עוד שווי מנופח: TripActions גייסה לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר
חברת ניהול הנסיעות העסקיות טריפאקשנס (TripActions) גייסה 275 מיליון דולר לפי שווי של 7.25 מיליארד דולר, ובכך השלימה עד היום גיוס של 1.3 מיליארד דולר. לדברי החברה, היא רוצה ליצור "קטגוריה חדשה בשוק – T&E (ניהול נסיעות עסקיות/ארגוניות) והיקף הגיוס משקף את הביקוש הגובר לפתרונות מרוכזים לניהול הוצאות ונסיעות בארגונים". אבל הסיפור האמיתי של השווי הזה הוא תולדה של אינטרסים של קרנות הון סיכון שמנפחות שוויים בינן לבין עצמן - כפי שהצבענו במקרה של WIZ. המטרה היא לספק כלים לחברות שחוזרות לעבודה סדירה להתמודד עם נושאים דוגמת בריאות ובטיחות נוסעים, נסיעות צוות, נתונים מפורטים בזמן אמת ויוזמות בתחום הקיימות – הכוללות התחשבות בתוצאות ניטור Sustainable aviation fuels (SAF). על פי נתוני החברה, היא יותר מהכפילה את תקציבי הנסיעות המנוהלים אצלה, ותקציבי ההוצאות המנוהלים על ידה גדלו ב -1400% באותה תקופה. עוד על פי החברה, 68% מלקוחותיה עברו ממערכות T&E מדור קודם לפתרון נסיעות והוצאות משולב. בחברה מסבירים כי היא רשמה גידול של יותר מ-500% בהיקף העסקאות וכ-400% צמיחה בקרב משתמשים פעילים. הגיוס הובל על ידי Greenoaks בהשתתפות המשקיע אלעד גיל, Base Partners והמשקיעים המרכזיים שלקחו חלק בסבבים הקודמים. מייסד ומנכ"ל החברה, אריאל כהן: ״TripActions חווה צמיחה משמעותית כיוון שחברות מכירות בצורך בכלים הטכנולוגיים וביעילות הנובעים מניתוח נתונים קונטקסטואליים בזמן אמת. בזמן ש-TripActions ממשיכה לבצע מהפיכה בשוק הנסיעות הארגוניות, פלטפורמת TripActions Liquid שפיתחנו מיועדת להחליף פתרונות ניהול הוצאות מסורתיים. אף חברה אחרת בשוק כיום לא מסוגלת לספק פתרון T&E (ניהול נסיעות עסקיות/ארגוניות) מאוחד כמו שלנו לחברות ולארגונים בקנה מידה עולמי".
- 2.שמואל 13/10/2021 18:08הגב לתגובה זוכול עוד יש פראיירים שמשלמים שהיה לבריאות ,העיקר ששום מוסדי בארץ לא יתן שקל בשווי המנופח הזה
- 1.SAP (ל"ת)ג 13/10/2021 15:48הגב לתגובה זו
עופר שחם, מג'סטיק לאבס (טל גבעוני)סטארטאפ ישראלי רוצה להתחרות באנבידיה; איפה הצניעות?
מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר
הסטארט-אפ מג'סטיק לאבס, שהוקם בסוף 2023 ופועל בישראל ובארה"ב, מגייס 100 מיליון דולר, בסבב סיד ובסבב A, בהובלת קרנות ההון סיכון Lux Capital ו-Bow Wave Capital ובהשתתפות קרנות נוספות ובהן Grove Ventures, Hetz Ventures, QP Ventures, TAL Ventures ו-SBI היפנית. החברה, המנוהלת על ידי עופר שחם, מכוונת למטרה שאפתנית - לערער על הדומיננטיות של אנבידיה בתחום שבבי הבינה המלאכותית לדאטה סנטרס. נראה שהיעד הזה הוא רחוק מביצוע. עם כל הכובד - הדרך שלם מאוד ארוכה.
ליבת הפיתוח של מג'סטיק היא שבב לרבות שרתים ייעודיים לבינה מלאכותית שכוללים את מעבד ה-GPAIU ( General Purpose AI Unit). המערכת נועדה להחליף שרתי GPU מסורתיים כמו אלו שמספקות אנבידיה או גוגל, תוך מענה לבעיה כרונית בתחום, צוואר הבקבוק בזיכרון. מג'סטיק מבטיחה להציע קיבולת זיכרון גבוהה פי 1,000 ביחס לשרתים הקיימים, תוך שיפור בביצועי המחשוב וביעילות האנרגטית.
במרכז האתגר הטכנולוגי שמנסה מג'סטיק לפתור עומד "קיר הזיכרון" – מונח מוכר בעולם המחשוב המתאר את הפער ההולך וגדל בין מהירות העיבוד של מעבדים לבין קצב גישתם לזיכרון. ככל שהמודלים גדלים, כך הופך הגישה המהירה לזיכרון לצוואר בקבוק חמור יותר, שמוביל להאטה ואף לצריכת חשמל גבוהה במרכזי המידע. לשם השוואה, כרטיסי GPU של אנבידיה מסדרה H100 מגיעים כיום לנפח זיכרון של עד 192 ג'יגה-בייט, מה שמחייב התקנת מערכים עצומים כדי לתמוך במודלים עתירי נתונים.
שחם, מנכ"ל מג'סטיק, מביא עמו ניסיון רב-שנים בתחום פיתוח שבבים. בעברו הוביל את קבוצת השבבים של גוגל שעסקה בטלפונים חכמים ודאטה סנטרים, ובהמשך עמד בראש קבוצת הפיתוח של מטא לפיתוח שבבים עבור מוצרי מציאות רבודה. עמו הקימו את מג'סטיק גם מאסומי ריינדרס ושה ראבי, שותפיו לשעבר בגוגל ובמטא. לדברי שחם, הצוות מגיע עם "הבנה עמוקה של החולשות במבנה השרתים הקיים ובצרכים העתידיים של תשתיות AI".
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון של מג'סטיק כולל פיתוח חומרה חדשה והתאמה לתוכנות קיימות. אחד ממוקדי הכוח של אנבידיה הוא סביבת התוכנה Cuda, שמאפשרת הרצה יעילה של מודלים על גבי החומרה שלה. עם זאת, בשנים האחרונות צמחו פלטפורמות קוד פתוח מתחרות, כמו PyTorch, OpenXLA ו-TVML, שמפחיתות את התלות באנבידיה ומאפשרות לחברות כמו מג'סטיק להציע אלטרנטיבות פתוחות, גמישות וזולות יותר.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
