עמית גרין
צילום: סטרקיס רחפנים

יוניקורן טכנולוגיות השקיעה 560 אלף דולר בסטריקס רחפנים

יוניקורן טכנולוגיות, שותפות שמשקיעה בחברות טכנולוגיה השקיעה בחברת סטריקס רחפנים, שפיתחה קפסולות להפעלה אוטונומית של רחפים, זאת במסגרת סבב גיוס בהיקף של עד 2.5 מיליון דולר לפי שווי של 22.5 מיליון דולר, לפני הכסף
סתיו קורן |
נושאים בכתבה גיוס הון הייטק

יוניקורן טכנולוגיות, שותפות שמשקיעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח ביצעה השקעה נוספת בחברת סטריקס רחפנים, שפיתחה קפסולות להפעלה אוטונומית של רחפים, זאת במסגרת סבב גיוס  בהיקף של עד 2.5 מיליון דולר לפי שווי של 22.5 מיליון דולר, לפני הכסף.

יוניקורן טכנולוגיות תשקיע בסבב הגיוס הנוכחי כ-560 אלף דולר שלאחריה השותפות תחזיק בחברה כ-18% מהון המניות של סטריקס. ההשקעה הנוכחית מתווספת להשקעות קודמות של השותפות בסטריקס במהלך שנת 2021 בהיקף כולל של כ-1.1 מיליון דולר.

 

סטריקס השלימה את פיתוח הדור הראשון של מוצריה, ומספקת מערכות ללקוחות החל מאפריל 2021. מערכות ראשונות של הפתרון הנוסף הוזמנו וצפויות להיות מסופקות החל מהרבעון השני של 2022. כמו כן, החלה החברה בפיילוט עם חברת לוגיסטיקה שעובדת עם בתי חולים, במטרה שהמערכת של סטריקס תקצר את זמני המשלוחים של תרופות מצילות חיים. בין לקוחותיה הפוטנציאלים של החברה ניתן למצוא את התעשיות הביטחוניות, האזרחיות, חברות משלוחים ולוגיסטיקה, חברות אבטחת מתקנים, מפעלים, ממשלות וצבאות ועוד.

 

עמית גרין, מנכ"ל יוניקורן טכנולוגיות מסר כי, "אנו שמחים על השלמת השקעה נוספת בסטריקס המשקפת שווי של פי 8 מהשווי הראשוני בו נכנסנו להשקעה. אנחנו ממשיכים להציף ערך למשקיעים הן באמצעות השקעות המשך בחברות הפורטפוליו והן באמצעות השקעות בחברות חדשות. עוד הוסיף גרין כי, "סטריקס הינה חברה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי הן בשוק המקומי והן בשוק הגלובלי. לראיה, החברה בוחנת הקמת מפעל ייצור בארה"ב במטרה לחדור לשוק האמריקאי ועומלת בימים אלו על הקמת ישות משפטית אמריקאית, וגיוס עובדים בארה"ב".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.