פאבריק
צילום: Fabric

חברת הסטארט-אפ הישראלית פבריק הפכה ליוניקורן; גייסה 200 מיליון דולר

החברה הישראלית שפיתחה מתקנים רובוטים לליקוט הזמנות אונליין וניהול מחסנים חכם לקמעונאים, סגרה סבב גיוס C לפי שווי של מעל מיליארד דולר; החברה גייסה עד כה 336 מיליון דולר ומעסיקה למעלה מ-300 עובדים בישראל, ניו יורק ואטלנטה
סתיו קורן | (2)

יוניקורן ישראלי חדש: הסטארט-אפ הישראלי פבריק (Fabric), המקים מתקנים רובוטים לליקוט הזמנות אונליין וניהול מחסנים חכם לקמעונאים, הודיע על סגירת סבב גיוס C, בסך 200 מיליון דולר -  סבב ההשקעה מביא את שווי החברה למעל מיליארד דולר. את סבב ההשקעה הובילה משקיעה נוכחית של Temasek, Fabric, קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור. עוד השתתפו בסבב: Koch Disruptive Technologies, Union Tech Ventures, Harel Insurance & Finance, Pontifax Global Food and Agriculture Technology Fund (Pontifax AgTech), Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), KSH Capital, Princeville Capital, Wharton Equity Ventures ועוד. Fabric הוקמה ב-2015 על ידי אורי אברהם, אייל גורן, שי כהן ואלרם גורן, המכהן כמנכ"ל. החברה גייסה עד כה 336 מיליון דולר ומעסיקה למעלה מ-300 עובדים בישראל, ניו יורק ואטלנטה. החברה מקימה מתקני ליקוט להזמנות אונליין המבוססים על חומרה (רובוטים) ותוכנה אותם מפתחת החברה עבור רשתות וקמעונאים בעולם. החברה משרתת את FreshDirect האמריקאית, ממובילות תחום קניות המזון אונליין ולאחרונה הכריזה על שותפות עם ענקית הקמעונאות Walmart ו- Instacart. בישראל החברה מפעילה מרכזים לוגיסטיים רובוטיים עבור סופר פארם ורמי לוי. הגיוס הנוכחי יתמוך בהרחבת הפעילות של פאבריק לשווקים נוספים בארה״ב ובפעילות עם לקוחות נוספים הפועלים בזירה. כחלק מהמאמצים והצמיחה המהירה, החברה יוצאת לגיוס מאסיבי לצוותי הפיתוח, המסחר והתפעול בישראל ובארה"ב.  ״היכולות שלנו כחברה, לאפשר לקמעונאים לעמוד בציפיות הגוברות של הצרכנים לחוויית קניה מהירה (on-demand) ואיכותית במודל רווחי, ממקמת את Fabric במרכז הסערה העולמית בתחום ה-eCommerce״ אומר אלרם גורן מנכ"ל ומייסד שותף של Fabric, "אבן הדרך הזו הינה נקודת ציון משמעותית עבורנו ואנחנו רואים בהכרה בנו ״כרובקורן״ כנקודת מפנה לתעשייה כולה. ה-micro-fulfilment שנתפס בעבר כפתרון שנדרש לבחון, מהווה היום פתרון מוכח שנבחר על ידי השחקנים הגדולים ביותר בתעשייה". "אנו מאמינים שהמעבר לליקוט מקומי (בתוך מרכזי ערים) מהווה הזדמנות לחזק את נושא הקיימות בתחום הקמעונאות וה-eCommerce" אומר אריק קסמובסקי, שותף מנהל בקרן טכנולוגיית האקלים של Princeville. "על ידי מינוף נדל"ן קיים, שטחים קטנים, סמיכות לצרכני הקצה, שימוש בחומרי אריזה בני-קיימא ומזעור הפסולת באמצעות ניהול מלאי חכם, המרכזים החכמים יוכלו להפחית את הזיהום ב-last-mile באופן משמעותי".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק מזומן 26/10/2021 15:14
    הגב לתגובה זו
    הסייבר והאי קומרס מנופחיםם
  • אתה חי בסרט 14/11/2021 12:28
    הגב לתגובה זו
    שום דבר לא מנופח אתה פשוט לא מספיק משכיל כדי להמשיך להתקדם את העתיד
openai
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5: המודל שמבין מתי לחשוב לעומק ומתי פשוט לענות

המודל החדש של OpenAI מבטיח קפיצת מדרגה בשיחות, תכנות ויעילות חישובית. החברה כבר מונה מאות מיליוני משתמשים, מגייסת מיליארדים, ומשיקה מודלים בקוד פתוח ומסלול ייעודי לממשל האמריקאי

אדיר בן עמי |

חברת OpenAI חשפה היום את המודל החדש שלה, GPT-5, במהלך שנועד להדוף את הלחץ הגובר מצד חברות מתחרות בארצות הברית ובסין. החברה מסן פרנסיסקו מציגה את המודל החדש כשדרוג משמעותי ביכולות, במטרה לשמור על מובילותה בשוק הבינה המלאכותית הג׳נרטיבית.


סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, תיאר את GPT-5 כ"שדרוג מהותי" מהמודלים הקודמים, ומציין כי "לראשונה זה באמת מרגיש כמו שיחה עם מומחה בכל נושא". השיפור המרכזי במודל החדש הוא יכולתו לקבוע באופן אוטונומי מתי להשקיע זמן נוסף בעיבוד שאילתה מורכבת, וכמה זמן להקדיש לכך. במקום לדרוש מהמשתמשים לבחור בין מודל סטנדרטי למערכת חשיבה מתקדמת, GPT-5 מקבל את ההחלטה באופן עצמאי – מה שמוביל לניצול יעיל יותר של משאבי המחשוב.


ההזדמנות בפיתוח תוכנה

OpenAI מזהה בתחום פיתוח התוכנה הזדמנות עסקית מרכזית. אלטמן הדגיש כי "רעיון התוכנה לפי דרישה יהיה רכיב מגדיר בעידן GPT-5 החדש". החברה הדגימה את יכולות המודל החדשות באמצעות יצירת אפליקציית לימוד צרפתית מלאה תוך דקות, כולל משחקים אינטראקטיביים ומערכות בחינה.

שוק פיתוח התוכנה בעזרת בינה מלאכותית הפך לזירת תחרות עזה. חברות טכנולוגיה מובילות וחברות הזנק משיקות כלים חדשניים למפתחי תוכנה, כאשר מגמת הקודינג המהיר (Rapid Coding) זוכה לפופולריות גוברת. גם חברות סיניות כמו DeepSeek רושמות הישגים בולטים בתחום.

החברה בחנה את GPT-5 עם לקוחות מוקדמים, ביניהם חברת Anysphere, המפתחת את עוזר הקידוד Cursor, וחברת Lovable השוודית. מנכ"ל Lovable, אנטון אוסיקה, דיווח כי GPT-5 מצליח לבנות אפליקציות מורכבות בצורה יעילה יותר מהמתחרים, יוצר קוד שקל יותר לתחזוקה ומשפר את היכולות לאיתור ותיקון שגיאות.


שווה כבר 300 מיליארד דולר