חברת האינשורטק click-ins גייסה 7.5 מיליון דולר
חברת האינשורטק קליק ינס (Click-ins) המפתחת פתרון לזיהוי נזקים ויזואליים ברכב, השלימה סבב גיוס בסך 7.5 מיליון דולרבו השתתפו בין היתר; קבוצת שלמה, קרן מוביליון, אדר בע"מ הישראלים וקבוצת YS ventures האמריקאית. זאת בנוסף למשקיעים הקיימים: Summus VC ו-UMI ישראל.
קליק ינס (ins-Click) מפתחת פתרון אוטומטי מבוסס AI לבחינת נזקים הנגרמים לכלי רכב על סמך תמונות בלבד מכל מכשיר סלולרי בזמן אמת. הפיתוח מאפשר לחברות השכרה, ביטוח ולחברות אוטומוטיב לגלות, לנתח, לעבד ולהעריך באופן אוטומטי נזקים חיצוניים אשר נגרמו לכלי הרכב בדיוק גבוה ביותר מבלי הצורך בציוד מיוחד או בכוח אדם מיומן. החברה משתמשת בדאטה סינתטי שמופק על ידה על מנת לזהות ולנתח באופן מדויק נזק חיצוני לכל סוגי הרכב.
החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי יוג׳ין גרינברג, דימיטרי גייזורסקי, רונן אברג׳יל וזאב חזן. לפני כשנה מונה למנכ״ל החברה דורון גוהר, במטרה להעביר את החברה לפעילות משמעותית בעולם. לחברה 25 עובדים בישראל, ארה״ב ואירופה.
עולם הביטוח שנחשב לתחום שמרן עובר בשנים האחרון מהפך טכנולוגי. קליק ינס שואפת לשנות ולייעל את תחום ביטוחי הרכב ולהפוך את התהליך לקל, מהיר ומדויק יותר. הטכנולוגיה של Click-Ins, מאפשרת לסרוק את הרכב במהירות באמצעות מצלמת הסמארטפון וליצור דו״ח מפורט אודות מצב הרכב. הטכנולוגיה מסייעת במניעת הונאות ביטוח מחד גיסא, ומאידך גיסא מגנה על הלקוחות מפני חיובי יתר הנוצרים לעיתים בעקבות טעויות אנוש שמקורו בדו״ח ידני.
- למונייד נפלה ב-5% אחרי שדיווחה על עליה בתשלום למבוטחים: "חד פעמי"
- חברת האינשורטק Faye גייסה 10 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה עתידה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי על מנת להמשיך את תהליכי הצמיחה המואצת מהשנה האחרונה, לרבות שורת שיתופי פעולה עם לקוחות מהגדולים בתחום הרכב והביטוח בארץ ובעולם. כמו כן, קליק ינס תמשיך להתרחב ולפתח את המוצר להטמעת הטכנולוגיה שלה כחלק אינטגרלי אצל השחקניות המובילות בעולם
דורון גוהר, מנכ״ל Click Ins: "אנחנו נרגשים מהגיוס הנוכחי, בייחוד לאור התקופה בה התעשייה נמצאת כיום. גיוס זה מהווה אבן דרך חשובה בהתפתחות החברה ומצביע על הבעת אמון מצד המשקיעים בהנהלת החברה ובפעילות העסקית הבינלאומית. בשנה האחרונה קליק ינס נמצאת בצמיחה משמעותית, האיצה את פיתוח מוצר הליבה וחתמה על שיתופי פעולה עם לקוחות משמעותיים בתחום, בין היתר בשווקי צפון אמריקה. עולם הרכב עובר שינוי מהותי, הופך ליותר חכם וטכנולוגי ומשפיע גם על התחומים המקיפים אותו. אנו גאים להיות חלק מהשינוי הזה ולתרום לפיתוח וקידום תעשיית הביטוח והרכב על מנת למנוע הונאות, בזבוז כספים ולאפשר דיוק וייעול בתהליכים מיושנים ומורכבים".

מהפכת ה-AI בהייטק הישראלי: 15 אלף מפתחים כבר בשטח
מהם תפקידי ה-AI הבולטים בהייטק הישראלי? מחקר חדש של RISE Israel מספק תשובות וגם - תפקידי הבינה המלאכותית דורשים פי שניים יותר בעלי תארים מתקדמים, הביקוש למתכנתים "פשוטים" יורד. אין בעיית כוח אדם, יש בעיית כישורים
כשמדברים על מחסור בכוח אדם בהייטק הישראלי, התמונה המצטיירת היא לרוב של מעסיקים נואשים המחפשים עובדים וחברות שתוכניות הפיתוח שלהן נפגעות. אבל מחקר של מכון RISE Israel, שפורסם השבוע, מציג מציאות שונה לחלוטין: המחסור אינו בהיצע כוח האדם, אלא בסוג הכישורים הנדרשים לעידן החדש של בינה מלאכותית.
המחקר, שנערך בשיתוף קרן טראמפ למצוינות בחינוך, כולל ראיונות עומק עם מנהלי טכנולוגיה והון אנושי מחברות מובילות כמו Google, Lightricks, Cellebrite, Fiverr ו-Hailo Technologies, בנוסף לניתוח של מאגרי נתונים מלינקדאין ומאתרי דרושים. התוצאה: תמונה מורכבת של שוק עבודה שעובר טרנספורמציה עמוקה, שבה הכללים הישנים כבר לא חלים.
"אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent"
הממצא המפתיע ביותר עולה מפי אחת המרואיינות, שניסחה אותו בצורה תמציתית: "אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent שניתן להכשיר כאנשי AI". במספר המועסקים בהייטק הישראלי קיים קיפאון של שנתיים, כפי שעולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "הגורם המשפיע ביותר על התעסוקה בהייטק בכלל, ובמקצועות ה-AI בפרט, הוא מצב המאקרו - שוק העבודה בישראל רפוי, ולכן בסה"כ אין מחסור בהון אנושי", נכתב במחקר.
התוצאה: יש קיפאון של שנתיים במספר המועסקים בהייטק, מה שמוביל למצב של עודף ביקוש לתעסוקה. במקצועות מסוימים ההיצע מצומצם יחסית, מה שגורם לעליות שכר או להתפשרות של מעסיקים על חלק מהדרישות שלהם ממועמד 'אידיאלי', אך אף חברה מאלה שראיינו לא אמרה שהיא אינה יכולה לגייס עובדים, או שתכניות הפיתוח שלה נפגעות משמעותית בגלל מחסור בעובדים".
- OECD מזהיר מפני התפוצצות בועת AI והסלמת מלחמת הסחר
- העובדים הכי טכנולוגיים דווקא לא ממהרים לתת לבינה המלאכותית לעשות הכול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר מתעד שינוי מהותי באופי התעסוקה בהייטק. "שימוש בכלי AI מייעל עבודות תכנות 'פשוטות' ולכן חלק מהחברות מקטינות, או מתכוונות להקטין את מספר המתכנתים העוסקים בעבודות אלה", נכתב בדוח. אבל זה רק חלק אחד של התמונה.
משמאל ימין: רום דודקביץ CTO, נעם אוודיש CEO, אנטולי בליגובסקי CPO, קרדיט: עומר פרידמןimper.ai, הנלחמת בהתחזות באמצעות AI, השלימה סבב גיוס של 28 מיליון דולר
החברה, שהוקמה על ידי יוצאי יחידת 8200 תוך כדי שירות מילואים במלחמה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאיתור התחזות בזמן אמת בפלטפורמות תקשורת כמו Zoom, Slack, WhatsApp, ועוד
חברת הסייבר imper.ai, המפתחת פלטפורמה ראשונה מסוגה לגילוי ומניעה של התחזות בזמן אמת, הודיעה על השלמת גיוס של 28 מיליון דולר בסבב שהובילו קרנות ההון סיכון Battery ו- Redpoint Ventures ובהשתתפות Vessy VC, Maple VC ו-Cerca VC. הפלטפורמה של החברה מזהה בזמן אמת ניסיונות התחזות בערוצי התקשורת המרכזיים. הטכנולוגיה שפיתחה החברה, מצליחה לחשוף פעילות עוינת שכלי אבטחה מסורתיים מפספסים, באמצעות ניתוח מתקדם של מאות פרמטרים דיגיטליים.
imper.ai נוסדה במהלך שירות מילואים במלחמה, כששלושת המייסדים, נעם אוודיש, אנטולי בליגובסקי ורום דודקביץ, זיהו פער בעולם הסייבר בהגנה על תקשורת בזמן אמת. זמן קצר לאחר מכן, ב־2024 הקימו את החברה. השלושה יוצאי יחידת 8200 עם ניסיון עשיר בעולמות המחקר, התקיפה והמודיעין, הובילו יחד מבצעים טכנולוגיים רגישים, ביניהם אחד שזכה בפרס ביטחון ישראל. נעם אוודיש, מנכ"ל imper.ai עמד בראש קבוצת מחקר ופיתוח בתחום התקיפה ב־8200 ולאחר מכן שימש כראש מטה סמנכ"ל הרכב האוטונומי ב־Mobileye. אנטולי בליגובסקי (סא"ל במיל'), סמנכ"ל המוצר (CPO), ניהל את תחום המחקר, התקיפה ותשתיות הסייבר ואף שימש כ-CISO (קצין ביטחון מידע ראשי) של מרכז הסייבר של היחידה. רום דודקביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות (CTO), בוגר תלפיות וקצין יהל"ם לשעבר, הוביל קבוצות מחקר ופיתוח חדשניים ב־8200 לצד אוודיש.
החברה מעסיקה 30 עובדים, 25 מתוכם בישראל. בהמשך לגיוס, החברה מתכוונת לגדול משמעותית עד אמצע 2026.
איומי התחזות מבוססי בינה מלאכותית נמצאים בשיא חדש. בשנה האחרונה נרשם זינוק חד במתקפות שמנצלות כלים של דיפ פייק והעתקות קול כדי לחדור לארגונים וליצור נזק במהירות ובקלות חסרת תקדים. מתקפת הנדסה חברתית נגד הרשת Marks & Spencer עצרה הזמנות אונליין, שיבשה את פעילות החנויות ושרשראות האספקה וכעת צפויה לעלות לחברה כ־380 מיליון דולר מהרווח השנתי. לפי נתוני ה־FBI, מתקפות דרך התחזות במיילים עסקיים עלו לחברות ברחבי העולם כ־2.8 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ו־Deloitte מעריכה כי עד 2027 יזנק היקף ההונאות מבוססות AI ל־40 מיליארד דולר בארה"ב בלבד. הגבול בין אמיתי למזויף הולך ומיטשטש, ומשבר אמון נוצר סביב זהות דיגיטלית. השילוב בין טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לבין מניפולציות אנושיות הופך את הזהות למשטח התקיפה החדש והופך את ההגנה עליה למשימה קריטית לא פחות מהגנה על רשתות או נתונים.
- בתמיכת אנבידיה: דיקטה מכניסה את ארון הספרים היהודי ל-AI
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

