חברת הספורט-טק LSports רוכשת את חברת STATSCORE ב-8-10 מיליון יורו
חברת הספורט-טק הישראלית, LSports רוכשת את חברת נתוני הספורט הפולנית STATSCORE בעלות המעורכת בין 10-8 מליון יורו. הרכישה מגיעה בסיום שנה של צמיחה משמעותית תוך הרחבת הפיתוח והמוצרים בחברה ותוך חיזוק היכולות הטכנולוגיות ויכולות איסוף הנתונים באופן גלובלי.
החברה החליטה לרכוש את STATSCORE, אחת מחברות הספורט-דאטה המתפתחות באירופה, על מנת שזו תאפשר לה להציע מגוון רחב יותר של נתוני ספורט, תוך יצירת תוכן ייחודי ומותאם אישית בזמן אמת. מהלך זה עתיד לאפשר ללקוחות החברה מגוון רחב של אפשרויות, החל מקבלת נתוני המשחק מיד בסיום המשחק ועד לנתונים מצטברים של שחקנים וקבוצות באופן אוטומטי ובזמן אמת.
הרכישה כוללת את הרחבת מרכז הפיתוח והמחקר בפולין וזאת במטרה להגדיל את פעילות החברה לעבר יותר מ-30 ענפי ספורט שונים ברחבי העולם. 120 עובדי חברת SATASCORE ימשיכו לעבוד תחת החברה לאחר הרכישה. סך עובדי שתי החברות יהיה לאחר הרכישה כ-120 עובדים בפולין וכ-130 בישראל בסניפי החברה באשקלון ורמת גן.
דותן לזר, מייסד-שותף ומנכ"ל LSports: "אנו נרגשים מאוד לקראת ההסכם עם STATSCORE, זו הזדמנות מעולה עבורנו להמשיך לצמוח ולהתרחב מקצועית וטכנולוגית לעבר ענפי ספורט חדשים תוך הרחבת סל המוצרים שלנו, ייצור תוכן וחידוד כלי אימות הנתונים שלנו עד לרמת דיוק מקסימלית של 100%. הרכישה תאפשר לנו להמשיך בתנופה מהירה לעבר היעדים והמטרות שלנו בשנים הבאות. אנו גאים שבזמן משבר בענף ההיי-טק החברה מראה יציבות בשוק הבינלאומי ואף מתרחבת לענפי ספורט חדשים, כולל הרחבת מרכז פיתוח באירופה ברכישה שעבדנו עליה רבות בשנתיים האחרונות".
- 2.מלא וואלאבאלה!!! (ל"ת)ברקוני 23/11/2022 11:52הגב לתגובה זו
- 1.זו החברה של ברקוני! (ל"ת)ברק 16/11/2022 02:42הגב לתגובה זו
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס
קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit תמורת כ-100 מיליון שקל.
קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.
מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית
הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.
פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.
הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50 חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.
