lool
צילום: יורם רשף

קרן ההשקעות lool גייסה 60 מיליון דולר

lool, קרן המתמחה בהשקעות בשלבים המוקדמים ביזמות ויזמים ישראליים הכריזה על הסגירה הראשונה של קרן ההשקעות השלישית שלה; לאחר הגיוס, הקרן תמשיך להתמקד בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים, ובליווי החברות בתמיכה
סתיו קורן |

קרן ההשקעות לול (lool), המתמחה בהשקעות בשלבים המוקדמים ביזמות ויזמים ישראליים, הכריזה על הסגירה הראשונה של קרן ההשקעות השלישית שלה בשיעור של 60 מיליון דולר, כאשר הקרן כולה צפויה לעמוד על 100 מיליון דולר, ותעמיד את סך הנכסים המנוהלים ל-200 מיליון דולר. בנוסף, הקרן מודיעה על מינויו של טוני סייג לשותף בקרן. בתפקידו הקודם טוני היה VP Value Creation בקרן.

lool ventures הוקמה על ידי אביחי ניסנבוים ויניב גולן, והקרן תמשיך להתמקד בהשקעות בחברות בשלבים מוקדמים, ובליווי החברות בתמיכה ובהשקעות המשך, דרך שלבי הצמיחה.

הקרן השניה של lool ממוקמת ברבעון העליון במדד Net IRR, וחברות הפורטפוליו של הקרן כבר מראות ביצועים טובים יותר מהממוצע בשוק עם 85% המרה משלב הסיד לגיוס A, וגיוסי המשך מוצלחים בשלבי B, ו-C. הקרן השלישית של lool, צפויה להשקיע בכ-20 סטארטאפים, הן של יזמים מתחילים והן של יזמים סדרתיים, ולהמשיך את האסטרטגיה המצליחה שלה, תוך הרחבת צוות ההשקעות וצוות התמיכה בחברות פורטפוליו. בכך תחזק הקרן את יכולתה לתמוך בהאצת תהליכי החדירה לשוק של חברות הפורטפוליו, בבניית צוותים מנצחים ובפיתוח מותגים גלובליים שמגדירים מחדש קטגוריות שלמות.

בין המשקיעים והמעורבים בקרן ישנם משקיעים מוסדיים ישראלים, Family offices ואנג'לים מוערכים בתעשייה, שהשקיעו בלול גם בעבר. הקרן תמשיך לאתר ולטפח יזמות ויזמים ישראליים במסעם להמציא את העתיד, תוך כדי יצירת תרומה חיובית לעולם - בכל תעשייה או וורטיקל.

בין ההשקעות הקודמות של הקרן נמצאות BeeWise- כוורת הדבורים האוטונומית הראשונה בעולם, שמונעת התמוטטות כוורות ועוזרת להגן על אספקת המזון בעולם על ידי אספקת האבקה לפי דרישה לחקלאים, ו- NoTraffic- פלטפורמה לניהול תנועה בעיר חכמה. לצידם חברות נוספות בתחומים בהם יש לישראל היסטוריה ארוכה של הצלחות: תוכנות ארגוניות כמו Lightico, חברה מובילה באוטומציה לתהליכי מכירה וחתימה אלקטרונית, מסחר אלקטרוני עם Flip שממציאה מחדש את התחום, והמובילה העולמית בניהול תרופות למטופלים עם Medisafe.

טוני סייג, השותף הנכנס, מסר: "הכרתי את יניב ואביחי עוד בשנת 2017, דרך אחד המשקיעים המובילים באירופה בסבבי Seed, ששימש כיועץ לקרן הראשונה שלהם. אז, פורטפוליו החברות שלהם מנה כ-15 חברות, והם חיפשו מפעיל מנוסה עם ניסיון גלובלי כדי שיוביל וירחיב את תוכנית התמיכה בחברות פורטפוליו.

אנו צופים כי במהלך העשור הקרוב נראה יותר ויותר יוניקורנים ואף דקה-קורנים מישראל במגוון תחומים, כאשר רבים מהם יובלו על ידי יזמים חסרי ניסיון, שיעזרו במומחים."

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".