חלל עבודה משותף
צילום: יחצ

חברת חללי העבודה המשותפים מיינדספייס גייסה 72 מיליון דולר

את סבב הגיוס הובילו הראל ביטוח ופיננסים, מור גמל וארקין אחזקות וכן משקיעים קיימים; הגיוס  נועד לתמיכה בהמשך מגמת הצמיחה של החברה והתרחבותה באירופה, בארה״ב ובישראל
סתיו קורן |

מיינדספייס, חברה גלובלית לחללי עבודה גמישים, מדווחת על השלמת סבב גיוס בהיקף של 72 מיליון דולר לפי שווי של כ-250-300 מיליון דולר. הגיוס נועד לתמיכה בהמשך מגמת הצמיחה של החברה והתרחבותה באירופה, בארה״ב ובישראל.

את סבב הגיוס הובילו הראל ביטוח ופיננסים, מור גמל וארקין אחזקות וכן משקיעים קיימים. בין המשקיעים הקיימים ניתן למצוא את יואב חרל״פ, קובי רוגובין וחברת (Globalworth (GWI:LSE. 

 

החברה שנוסדה ב-2014 ע״י דן זכאי ויותם אלרואי, מפעילה כיום 32 סניפים ב-17 ערים וב-7 מדינות, בשטח של מעל 100,000 מ״ר. בשנה האחרונה השיקה סניפים חדשים בלונדון, תל אביב, פילדלפיה ולאחרונה בקיבוץ יקום.

מיינדספייס משרתת מנעד רחב ומגוון של חברות; כ-41% מהחברות הן חברות גדולות ותאגידים ו-38% הן חברות קטנות ובינוניות. סוגי התעשיות המובילים של לקוחות מיינדספייס הם חברות הייטק, חברות פיננסיות ונותני שירותים. בין הלקוחות בעבר ובהווה ניתן למצוא את Microsoft, Samsung, Playtika, Taboola, Yahoo!, Expedia, GoPro, ועוד.

 

"מיינדספייס נמצאת בתנופת צמיחה וחווה ביקושים גבוהים בכל אתריה", אומר דן זכאי, מנכ״ל ומייסד משותף, מיינדספייס. "מיינדספייס צלחה את אתגר הקורונה בצורה מרשימה. כיום, החברה נמצאת בתפוסה כמעט מלאה וההשקעה הנוכחית נועדה לסייע לנו להדביק את עליית הביקושים בשוק ולהשיק סניפים חדשים בשיתוף פעולה עם בעלי נכסים בכל העולם", אומר זכאי.

 

במרץ 2021 השיקה מיינדספייס את "הייבריד", מגוון חדש של פתרונות-לפי-דרישה עבור חברות ואנשים המעוניינים בעבודה היברידית המשלבת בית ומשרד. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.