עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

הרכש החדש של עופר ינאי: דימיטריס איטודיס בדרך לאדומים

?עם חוזה של 3 מיליון דולר ושלוש עונות – המאמן היווני הבכיר מצטרף להפועל תל אביב במטרה להוביל אותה להצלחות בזירה האירופית.
חיים בן הקון | (1)

עופר ינאי, הבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל תל אביב ומנכ"ל חברת נופר אנרג'י, ממשיך להפוך את הפועל תל אביב לאחת הקבוצות השאפתניות בליגת העל הישראלית. לאחר שהשקיע סכומים משמעותיים בשחקני כוכב במטרה להוביל את הקבוצה להישגים, ינאי לא עוצר כאן – והפעם היעד הוא החתמת המאמן היווני דימיטריס איטודיס, מאמן בכיר באירופה עם רזומה מפואר בזכיות ותארים.

איטודיס, שנחשב לאחד המאמנים המובילים באירופה, זכה בעבר פעמיים ביורוליג עם צסק"א מוסקבה והוביל את הקבוצה להישגים מרשימים בליגות האירופיות. כעת, לפי הדיווחים, הוא עומד לחתום בהפועל תל אביב על חוזה לשלוש עונות בשווי כולל של 3 מיליון דולר – מיליון דולר לכל עונה. ההחתמה של איטודיס היא צעד משמעותי שמעיד על כוונות רציניות להוביל את הקבוצה להצלחה בזירה הבינלאומית, לרבות זכייה ביורוקאפ והעפלה אפשרית ליורוליג.

עם זאת, צעד זה מעלה שאלות לגבי עתידו של המאמן הנוכחי, סטפנוס דדאס. דדאס, שהוביל את הקבוצה בעונה האחרונה להישגים בליגה המקומית, נתקל בקשיים בזירה האירופית, דבר שהוביל לביקורות ולשמועות על אפשרות להחלפתו. למרות הדיבורים המוקדמים על כך שימשיך בתפקידו כחלק מצוות האימון, נראה כעת כי דדאס עשוי לסיים את דרכו במועדון, עם הצטרפותו הצפויה של איטודיס.

מי הוא דימיטריס איטודיס? איטודיס, אחד המאמנים המוערכים בכדורסל האירופי, החל את דרכו כעוזר המאמן האגדי ז'ליקו אוברדוביץ' בפנאתינייקוס, שם צבר ניסיון עשיר וזכה בחמש אליפויות יורוליג. לאחר מכן, הוא עבר לתפקיד מאמן ראשי בצסק"א מוסקבה, שם הוביל את הקבוצה לשתי זכיות נוספות ביורוליג ולמספר תארים לאומיים, מה שהקנה לו את המעמד של אחד המאמנים המובילים באירופה.

מה התנאים בחוזה של איטודיס? ההסכם עם איטודיס נחשב ליקר במיוחד במונחים ישראליים, ועומד על 3 מיליון דולר לשלוש עונות. החוזה, שמשלם לו מיליון דולר לכל עונה, נועד להבטיח שיתוף פעולה ארוך טווח שיאפשר לקבוצה לשאוף להישגים גם באירופה וגם בליגה המקומית.

למה דדאס עוזב? סטפנוס דדאס, המאמן הנוכחי, הוביל את הפועל תל אביב בעונה האחרונה להצלחה בליגת העל, אך התקשה להשיג את אותן תוצאות בזירה האירופית. ההנהלה החליטה לשנות את מבנה הצוות המקצועי כדי להגביר את סיכויי הקבוצה ביורוקאפ. החוזה עם איטודיס משקף את הציפיות של ינאי להוביל את הפועל תל אביב להצלחות משמעותיות יותר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלמה מנצור 15/11/2024 13:50
    הגב לתגובה זו
    מכל עם ישראל
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.