רציו פטרוליום: פוטנציאל ל-900 מיליון חביות נפט בסורינאם
שותפות רציו פטרול יהש -0.78% פרסמה דו"ח הערכת משאבים פרוספקטיביים לבלוק 47 בסורינאם, עם פוטנציאל מצטבר של כ-900 מיליון חביות נפט בהסתברות של כ-30%.
במסגרת דו"ח הערכת המשאבים שהוכן על-ידי חברת NSAI, מעריך עתודות מוסמך ובלתי תלוי, שנערך על בסיס תוצאות סקר D3 בשטח כולל של 3,300 קמ"ר, מדווחת רציו על פוטנציאל פרוספקטיבי משמעותי. הדוח מציג 3 פרוספקטים, שכל אחד מהם בעל הסתברויות גיאולוגיות להצלחה של מעל ל-30%, ופוטנציאל מצטבר של למעלה מ-900 מיליון חביות נפט, כך מדווחת החברה.
בלוק 47 בסורינאם משתרע על שטח כולל של 2,350 קמ"ר בעומק מים של 1,300-3,000 מטר. רציו פטרוליום מחזיקה 20% מהזכויות בבלוק. TULLOW, מפעילת הרישיון, מחזיקה 50% ו-PLUSPETROL מחזיקה 30%.
- אחד הארגונים הכלכליים המשפיעים ביותר יוצא לדרך ומה קרה היום לפני 20 שנה
- מלאי הנפט של סין הם "הפיל שבחדר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיכונים המשמעותיים הכרוכים בשלב זה של הפעילות בבלוק הם, בעיקר, הסיכון כי לא יהיה ממצא של הידרוקרבונים בקידוח או שהממצא יהיה קטן מכפי שהוערך, איכות המאגרים בבלוק ואמינותם אשר בשלב זה אינם ידועים, וסיכונים נוספים הכרוכים בהמשך התהליך, בהם סיכונים טכניים-תפעוליים לרבות סיכון לתקלות בפעולות הקדיחה, הלוגים החשמליים ומבחני ההפקה ככל שיהיו. במידה שהפעולות הטכניות-תפעוליות יושלמו ללא תקלות, הסיכונים בהמשך התהליך הנדרש להגעה לממצא מסחרי הם, בין היתר, שנקבוביות ומוליכות שכבות המטרה לא יהיו מספקות על מנת לאפשר זרימה או זרימה בספיקה בעלת משמעות מסחרית, חדירה של מים שלא תאפשר הפקה כלכלית ועוד.
איתי רפאל, מנכ"ל רציו פטרוליום: "פוטנציאל המשאבים בבלוק 47 כפי שעולה מהדוח של NSAI מרשים מאוד. החלטה להתקדם לקידוח בבלוק 47 בסורינאם, היא בהתאם לאסטרטגיה של רציו פטרוליום להרחבת הפעילות באגן גיאנה-סורינאם".
- 7.איתי טביב 26/12/2020 07:16הגב לתגובה זוהחברה הבינה שהיא לא מבינה. ארבעת העובדים המסכנים של החברה מושכים משכורות. הבלוק הסורינאם בכלל בצד הלא נכון של האגן, אפילו נובללא רצו
- 6.ימשיכו לשחק איתה עד הקידוח בגינאה. (ל"ת)בא 01/07/2019 13:27הגב לתגובה זו
- 5.בא 01/07/2019 13:15הגב לתגובה זומניות .כבר גילו שם המון נפט בבלוק סמוך .זה עונה על הדרישה הראשונה .שהיא גילוי נפט משמעותי באותו איזור.
- 4.אביעד 01/07/2019 11:41הגב לתגובה זופוטנציאל ל מליארדי חביות עם שותפויות בסדר גודל של בוא נאמר אפל של האנרגיה כמו אקסון הס טולו לסבלניים בלבד
- 3.מילים מילים הבטחות הבטחות ללא תמורה (ל"ת)קרקר 01/07/2019 11:23הגב לתגובה זו
- 2.YL 01/07/2019 11:06הגב לתגובה זוהאמת לא חובה לגלות נפט להנהלה מספיק לקבל 6/7 אחוז מ ההנפקה בכל פעם ש יש סיפור חדש נכון להיום הדבר הרציני ביותר זה השותפות עם אקסון ב גינאה אבל עוד חזון למועד עד קבלת ה טיפת נפט הראשונה
- 1.היא שייכת 01/07/2019 10:28הגב לתגובה זושכל הזמן יורדת איזה יופי

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"
אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי
יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".
בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.
"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"
על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".
- סולאראדג' זינקה 120% בחודש; אנפייז צונחת לאחר תחזית חלשה לרבעון הקרוב
- פריים אנרג'י תרכוש מתקנים סולאריים ב-72 מיליון שקל; הכנסה שנתית של 35 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".