noble
צילום: נועם פיינר

הסטארט-אפ הישראלי Noble נחשף לראשונה, ומגייס 18 מיליון דולר

הסטארטאפ הוקם על ידי תומר ביגר ומורן משען, החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחברות פינטק וארגונים פיננסיים לבנות ולנהל את תהליכי הערכת הסיכונים של מוצרי אשראי. 
עומר רוסו |

הסטארט-אפ הישראלי Noble - פיתח פלטפורמה להערכת סיכונים פיננסיים עבור חברות פינטק, והיום, הוא נחשף לראשונה ומכריז על גיוס של 18 מיליון דולר, מתוכם כ-15 מיליון דולר שגויסו בסבב A שהושלם כעת. קרן Insight Partners הובילה את סבב הגיוס.

Noble הוקמה על ידי תומר ביגר, מנכ"ל החברה ומורן משען, סמנכ"ל הטכנולוגיות, לפני כשנה וחצי. החברה השתתפה באקסלרטור Y Combinator, נכון להיום היא משמשת  עשרות חברות פינטק בישראל ובעולם. לאור הגיוס, Noble מתכננת להקים משרד בארצות הברית ולהשקיע בבניית שותפויות עסקיות חדשות. בנוסף, החברה, מעסיקה כיום כ-20 עובדים, היא מתכננת להכפיל את מספר העובדים במהלך החודשים הקרובים.  

בשנים האחרונות עולם השירותים הפיננסיים עובר טרנספורמציה דיגיטלית, שהופכת כל חברת הייטק לחברת פינטק – ומאפשרת לארגונים מתעשיות שונות לספק פתרונות פיננסיים כחלק מהצעת הערך ללקוח. בעקבות זאת, חברות רבות בונות מוצרים מבוססי אשראי חדשים, הדורשים תהליכים של חיתום והערכת סיכונים.   

Noble, פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לחברות פינטק וארגונים פיננסיים לבנות ולנהל את תהליכי הערכת הסיכונים של מוצרי אשראי. הפיתרון של החברה מספק לארגונים תשתית טכנולוגית, שמנהלת את תהליכי החיתום – הפלטפורמה מתבססת על מאגרי נתונים רחבים ומותאמת לסטנדרטים בתעשייה על מנת להעריך האם אדם או עסק ראויים לקבל אשראי. כך, Noble מסייעת לארגונים לבנות מודלים שמותאמים אישית למוצרים ולשירותים שהם מציעים, כמו מתן כרטיסי אשראי, מקדמות, הלוואות ומוצרי "Buy Now, Pay Later.

תומר ביגר, מייסד-שותף ומנכ"ל Noble: "חברות שבונות מוצרים מבוססי אשראי מתמודדות עם מגוון אתגרים, החל ממורכבויות בתחום ה-Compliance וכלה בסוגיות של גיוסי חוב ותהליכי חיתום סבוכים. אנחנו בונים את התשתית שרצינו כשעסקנו בפיתוח מוצרים פיננסיים בחברות קודמות –  וזאת במטרה להסיר את החסמים שעומדים כיום בפני ארגונים רבים. ב-Noble  אנחנו מפתחים תשתית שתאפשר לכל חברה באשר היא להטמיע מוצרים מבוססי אשראי, על מנת שיוכלו להציע אותם ללקוחותיהם, לתת להם שירותים חיוניים ולייצר יותר הכנסות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד