סיסקו הכתה התחזיות; הרוויחה 1.92 מיליארד דולר, הגדילה הדיבידנד

החברה דיווחה על הגדלת הדיבידנד ב-75%, רווחים של 47 סנט למניה, אך המשקיעים יחפשו את ההנחיות ואת התחזיות של החברה כדי לשמוע מה יש למנהלים להגיד על החידושים וההתפתחות בשוק מערכות המידע
עידן קייסר |

פורסם לראשונה ב-22:42 15.08.2012

עונת הדו"חות לקראת סיום בוול סטריט, והיום מורגשת תכונה רבה בקרב המשקיעים בוול סטריט כאשר ענקית המערכות סיסקו (סימול: CSCO) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הרביעי לאחר הנעילה בוול סטריט. למשקיעים יהיה חשוב, מלבד התוצאות והשורה התחתונה, גם לשים לב לתחזיות של החברה ולהנחיות שלה. החברה העלתה את

הדיבידנד שלה ב-75%, סיגנל חשוב מאוד לבעלי המניות.

סיסקו דיווחה כי עיקר מכירותיה הגיעו מאסיה, וכי הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד עבורה. "אנחנו מרגישים טוב עם אסיה", אמר מנכ"ל סיסקו מערכות. "זהו רבעון ראשון מזה כמה רבעונים שהמכירות שלנו בהודו נראות טוב מאוד".

סיסקו הרוויחה ברבעון הרביעי 47 סנט למניה (או 1.92 מיליארד דולר), והכניסה 11.7 מיליארד דולרים. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על רווח של 45 סנט למניה, ולהכנסות של 11.62 מיליארד דולרים, כך לפי קונצנזוס שגובש בפאקטשיט. החברה דיווחה על רווח של 40 סנט למניה ועל הכנסות של 11.2 מילארד דולר ברבעון הקודם.

מניית סיסקו חוותה ראלי של כ-15% בשלושת השבועות האחרונים, לאחר שחטפה 'מכה' במחיר המניה בחודש יולי (לאחר שVMWARE הודיעה כי היא קונה את ניקירה). הטרנד האחרון מראה כי הנטוורקינג, הרשתיות נהפכת וירטואלית יותר, מה שמרחיב את התפקיד של התוכנה וצניחה בתפקיד של מרכזי מידע ומערכות.

רכישתה של חברת ניקירה (Nicira) הציתה חששות בקרב המשקיעים כי שיתוף הפעולה החדש בין הרוכשת לנרכשת יפגע בעסקי הליבה של סיסקו, אך מספר אנליסטים מיהרו להפיג חששות אלה.

"האינסטיקנט הראשוני של המשקיעים היה רע עבור סיסקו" אמר בראיין וויט, אנליסט בטופקי קפיטל. "בסוף היום, בדיוק כמו שהוירטואליזציה של השרתים לא הייתה רעה עבור חברות השרתים, הוירטואליזציה של הרשתות, כך אני חושב, לא תהיה רעה עבור תעשיית הרשתות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.