צריכה, טכנולוגיות מידע ועוד. לבסוף, הוא מציין את 100 החברות המובילות בעולם, המקדמות פתרונות חדשניים לאתגרים של היום ומניחות את היסודות לקניין רוחני ולפריצות דרך נוספות בעתיד, בכל מגזרי התעשייה. בדו"ח ניתן למצוא חברות מוכרות מתעשיית הפרמבצטיקה כמו פייזר, סאנופי או ג'ונסון אנד ג'ונסון לצד חברות טכנולוגיות כמו אפל, אמאזון או סמסונג ומוצרי צריכה כמו פרוקטר אנד גמבל, נייק וחברות מוכרות נוספות בתחומים רבים.
מגמות גלובליות מואצות מעוררות חדשנות מגוונת וזריזה
מעבר למתן אמת מידה להתקדמות בחדשנות, הדו"ח כולל צלילות עמוקות לשלוש תעשיות המשמשות כתיאורי מקרה לחדשנות מגוונת וזריזה: תעשיית הכימיקלים והחומרים, חברות טכנולוגיה רפואיות ותעשיית הטבק, אשר עבורה "חדשנות היא עניין של הישרדות, כאשר הרגלי הצריכה והרגולטורים מתנגדים יותר ויותר לשימוש בטבק מסורתי".
אחת מהמגמות העולמיות הללו היא המעבר לחלופות לעישון סיגריות, כמו סיגריות אלקטרוניות, מוצרי חימום טבק ואלטרנטיבות נוספות, מגמה המתחזקת בצורה משמעותית בשנים האחרונות, מה שמסביר את החדשנות בתחום מוצרי הצריכה.
- רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
- בהשקעה של 100 מיליון שקלים תכנית IsraLab יוצאת לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפתעה: תעשיית הטבק מובילה את החדשנות בתחום מוצרי צריכה
בדו"ח שהתפרסם בשנה שעברה הוזכרה תעשיית הטבק בתחום מוצרי הצריכה לצד חברות כמו: נסטלה, נייק וקבוצת CJ, אך השנה ציינו מחברי הדו"ח כי "תעשיית הטבק שולטת בתחום מוצרי הצריכה" מבחינת חדשנות ופטנטים.
הדו"ח מציין את פיליפ מוריס אינטרנשיונל (סימול: PM), זו השנה השנייה ברציפות. החברה, שהשקיעה בקידום חדשנות למעלה מ-10.5 מיליארד דולר עד כה, פיתחה חלופות טכנולוגיות מתקדמות לעישון סיגריות (מערכת חימום טבק בשם אייקוס IQOS® בליווי יחידות היטס HEETS®) המעוגנת בפטנטים רבים, וקיבלה היתר שיווק1 בארה"ב מה-FDA. כיום, החברה מתפתחת גם בכיוונים אחרים ומשקיעה בחברות מתחומי הטכנולוגיה, התרופות והציוד הרפואי.
חדשנות בקצב מהיר
הקצב המהיר ביותר של חדשנות נרשם במספר קטגוריות: קטגוריית התרופות, טכנולוגיות המידע (IT), כימיקלים וחומרים, וקטגוריית האלקטרוניקה והמוליכים למחצה. קצב זה מיוחס להשלכות המתמשכות של מגפת הקורונה ולהזדקנות האוכלוסייה העולמית, היוצרות ביקוש לטיפולים חדשים ומניעות חדשנות. גם תחום טכנולוגיות המידע מונע על ידי האימוץ הדיגיטלי שדורבן על ידי המגיפה. תחום המוליכים למחצה, מטפל בצווארי בקבוק של אספקה ומפתח טכנולוגיות המשולבות בטיפול בבעיות גלובליות כמו שינויי אקלים (כגון השבבים בכלי רכב חשמליים).
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ארה"ב מיוצגת בדו"ח יותר מכל מדינה אחרת, עם טכנולוגיות מידע וטכנולוגיות רפואיות. לעומת זאת, סין וקוריאה ממשיכות לבנות על החוזקות המסורתיות שלהן בתחום האלקטרוניקה ובתעשיית הכימיקלים והחומרים.
"הדו"ח מראה שכאשר מתמודדים עם אתגרים חסרי תקדים, רוח החדשנות יכולה להפוך מצוקה להזדמנויות ומכשולים להצלחה ארוכת טווח", אמר מרקו ריכטר מ-LexisNexis ®. "אנו מברכים כל אחת מהחברות בדו"ח ומצפים לראות כיצד החידושים שלהן מתפתחים".
- 1.מתעניין 20/03/2023 03:16הגב לתגובה זוכמה חברות שמקורן בישראל (סטארט אפ ניישן) נמצאות ברשימת המאה ??? מי הן חברות אלו ?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
