קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

דיווח: טבע שוקלת מהלך פיטורים של 10,000 עובדים

מניית החברה זינקה הערב 7.1% בוול סטריט ברקע לדיווח, המטרה: לקצץ 2 מיליארד דולר בהוצאות 
עמית טל | (13)
נושאים בכתבה טבע

מניית טבע (סימול:TEVA) זינקה הערב 7.1% בוול סטריט ומשלימה מהלך עליות של מעל 10% ביומיים האחרונים. ברקע למהלך, דיווח ברשת החדשות בלומברג  על כך שהחברה שוקלת מהלך התייעלות שיכלול פיטורים של כ-10,000 איש. לפי הדיווח, החברה מתכוונת להקטין את הוצאותיה ב-2-1.5 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות, כאשר צפויים קיצוצים גם בהוצאות מחקר ופיתוח. כמו כן, מצויין כי החברה לא קיבלה החלטה סופית בנושא. נזכיר כי, גודל הפיטורים המתוכננים מגיע לכ-10%-15% מכלל כוח העבודה בחברה. הדיווח הערב מגיע לאחר שבחודש שעבר, דווח כי החברה מתכננת פיטורים של כ-1,500 איש בישראל, כחלק ממהלך פיטורים עולמי (לכתבה המלאה). נראה הערב כי המספר 10,000 מתייחס לכלל עובדי החברה בעולם. מניית החברה השלימה הערב  מהלך עליות של מעל 50% מהשפל שקבעה לפני כחודש בפרסום הדו"חות. חשוב לציין כי בדומה לדיווח בחודש שעבר, גם הפעם המניה חוותה תנודות גדולות ללא הסבר (ברביעי ירדה 5% אתמול עלתה 5%).

  גרף מניית החברה בחודשים האחרונים

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    המניה בכוון הנכון . בהמשך לאט יותר אבל בטוח למעלה ! (ל"ת)
    שי לפידות 10/12/2017 22:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    תומר ציון 09/12/2017 22:17
    הגב לתגובה זו
    כולנו אבל כולנו עם עובדי טבע היקרים אנחנו המשקיעים איתכם המשקיעים הקטנים קוראים לכל עם ישראל לקנות מוצרי טבע לא להיתבייש לבקש מהרוקח מוצר של טבע אחלה חברה שנותנת פרנסה לכל כך הרבה ספקים ביחד תעשו חייל ברכה והצלחה בריאות לכולם
  • 7.
    והעיקר קיבלו מיאער לפיד רווחים כלואים והטבות ענק (ל"ת)
    הטמטום באוצר חוגג 09/12/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
  • אתה אולה חדשה כמוני? כדי לךללומדת איברית לפני אתה כותבת (ל"ת)
    סווטלנה אחותך 10/12/2017 22:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    האמיתי 09/12/2017 08:40
    הגב לתגובה זו
    העסקה התמוהה חייבת להיחקר ותיפתח שם תיבת פנדורה ענקית בראשות מנכלית בנק לאומי לשעבר
  • 5.
    m2041 09/12/2017 00:33
    הגב לתגובה זו
    העובדים בטבע הולכים בטל, כי לחברה אין כיוון. אם צריך לפטר, אז לפטר. אבל המצב הנוכחי הוא מטורף.... אין עבודה אין הכנסות.....
  • 4.
    אחלה מנכל (ל"ת)
    דור 08/12/2017 20:55
    הגב לתגובה זו
  • גיא 08/12/2017 23:43
    הגב לתגובה זו
    נכון וחצי
  • 3.
    ליחימוביץ אנו זוכרים ועוד איך זוכרים איך התנכלת לטבע (ל"ת)
    אסתר 08/12/2017 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טבע עולה ויורדת כמו ביטקווין (ל"ת)
    ברי 08/12/2017 19:34
    הגב לתגובה זו
  • יוני 08/12/2017 23:41
    הגב לתגובה זו
    אתה כותב שטויות
  • 1.
    חחחחחחח 08/12/2017 18:45
    הגב לתגובה זו
    זה לא יעבור בשתיקה. רוזנטל הוא האיש שמתנכל לכיל וכעת תורה להתנכל לטבע חכו ותראו
  • טבע 08/12/2017 19:27
    הגב לתגובה זו
    משווה כיל אם טבע?...
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: