דניאל פרץ
צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

בזכות אליפות אירופה: בכמה עלה שווי השוק של 9 שחקני הנבחרת הצעירה?

לאחר הצלחה אדירה והגעה לחצי הגמר, שווי השוק של אוסקר גלוך עלה ל-10 מיליון אירו. מה שווי השוק של הקפטן ושל הבלם סתיו למקין?

מיכאל וייסרמן | (1)

הכדורגל הישראלי רשם עלייה אדירה בקיץ האחרון כאשר נבחרת הנוער זכתה במקום השלישי במונדיאליטו שנערך בארגנטינה והנבחרת הצעירה עשתה מסע מדהים עד חצי גמר אליפות אירופה והדבר הביא עמו היכרות ועניין רב סביב שחקנים משמעותיים גם ברחבי האירופה.

נראה  כי ההצלחה גם לא פסחה על העניין הכלכלי כאשר בסוף השבוע עדכן האתר "טרנספרמרקט" את שווי השוק של שחקני נבחרת הצעירה ורבים מהם זכו מההפקר. השחקנים המשמעותיים של הנבחרת רשמו הצלחה עבור חלקם מדובר בעלייה קטנה אבל ישנם שחקנים שעשו עלייה אדירה.

בעלייה אדירה. גלוך (צילום: מכבי תל אביב)

דניאל פרץ (מכבי תל אביב)

השוער שעשה אליפות אדירה ואף נבחר בעיני רבים כשוער המצטיין של הטורניר שעצר שני פנדלים מול נבחרת גרמניה ואף הרשים במשחק הניצחון מול נבחרת גאורגיה. שווי השוק: עלה מ-2.5 מיליון אירו ל-4 מיליון אירו.

עומרי גנדלמן (מכבי נתניה)

הבלם של מכבי נתניה זוכה לעניין רב מהקבוצות הגדולות בישראל הצטיין כאשר כבש את השער החשוב מול נבחרת צ'כיה. שווי השוק: עלה מ-1.2 מיליון אירו ל-1.5 מיליון אירו.

גילי כהן (מועדון ספורט אשדוד)

הבלם והקפטן של הנבחרת רשם אליפות אדירה גם על כר הדשא וגם בחדר ההלבשה ולא מן הנמנע שבקרוב יצטרף למכבי תל אביב או מכבי חיפה. שווי השוק: מ-700 אלף אירו ל-מיליון אירו.

סתיו למקין (הפועל תל אביב)

הבלם הצעיר סיים עונה טובה בהפועל תל אביב והיה חלק משמעותי בקיץ הזה גם בנבחרת הנוער וגם בנבחרת הצעירה. לא נופתע אם למקין ימשיך את הקריירה בחו"ל. שווי השוק: מחצי מיליון אירו ל-700 אלף אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

רוי רביבו (מכבי תל אביב)

אחד השחקנים הפעילים בקיץ הזה שהספיק לשחק בשלוש נבחרות כולל הנבחרת הבוגרת ולפיכך גם עשה עלייה משמעותית. שווי השוק: מ-100 אלף אירו ל-400 אלף אירו.

עילאי חג'ג' (מכבי חיפה)

המגן ששותף גם קיצוני קיבל את הקרדיט מהמאמן גיא לוזון והחזיר לו בשני משחקים משמעותיים שגם העלו את העניין בו. שווי שוק: מ-75 אלף אירו ל-200 אלף אירו.

אוסקר גלוך (זלצבורג)

הכוכב הגדול של הנבחרת ואולי הכוכב העולה של הכדורגל הישראלי הראה ניצוצות בכל משחק באליפות אירופה. בעיניי רבים מדובר בכוכב הבא שעשוי להגיע רחוק יותר באירופה מברקוביץ ובניון. שווי השוק: מ-8 מיליון אירו ל-10 מיליון אירו.

דור תורג'מן (מכבי תל אביב)

החלוץ הצעיר עשה שתי אליפויות אדירות שנתנו לו חוזה חדש במכבי תל אביב. כמו שאר השחקנים הצעירים נראה כי בקרוב תורג'מן ימצא לעצמו מועדון אירופאי גדול. שווי שוק: מ-75 אלף אירו ל- 300 אלף אירו.

ענאן חלאיילי (מכבי חיפה)

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גלוך יהיה שווה הרבה יותר (ל"ת)
    מ-10 מיליון 16/07/2023 12:17
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.