לברון גיימס
צילום: טוויטר לוס אנגלס לייקרס

הלם בארה"ב: לברון ג'יימס, שהרוויח יותר ממיליארד דולר, פורש?

לאחר ההפסד בסדרה מול דנבר התבטא אחד הכדורסלנים הגדולים בכל הזמנים כי שוקל את עתידו המקצועי. כמה כסף הרוויח מכדורסל וכמה מהחסויות? זה מה שהוא שווה

מיכאל וייסרמן | (6)

"אני לא יודע לומר אם בא לי לשחק בעונה הבאה", כך הדהים הבוקר לברון ג'יימס את עולם הכדורסל לאחר הפסד רביעי בסדרה מול דנבר בתוצאה 113:111. הכוכב הגדול של לוס אנג'לס לייקרס קלע 40 נקודות והוכיח כי עדיין מדובר בשחקן הגדול ביותר של עולם הכדורסל כיום.

עולם הכדורסל מחכה להחלטה. ג'יימס (צילום: טוויטר לוס אנג'לס לייקרס)

קבוצתו הודחה בסדרה ולא תהיה בגמר ה-NBA וג'יימס בן ה-38 עשוי לסיים את אחת הקריירות הגדולות בתולדות הספורט העולמי ובעיני רבים נחשב לכדורסלן הגדול בהיסטוריה בצוותא עם מייקל ג'ורדן.

בשל היותו הגדול ביותר, גם ההכנסות של ג'יימס גדולות מאוד. על פי ההערכות, ג'יימס הרוויח כבר יותר ממיליארד דולר. בשנים האחרונות היה בחמישייה של המרוויחים הגדולים ביותר בעולם הספורט ובשנת 2021 אף נבחר למרוויח הגדול ביותר ב-NBA. הוא הרוויח דאז 111.2 מיליון דולר לשנה, כשרק 41.2 מיליון דולר הגיעו מחוזהו בלייקרס והשאר מחוזה החסות לנייקי על סך 32 מיליון דולר. עוד עשרות מיליוני דולרים הגיעו בזכות הסרט שיצא: "ספייס ג'אם- אגדה חדשה".

גם בשנה האחרונה נבחר ג'יימס למקום הרביעי בין המרוויחים הגדולים כאשר הרווח עמד על 119.5 מיליון דולר. 44.5 מיליון הגיעו מחוזהו על הפרקט במדי לוס אנג'לס לייקרס. כוכב הכדורסל גם נמצא שותף במספר חברות ומעבר לזה משקיע לא מעט בחברות הפקה בטלוויזיה ובקולנוע. בנוסף, ג'יימס גם שותף בחברה שבבעלותה מספר קבוצות בייסבול וגם קבוצת הכדורגל של ליברפול.

על פי חלק מהאתרים בארה"ב כאמור ג'יימס הרוויח מעל 400 מיליון דולר מחוזיו השונים ב-NBA ועוד מעל 700 מיליון דולר מחסויות שונות לאורך הקריירה. בין השאר הרוויח סכום גבוה ממכירת "חליפת לברון ג'יימס" במשחק הפופולרי FORTNITE.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עמית 24/05/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    לברון אינו עומד לצד מייקל ואין להזכירם באותה נשימה. מייקל ביקום משל עצמו. לברון מוכשר מאד בכל התחומים, אבל מייקל יש רק אחד.
  • 5.
    קשקש 23/05/2023 20:09
    הגב לתגובה זו
    הוא כנראה עייף כי זאת הליגה שלוקחת ממך את כול האנרגיות וחוץ מזה הוא השיג את כל מה שרצה בחייו
  • 4.
    כפיר 23/05/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    אני חושב שלברון שחקן מעולה אבל הוא לא שיחק טוב עים אנטוני דוויס אני חושב שבכל סל שלברון זורק אנטוני צריך ליקפוץ לגיבוי הסל והמאמן לא סידר אותם נכון אז אשמה של המאמן לדעתי
  • 3.
    ישראלי 23/05/2023 14:40
    הגב לתגובה זו
    ישראל הייתה יוצאת במחולות . בלוח השנה היה מצויין חג נוסף של גאולה ושמחה מנהיגים חייבים לדעת לפרוש ולא למות בתפקיד סניליים ועבריינים בזויים .
  • 2.
    מרקו 23/05/2023 13:50
    הגב לתגובה זו
    משווים אותו לבן אדם רגיל, ולא ביוני, הוא עכשו בקושי בן 31...
  • 1.
    איש פשוט 23/05/2023 13:37
    הגב לתגובה זו
    מה ההלם ?? כתבו כבר קודם שאם יפסידו לדנבר אז לברון כנראה יפרוש. הבחור אינו בן 25. לא הרבה שחקנים עדיין פעילים בגילו. לא יזדקק לקצבת אברך או השלמת הכנסה לניצולי שואה (זו שאין ממה לתת). יוכל לנוח מעט ואז לחזור כבעל קבוצה, מאמן, פרשן, מנג'ר. אנא צאו מההלם. סדרת הגמר עוד לפנינו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.