חברת QIAGEN ההולנדית רוכשת את Genoox הישראלית ב-80 מיליון דולר
ג'ינוקס תהפוך למרכז הפיתוח הישראלי של QIAGEN, שמשרתת כיום 500 אלף לקוחות ברחבי העולם בתחום האבחון המולקולרי
חברת QIAGEN מודיעה על רכישת חברת הסטארטאפ Genoox בסכום של 80 מיליון דולר. Genoox מספקת תוכנת AI שמאפשרת למעבדות קליניות להגדיל ולהאיץ את העיבוד של בדיקות גנטיות מורכבות. ההסכם כולל 70 מיליון דולר תשלום במיידי ועוד 10 מיליון דולר נוספים לאחר השגת אבני דרך נוספים.
חברת Genoox הוקמה בשנת 2014 על ידי אמיר טרבלסי, מנכ"ל ומשה איינהורן, אליהם הצטרפו יובל פורת ואורון לב, COO. החברה גייסה מאז הקמתה 26 מיליון דולר מהקרנות Glilot Capital Partners, TriVentures, Inimiti, IMED, The Group Ventures, Artofin, IN Ventures. החברה מעסיקה כיום 55 עובדים, רובם בישראל והשאר באירופה וארגנטינה והיא תהפוך להיות מרכז הפיתוח של QIAGEN בישראל עם גיוס נוסף של אנשי פיתוח ותמיכה.
ג'ינוקס מספקת כלים מבוססי בינה מלאכותית לניתוח מידע גנטי במסגרות קליניות ומחקריות. פלטפורמת Franklin שפיתחה החברה הינה פלטפורמה מונחית קהילה התומכת בניתוח בזמן אמת ומבוסס ראיות לניתוח מידע גנטי ומסייעת לאנשי רפואה, חוקרים, ומומחים בתחום הגנטיקה בקבלת החלטות מבוססות דאטה. Franklin משלבת בין ניתוח מבוסס AI לבין רשת קהילתית גלובלית על מנת לשפר את הגישה לתובנות גנטיות ברות שימוש. הפלטפורמה נמצאת כיום בשימוש בלמעלה מ-4,000 ארגונים המספקים טיפול רפואי ביותר מ-50 מדינות, וסיפקה עד כה יותר מ-750,000 ניתוחים של מידע גנטי של מטופלים.
QIAGEN היא חברת החזקות הממוקמת בהולנד, והיא ספקית גלובלית מובילה של פתרונות Sample to Insight המאפשרים ללקוחות לקבל תובנות מולקולריות מדגימות המכילות את אבני הבניין של החיים. QIAGEN מספקת פתרונות ליותר מ-500 אלף לקוחות מסביב לעולם בתחום האבחון המולקולרי (שירותי בריאות לבני אדם) ומדעי החיים (אקדמיה, מחקר ופיתוח בתחום הפארמה ויישומים תעשייתיים). החברה נסחרת בבורסות בפרנקפורט ובניו יורק בשווי שוק של 9 מיליארד דולר והיא מעסיקה 5700 עובדים ב-35 מדינות.
- סאטורי סייבר: אקזיט של 100 מיליון דולר עם מכירה לקומוולט
- בדרך למיליארד דולר: אפווינד הישראלית במו"מ למכירה לדאטה דוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה מוסיפה את Franklin, פלטפורמה מבוססת ענן המהווה את ספינת הדגל של Genoox, לפורטפוליו ה-QIAGEN Digital Insights - QDI, המחזקת את ההובלה של QIAGEN בתחום ניתוח נתונים גנטיים עבור יישומים בגנטיקה קלינית. Franklin מספקת תובנות באמצעות AI ובזמן אמת על מנת לתמוך בקבלת החלטות קליניות בצורה אגנוסטית על מידע גנטי. היישומים כוללים אבחון של הפרעות גנטיות ומידע לגבי טיפולים סרטניים, ועד תמיכה בקבלת החלטות הנוגעות לתכנון משפחתי.הרכישה מאפשרת לשלב בין התוכן הגנומי של QIAGEN לבין פלטפורמת Franklin.
האינטרגרציות העתידיות הללו יגדילו את כוח הניתוח של Franklin וכן ישפרו את תפוקת האבחנות, הזמן לתוצאה ואפשרויות גדילה עבור מרכזי הבריאות והרפואה המותאמת אישית. הרכישה צפויה לייצר מכירות של כ-5 מיליון דולר ב-2025 עבור QIAGEN עם השפעה נטרלית על הרווח המתואם.
אמיר טרבלסי, מייסד שותף ומנכ"ל Genoox: "ההצטרפות ל-QIAGEN מסמלת אבן דרך משמעותית במימוש היעד שלנו להפוך מידע גנטי לנגיש יותר ויסייע יותר למטופלים. Franklin ירוויח מהנגישות הגלובלית של QIAGEN ומההובלה המדעית שלה, כאשר אנו גדלים על מנת לתמוך במעבדות ובמטופלים נוספים ברחבי העולם. כחלק מ-QIAGEN, אנחנו יכולים להוביל את הגל הבא של הרפואה המותאמת אישית".
- המטב”ח וקרן ההשקעות של וויקס מביאים את קרנות ההון סיכון לנגב
- מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
ת'יירי ברנארד, מנכ"ל QIAGEN: "הרכישה של Genoox משלבת שתי חוזקות משלימות ותאפשר לנו לשרת בצורה טובה יותר מעבדות בדיקות קליניות. הפתרון מבוסס AI של Franklin מציע כלים חדשניים למעבדות לזהות בצורה מהירה את התובנות הרפואיות הרלוונטיות ביותר ולסייע בשיפור תוצאות עבור מטופלים. יחד עם הידע הרפואי והניתוח המהימנים של QIAGEN, התוספת של Franklin לפורטפוליו שלנו תאפשר ל-QIAGEN לתת מענה בצורה טובה יותר לאתגרים של לקוחותינו המחפשים פתרונות קלים לשימוש, מהירים ומותאמי גדילה לתמיכה בקבלת החלטות רפואיות".

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.