אקזיט ישראלי: טנבל רוכשת את וולקן סייבר ב-180 מיליון דולר
חברת אבטחת המידע האמריקאית ממשיכה במסע הרכישות שלה בישראל, והפעם היא קונה את וולקן סייבר, שפיתחה פלטפורמה לניהול סיכוני סייבר. זה האקזיט השלישי של טנבל בישראלבתוך
חמש שנים.
חברת טנבל (Tenable), אחת השחקניות הגדולות בתחום אבטחת המידע, הודיעה היום (רביעי) על רכישת וולקן סייבר הישראלית בעסקה של 180 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר עד סוף הרבעון הראשון של 2025, ומצטרפת לשתי רכישות קודמות של טנבל בישראל:
- ספטמבר 2023 – רכשה את ארמטיק תמורת 350 מיליון דולר.
- 2019 – רכשה את אינדג'י הישראלית תמורת 78 מיליון דולר.
המהלך הזה לא מפתיע, שכן שוק הסייבר העולמי מתמקד ברכישות של סטארט-אפים חדשניים, שמפתחים פתרונות אבטחה חכמים. עבור טנבל, וולקן סייבר היא תוספת חשובה לחבילת השירותים שלה, בעיקר בתחום ניהול הסיכונים הארגוני.
מה עושה וולקן סייבר ולמה היא מעניינת?
וולקן סייבר, שהוקמה בשנת 2018 על-ידי יניב בר-דיין, טל מורגנשטרן ורועי חורב, פיתחה מערכת לניהול וצמצום סיכוני סייבר בארגונים. הפלטפורמה שלה מספקת מיפוי, תעדוף וטיפול אוטומטי בפרצות אבטחה, תוך שימוש בבינה מלאכותית מתקדמת.
במילים פשוטות, במקום שצוותי אבטחה יתמודדו עם עומס מידע מסיבי על איומים, המערכת של וולקן משלבת ומייעלת את התהליכים – מה שחוסך זמן וכסף לארגונים.
- LayerX נכנסת לגוגל: סריקת סיכונים אוטומטית לכל תוסף בדפדפן
- האם הדלת האחורית של החברה שלכם פתוחה לרווחה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה מיוחד במערכת שלהם?
זיהוי ותיעדוף איומים – במקום להתמודד עם רשימות אינסופיות של פרצות, המערכת מזהה מה באמת מסוכן ומה דחוף.
אוטומציה של תיקוני אבטחה – במקום לטפל ידנית בכל בעיה, המערכת סוגרת פרצות באופן חכם ואוטומטי .שילוב עם מערכות קיימות – מאפשרת לארגונים להמשיך לעבוד עם כלי האבטחה שכבר יש להם.
איך העסקה משתלבת עם טנבל?
לדברי סטיב וינטז, מנכ"ל משותף וסמנכ"ל הכספים של טנבל , כיום מנהלי אבטחה נאבקים עם מערכות מרובות שלא מדברות אחת עם השנייה. הטכנולוגיה של וולקן סייבר תשתלב בתוך פלטפורמת Tenable One , כדי לספק פתרון ניהול סיכונים מקיף שמתחבר למעל 100 מוצרי אבטחה שונים .מה יקרה לוולקן סייבר אחרי הרכישה?
החברה תמשיך לפעול מישראל,
עם צוותי הפיתוח שלה.
טנבל מתכננת להרחיב את צוות העובדים של וולקן, בעיקר בתחומי הפיתוח והמכירות.
המערכת של וולקן תהפוך לחלק בלתי נפרד מהפתרונות של טנבל ותאפשר לה להציע שירותים מתקדמים יותר ללקוחותיה.
- מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
- פיקסל 10 של גוגל: הסמארטפון שנבנה סביב בינה מלאכותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
שאלות ותשובות – מה צריך לדעת על העסקה?
למה טנבל ממשיכה לרכוש חברות ישראליות?
ישראל היא מעצמת סייבר, והחברות המקומיות מפתחות פתרונות מתקדמים שמובילים את השוק העולמי. טנבל
מזהה כאן חדשנות טכנולוגית ורוצה להרחיב את היצע המוצרים שלה.
מה וולקן סייבר עשתה שמשך את טנבל?
הטכנולוגיה של וולקן מאפשרת ניהול חכם של איומי סייבר, חוסכת עבודה ידנית ומייעלת תהליכים – משהו שהופך
לקריטי ככל שמתקפות הסייבר נעשות מתוחכמות יותר.
מה משמעות הרכישה עבור עובדים בוולקן?
הרכישה לא אמורה לגרום לפיטורים, אלא להפך – טנבל הודיעה שהיא מתכננת להרחיב את הצוות בישראל.
איך העסקה משפיעה על
המשקיעים בוולקן?
החברה גייסה בעבר 69 מיליון דולר, וכעת היא נרכשת תמורת 180 מיליון דולר, מה שאומר שהמשקיעים שלה עשו אקזיט מכובד.
מה הצעד הבא של טנבל?
עם שלוש רכישות בישראל בחמש שנים,
לא מן הנמנע שהיא תמשיך לחפש עוד טכנולוגיות סייבר חדשניות בשוק הישראלי.

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.