Autofleet הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה, שפיתחה פלטפורמת אופטימיזציה לציי רכב ואופרטורים של שירותי תחבורה, מודיעה על השלמת סבב גיוס B; הכסף שגויס יאפשר לחברה צמיחה גלובלית ופתיחת משרדים בסינגפור, לונדון וניו יורק לצד הגדלת צוות המחקר והפיתוח של החברה בישראל
סתיו קורן |

אוטופלט (Autofleet) פלטפורמת אופטימיזציה לציי רכב ואופרטורים של שירותי תחבורה, מודיעה על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות KeyFrame Capital לצד השקעות אסטרטגיות של קונצרן הענק היפני Fujitsu Ventures Fund LLC) Fujitsu) וחברת הצמיגים האמריקאית  Goodyear (Goodyear Tire & Rubber). בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים, בהם Mizmaa Ventures, Maniv Mobility ו-Next Gear Ventures.

הכסף שגויס יאפשר לחברה צמיחה גלובלית ופתיחת משרדים בסינגפור, לונדון וניו יורק לצד הגדלת צוות המחקר והפיתוח של החברה בישראל. החברה פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית לניהול ואופטימיזציה של ציי רכבים ומאפשרת להם לשפר את חוויית הלקוח, לייעל את פעילות הצי ולהגביר את הרווחיות במודלים העסקיים הקיימים שלהם.

בשנה האחרונה, הגדילה החברה את פעילותה ביותר מ-12 מדינות בשיתוף פעולה עם ציי רכב גלובליים בתחומים שונים הכוללים חברות השכרה, Car Sharing, Ride Sharing, שאטלים אוטונומיים ולוגיסטיקה והציגה שיפור משמעותי במדדי הביצועים העיקריים של הצי (KPI) כגון עליה בזמינות הצי ב-80%, צמצום זמני ההמתנה של הלקוחות ב-15% והגברת הניצולת וההכנסות ב-10%.

קובי איזנברג, מנכ"ל Autofleet: "הגיוס הנוכחי הוא אבן דרך משמעותית עבורנו ומשקף את הבעת האמון בצוות ובטכנולוגיה שפיתחנו. תמיכתם המתמשכת של המשקיעים הקיימים, וההשקעה האסטרטגית של גופים מובילים בתחום התחבורה והרכב העולמי, מהווה קרש קפיצה להמשך הצמיחה המהירה של החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.