מנצסטר יונייטד
צילום: מנצסטר

הקבוצה לא נמכרה והמנייה של מנצ'סטר יונייטד צנחה ב-20%

רק לפני מספר ימים הודיעו הבעלים על רצונם להישאר במועדון והמנייה בירידה החדה בהיסטוריה של המועדון הבריטי. מה היה השיא עד כה?
מיכאל וייסרמן | (2)

דרמה גדולה בבריטניה. המנייה של מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד נפלה בכ-20% וזאת הירידה החדה אי פעם במניית מועדון הכדורגל בבריטניה. השיא השלילי הקודם עמד על כ-13.8% ונרשם ב-12 למרץ 2020, עם פריצת מגפת הקורונה.

פחות משמח בבורסה. שחקני יונייטד (טוויטר מנצ'סטר יונייטד)

ההערכה כי הירידה החדה במנייה מושפעת מכך שלפני מספר ימים הודיעו בעלי יונייטד, האחים גלייזר, כי הם החליטו להישאר בשלב במועדון ולא למכור אותו. השייח הקטארי, ג'אסים בן חמאד על ת'אני, הגיש הצעה לפני מספר שבועות לרכוש את מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד תמורת 6 מיליארד ליש"ט (7 מיליארד אירו), אך סורב. משפחת גלייזר מאמינה שתצליח לקבל תג מחיר של בין 7 ל-10 מיליארד ליש"ט.

על פי הדיווחים, מניית מנצ'סטר יונייטד ירדה  שבעלי השליטה, האחים גלייזר, לא קיבלו את המחיר שביקשו והקבוצה לא נמכרה. המשקיעים התאכזבו והגיבו בהתאם.

בנובמבר האחרון שכרה משפחת גלייזר, השולטת בחברה הרשומה בבורסה בניו יורק מספר יועצים כדי לבדוק את האפשרויות העומדות בפניהם לגבי מכירת מנצ'סטר יונייטד.

לפחות שני מתמודדים התחרו אך אלה לא היו מרוצים מהסכומים שהוצעו. ה"דיילי מייל" דיווח כי המציעים לא הצליחו להשוות את המחיר המבוקש של המועדון בסך 10 מיליארד פאונד (12.58 מיליארד דולר).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בן 06/09/2023 07:52
    הגב לתגובה זו
    היא נסחרת לפי שווי של 3 מיליאד. איך הגיעו לסכום של 10
  • 1.
    וואו וואו ישששש (ל"ת)
    אוהד סיטי 06/09/2023 00:04
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.