ארון ראמסדייל
צילום: ארסנל טוויטר

בדרך לזעזוע בסגל? השחקנים שארסנל רוצה למכור בינואר

התותחנים חוו ירידה דרסטית ביכולת, כולל הפסדים לווסטהאם ופולהאם במשחקים האחרונים. כעת נחשפו כמה מהשחקנים שהקבוצה עשויה למכור, עם כמה שמות מפתיעים
יובל כרמל |

נקלעה למשבר: עם ניצחון אחד בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה, ארסנל הורידה את הרגל מהגז אחרי פתיחת העונה המרשימה. חניכיו של מיקל ארטטה שהו זמן מה במקום הראשון ואף החזיקו בו בערב חג המולד, אך כיום הם כבר במקום הרביעי, רחוקים 2 נקודות מליברפול שבצמרת כשהיא עם משחק חסר.

עם פתיחת חלון ההעברות של ינואר, ארטטה מתכנן כמה שינויים מהותיים בסגל, כולל מכירה של לא מעט שחקנים. לפי הדיווחים, הספרדי ירצה לראות דם חדש בקבוצה, כולל רכישת החלוץ איוון טוני, שחזר לא מזמן אחרי השעייה ממושכת של שמונה חודשים. אם המהלך אכן יקרה, התותחנים יהיו פתוחים למכור את אדי אנקטיה, למרות היכולת הטובה שהוא מציג.

בדרך החוצה? אנקטיה (ארסנל טוויטר)

ארטטה ירצה לראות את ההחלוץ בן ה-24 נשאר בקבוצה, אך למרות זאת הוא מעדיף לפתוח עם גבריאל ז'סוס בחוד. אנקטיה כבש הכי הרבה שערים בקבוצה אחרי בוקאיו סאקה, עם 5 כאלה, והוסיף 3 בישולים, אך הוא לא מקבל את חולצת ההרכב באופן קבוע. שוויו של האנגלי עומד על 35 מיליון אירו, כשקריסטל פאלאס הביעה עניין בשחקן.

עוד שחקן שארסנל תרצה למכור הוא אמיל סמית' רואו, שהיה אחד מהברגים המשמעותיים בסגל התותחנים בימיו המוקדמים של ארטטה כמאמן ארסנל. אך בשנתיים האחרונות הקשר בן ה-23 חווה נפילה, כשפתח במשחק אחד בלבד. העונה במיוחד מיעט האנגלי לשחק, כשרשם 116 דקות ב-6 משחקים ותרם בישול אחד.

סמית' רואו חווה פציעה שהשביתה אותו לכמה משחקים, אך כעת הנהלת ארסנל רואה הזדמנות פז להרוויח כסף ממכירת הקשר, ששוויו מוערך ב-25 מיליון אירו, נפילה מה-35 מיליון שהיה שווה בקיץ. ניוקאסל מעוניינת להשאיל את הקצר, שחתום בצפון לונדון עד 2026.

השחקן השלישי, ואולי הכי מפתיע, הוא השוער ארון ראמסדייל, שעמד בין הקורות של המועדון בשנתיים האחרונות. גם בתחילת העונה קיבל האנגלי בן ה-25 את אפודת השוער, אך איבד אותה במהרה לדויד ראיה, שמושאל לקבוצה הלונדונית מברנטפורד, עם אופציית קנייה בשווי 31 מיליון אירו ומציג יכולת נהדרת עד כה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.