בייבי גרוק, צילום: Xבייבי גרוק, צילום: X

מאסק מפתיע: xAI תפתח אפליקציית AI ייעודית לילדים בשם Baby Grok

מאסק מכוון לשוק הילדים והצעירים כדי להגיע גם להורים

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה גרוק אילון מאסק

חברת xAI שבבעלותו של אילון מאסק תפתח אפליקציה ייחודית שתיקרא Baby Grok ותתמקד בתוכן ידידותי ובטוח לילדים. ההודעה פורסמה בפוסט קצר ברשת X, אך די היה בה כדי להצית עניין נרחב בתעשייה, משום שמדובר בכיוון בלתי צפוי עבור החברה שמזוהה בעיקר עם פיתוחים למבוגרים וקצב פיתוח מסחרר של צ’אטבוטים.

לפי הדברים שמסר מאסק, המטרה היא ליצור מוצר שיאפשר חשיפה של ילדים לטכנולוגיות של צ'אטים, אך בסביבה מפוקחת, עם פילטרים ותכנים שמתאימים לגיל. בשלב זה לא נמסרו פרטים לגבי תאריך השקה, מנגנוני בקרה או מודל עסקי, אך עצם הכיוון ברור: ניסיון לתפוס נתח שוק חדש ולבנות מותג טכנולוגי שזוכה לאמון הורים ורגולטורים.

ההכרזה הגיעה ברקע תקופה מורכבת ל‑xAI. בתחילת החודש השיקה החברה את Grok 4, גרסה חדשה של הבוט שלה, זמן קצר לאחר ההשקה הקודמת, מה שמדגיש את התחרות האינטנסיבית בתחום. מנגד, נרשמה סערה ציבורית כאשר גרסה קודמת של Grok פרסמה ברשת X תכנים אנטישמיים, דבר שגרר גינויים נרחבים והוביל את מאסק להבטיח חיזוק מנגנוני בקרה ואחריות תוכן.

כעת, Baby Grok מציבה בפני החברה אתגר כפול: לייצר מוצר עם חוויית משתמש מתקדמת, אך במקביל לעמוד בסטנדרטים גבוהים של בטיחות ועמידה ברגולציה. מדובר בשוק רגיש במיוחד, אפליקציות לילדים נבחנות בקפידה מצד רשויות הגנת פרטיות ומשרדי חינוך, וכל טעות עלולה להוביל למשבר אמון.

בתעשייה מעריכים כי מאחורי ההכרזה עומדת אסטרטגיה רחבה יותר של מאסק, ניסיון למצב את xAI לא רק כעוד מפתחת צ’אטבוטים, אלא כשחקנית מרכזית בשוק חוצה גילאים עם פלטפורמות מגוונות. גופי השקעות מציינים כי זהו פלח שוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי, במיוחד בעידן שבו הורים מחפשים כלים דיגיטליים חינוכיים ובטוחים יותר.

אם תצליח xAI להפוך את Baby Grok למוצר איכותי, היא עשויה לפתוח לעצמה ערוץ הכנסות חדש ולייצר יתרון תחרותי בזירה שהולכת ומתמלאת בשחקנים. בינתיים, ממתינים לראות האם מדובר ביוזמה אמיתית שתבשיל בקרוב, או בעוד מהלך שבעיקר עושה כותרות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Grok לא תאפשר ליצור צורות מיניות סמים סיגריות או KKK או אלימות דא. בפטנט. (ל"ת)
    ליטאי 20/07/2025 08:37
    הגב לתגובה זו
Perplexity
צילום: טוויטר

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"

אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך

מנדי הניג |
נושאים בכתבה פרפלקסיטי

עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.

אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.


פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"

פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.

"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".

עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.