כרים בנזמה
צילום: טוויטר ריאל מדריד

אוהדי ריאל תורמים את החולצות של כרים בנזמה - זו הסיבה

חנות יד שנייה של אוהדי מדריד מספרת את הסיפור שלהם: מרוב געגועים, הם מעדיפים לתרום את החולצות למעוטי יכולת שמשלמים 10-15 יורו לחנות. כך זה קורה
מיכאל וייסרמן | (2)

רמת ההערצה של אוהדי כדורגל לשחקנים שהם אוהבים יכולה לעתים לחצות את גבולות ההיגיון. הבוקר (חמישי) התברר כי חלק מאוהדי הבלאנקוס כל כך מתגעגעים לכוכב שלהם, אחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה של המועדון, כרים בנזמה, עד שהם מוכנים להיפטר מכל פריט שלו - כדי לא להיזכר בו.

כואב לאוהדי ריאל מדריד. בנזמה (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

החלוץ הצרפתי והקפטן של הקבוצה עזב את ריאל מדריד לאחר 14 שנים ועבר לערב הסעודית, אבל בחנויות יד שנייה מדווחים על עלייה משמעותית בתרומות של החולצות שלו. למה הם תורמים? כי לצד האהבה הגדולה, נרשמת עלייה של 20 אחוז בקרב אוהדי ריאל שזועמים על החלוץ שעזב את קבוצתם לטובת הכסף הגדול של קבוצת אל איתיחאד, שם חתם לשנתיים בשכר של 200 מיליון אירו לעונה.

בעלי החנות סיפרו כי תופעה דומה מגיעה עם עזיבתו של כוכב גדול אחר בעבר - כריסטיאנו רונאלדו, שעזב בעבר את ריאל מדריד. גם במקרה של ליאו מסי שעזב את ברצלונה נרשמה תופעה דומה. "כל אוהד מרגיש שברון לב כאשר הכוכב עוזב ומנסה להיפתר מכל האמצעים שיזכירו אותו", אמר אחד מבעלי החנויות. אותה חנות משמשת לטובת אנשים מעוטי יכולת ולכן חולצתו של בנזמה נמכרת במחירים של 10-15 אירו. כזכור, בהודעה הרשמית של ריאל עם עזיבתו של בנזמה אמרו במועדון: "כל האוהדים ברחבי העולם ובמיוחד המדרידיסטים נהנו מרגעי הקסם והכדורגל הייחודי שהפכו אותו לאגדה במדריד ובכדורגל העולמי".

בנזמה, 35, גדל בליון בצרפת ולאחר חמש עונות נמכר לריאל מדריד ב-2009 תמורת 35 מיליון אירו. במשך יותר מעשור הפך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון הספרדי כאשר כבש 353 שערים ב-647 הופעות. בנזמה זכה עם ריאל 5 פעמים בליגת האלופות, 4 פעמים באליפות ספרד, 4 פעמים בגביע הספרדי, ו-4 פעמים בגביע העולם למועדונים.

החלוץ שותף ב-97 משחקים בנבחרת  צרפת וכבש 37 שערים. הוא זכה גם בליגת האומות. שחקן נוסף שהיה אגדה בריאל בצוותא עם בנזמה הוא כריסטיאנו רונאלדו. כעת השניים יהיו, רק אולי  יריבים בליגה הסעודית. הפורטוגלי משחק באל נאסר וגם חתם על חוזה עתק של 200 מיליון אירו לעונה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סיווו 20/07/2023 19:20
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין איך אתם משבים בין רונאלדו לבנזמה לבנזמה היה 2 עונות טובות בריאל ואפכו אותו להגדה ולעומת זאת רונאלדו עם9 עונות טובות מתוך 9 ומשבים בניהם
  • 1.
    איתי ממן 20/07/2023 17:38
    הגב לתגובה זו
    לא תרמתי שום חולצה אבל בכיתי בלי סוף כשהוא עזב
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.