בני יהודה תל אביב
צילום: בני יהודה פייסבוק

הכסף מדבר: כמה שוות הקבוצות הגדולות של הליגה הלאומית?

שלושת הקבוצות שמובילות את צמרת ליגת המשנה לא רחוקות גם בפערי התקציב. וגם: איך הן משתוות לקבוצות ליגת העל?
יובל כרמל | (2)

מאבק העלייה בליגה הלאומית רותח מתמיד, כשעירוני קרית שמונה, עירוני טבריה, ובני יהודה מתחרות בכל מחזור על העלייה הנחשקת לליגת העל. הטבריינים ירצו לעשות זאת לראשונה מאז שהוקם המועדון ב-1950, בעוד ק"ש מכוונים לחזור לליגה הבכירה לאחר שבעונה הקודמת ירדו ללאומית, והכתומים נאבקים כדי לסיים בצורת בת 4 שנים בהן לא שיחקו בליגת העל.

אך מאחורי הקלעים, הפערים הכלכליים במאבק המשולש זהים לאלה שעל המגרש. בדומה לטבלה, במקום הראשון עם הסגל היקר ביותר בלאומית, זוהי קרית שמונה, שכלל שחקניה שווים כיום קרוב ל-4 מיליון אירו. הקבוצה מהצפון הרחוק מובילה את הטבלה בעקבות הפרש שערים, כשהיא עם משחק חסר בניגוד ליריבותיה לעלייה. השחקן היקר ביותר בסגל ק"ש הוא הקפטן אעיד חבשי, ששוויו עומד על 400 אלף אירו.

שחקני עירוני קרית שמונה העונה (עירוני ק"ש פייסבוק)

אחריה זוהי בני יהודה, שנמצא עם מספר זהה של נקודות ועם סגל בשווי 3.25 מיליון אירו, בעוד השחקן היקר ביותר בסגל הקבוצה משכונת התקווה הוא מוטי ברשצקי, שהגיע בינואר ממכבי פתח תקווה.

שלישית בטבלה היא עירוני טבריה, שמפגרת 2 נקודות מאחורי היריבות. שווי סגל הטבריינים עומד כיום על קצת יותר מ-3 מיליון אירו, כשהשחקן היקר ביותר הוא הקשר הארגנטינאי פרנקו מזורק, עם שווי מוערך של 300 אלף אירו.

אך כסף זה לא הכל: הקבוצה הרביעית היקרה ביותר בלאומית, הפועל ראשון לציון, מחזיקה בסגל ששווה בערך כמו כלל שחקניה של טבריה, בעוד הראשל"צים ממוקמים במקום ה-13 בטבלה.

בהשוואה לליגת העל, בה התקציבים גבוהים בהרבה, הקבוצה הכי פחות יקרה היא נועלת הטבלה הפועל פתח תקווה, עם סגל שמוערך ב-5.2 מיליון אירו. אחריה היא דווקא בני ריינה, ששחקניה שווים 5.24 מיליון אירו. הקבוצה מהמגזר שרושמת עונת שיא ממוקמת חמישית בטבלה, בעוד התקציב שלה הוא מהנמוכים בליגה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    המבין 12/02/2024 13:15
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שאעיד חבשי שווה 400 מיליון יורו.. באמת, לא ידעת שהשחקן הכי יקר בעולם נמצא בליגה הלאומית
  • 1.
    המבין 12/02/2024 11:55
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שאעיד חבשי שווה 400 מיליון יורו.. באמת, לא ידעת שהשחקן הכי יקר בעולם נמצא בליגה הלאומית
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.