בראיין סראגוסה
צילום: באיירן מינכן טוויטר רשמי

יריית הפתיחה: באיירן מינכן רכשה את חברו של וייסמן ב-15 מיליון אירו, והתחילה את מסע הרכש של ינואר

הבווארים לא יכלו לחכות לחלון ההעברות של החודש, וכבר רכשו את מלך הדריבלים של הלה ליגה. כמה שערים כבש העונה ומה שוויו?
יובל כרמל |
כעת זה רשמי: אלופת גרמניה באיירן מינכן ירתה את יריית הפתיחה של חלון ההעברות של ינואר, כשהודיעה אמש (רביעי) על רכישת שחקן הכנף של גרנדה, בראיין סראגוסה בן ה-22, שנמצא בראש טבלת מלך הדריבלים בליגה הספרדית - מעל כמה מהדריבליסטים הטובים בעולם, כמו ויניסיוס ג'וניור וטאקה קובו. סראגוסה לא נחשב לכוכב על, אך בשקט בשקט הוא מסתמן כאחד הכישרונות הגדולים בלה ליגה: העונה כבש הקיצוני 5 שערים (כולל צמד שהכניס אותו לתודעה מול ברצלונה) והוסיף 2 בישולים, ב-14 משחקים, נתונים שהספיקו בשביל מועדון הפאר הגרמני, שהפעיל את סעיף השחרור של השחקן בגובה 15 מיליון אירו, כשהשחקן חתם עד 2029.   הספרדי, שכרגע משתף פעולה עם החלוץ הישראלי שון וייסמן, יצטרף לקבוצתו של דניאל פרץ תחת המאמן תומאס טוכל. סראגוסה כאמור הוא הדריבליסט המצטיין בליגה הספרדית, כשהשלים 40 כדרורים מתחילת העונה, ואף כבש את השער המהיר ביותר בלה ליגה מתחילת העונה בדקה הראשונה, בצמד מול ברצלונה. בפגרת הנבחרות קיבל השחקן זימון לראשונה לנבחרת ספרד ואף קבע הופעת בכורה. סראגוסה יושאל חזרה לגרנדה, שנמצאת במקום ה-19 בלה ליגה, עד סוף העונה, כשלאחר מכן יעזוב את ספרד לראשונה ויצטרף לבווארים. שוויו של הקיצוני לא גבוה, כ-8 מיליון אירו "בלבד", ובמדי באיירן צפויה לו תחרות לא רטנה, עם כמה מהשחקנים הטובים בעולם בעמדה שלו; שמות כמו קינגסלי קומאן (שווי שוק - 65 מיליון אירו) ולירוי סאנה (שווה כ-75 מיליון אירו).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.