לא רק עניין כלכלי: למה ההתאחדות באמת רוצה לצמצם את הליגה הלאומית?
כאילו נגמרו הבעיות בכדורגל הישראלי, שההתאחדות רוצה לצמצם את מספר הקבוצות בליגה השנייה. הגיע הזמן לומר זאת: לא תופעת הלנת השכר היא הגורם לכך, אלא משהו אחר
בכדורגל הישראלי חוזרים שוב לאותו רעיון, כאילו זה הפתרון לבעיות האמיתיות שיש כאן: הקטנת מספר הקבוצות בליגה הלאומית. הטענות בעד הקטנת הליגה מובנות: ההתאחדות רוצה לצמצם את תופעת מוסר התשלומים הלקוי. קבוצות רבות לא מצליחות לשלם בזמן לשחקנים, ובמקום להעניש אותן, להתלונן על הלנת שכר בבית הדין לעבודה ולקנוס אותם, בוחנים אפשרות לצמצם את הליגה – פתרון קל.
בלאומית יש כיום 16 קבוצות, אבל הצ'קים חוזרים, ההנהלות לא מצליחות לשלם וכאן בדיוק נשאלת השאלה: היכן הבקרה התקציבית? היכן ארגון שחקני הכדורגל ולמה לא משביתים את הליגה? ההתאחדות בוחרת בפתרון מהיר – היא חושבת שאם הקבוצות האלה ישחקו בליגה השלישית, הם יוכלו לשלם לשחקנים כי התקציב יהיה נמוך יותר. היא צודקת, אבל מה נעשה מחרתיים, כשקבוצות אחרות ייכנסו לסחרור כלכלי? נקטין את הליגה לעשר קבוצות? הכוונה של ההתאחדות טובה, אבל התוצאה תהיה הרסנית.
בעיית מגרשים? נו באמת. הפועל ת"א (טוויטר רשמי הפועל ת"א)
הליגה הלאומית הפכה בשנים האחרונות למוצר שציבור אוהדי הכדורגל למד לאהוב. זה קרה גם בזכות הסיקור: ערוץ הספורט עובר ממגרש למגרש ומשדר את רגעי הדרמה, למרות שביום רגיל לא בטוח שמשחק בין מכבי הרצליה לנוף הגליל היה מעניין מישהו – אבל מה שמייצרים סביב הליגה הזאת, כולל הפצת השמועות לכאורה על הטיית משחקים, הפך אותה ליותר מבוקשת ממה שהיא צריכה להיות באמת. זו מחמאה גדולה לערוץ, אבל זה מראה גם על תרבות הצריכה שלנו: כשאין כדורגל בליגת העל, אנחנו מחפשים הרפתקאות במקום לא צפוי.
ההתאחדות אולי לא תודה בכך, אבל נראה שיש שם אחר להתנהלות שלה סביב העניין: היא מודעת לשמועות ולרחשים סביב מכירת משחקים. מה שקרה מאז המחזור האחרון של הליגה גרם לחשיבה מחודשת וגם אם לא תודה בכך, ברור שאחת הסיבות לכך קשורה באווירה סביב העניין הזה. כמה עוד אפשר לתרץ את העניין בבעיות כלכליות ובעיית מגרשים? האם לפני חמש שנים המצב היה טוב יותר?
מה שצריך לקרות עכשיו זה קודם כל פיקוח הדוק על הבקרה. במקום ההתאחדות, הייתי ממנה יועץ חיצוני, רואה חשבון במשרה מלאה, כדי לפקח על הבקרה. ברור שהבקרה לא עוברת על החוק וברור שהכל כשר, אבל צריך מישהו שילחץ על הכפתור ויניע תהליכים, יפקח מלמעלה שבכל פעם שקבוצה לא משלמת בזמן, יוציא מכתב התראה עוד באותו יום, יזמן בעלי קבוצות לשיחה מהירה ויבהיר להם שאם לא ישלמו את הכסף בזמן, הם יעמדו לדין ויישאו בקנסות.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 1.קיצר - אני פנוי לתפקיד (ל"ת)כלכלן 13/06/2024 14:04הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
