נחשפו המשתכרים הגדולים בספורט לשנת 2023. מסי במקום השני
אתר 'פורבס' דירג את המרוויחים הגדולים של השנה האחרונה. לאחר פרסום החמישייה השנייה - נחשפה החמישייה הפותחת. כתבה שנייה בסדרה
השנה האחרונה הייתה השנה הכלכלית הטובה ביותר עבור ספורטאי העולם. חלקם הרוויחו סכומי עתק שלא נראו בשנים קודמות. אתר "פורבס" פרסם את נתוני המשכורות והבונוסים שנצברו ממאי 2022 ועד מאי 2023. במקרים שבהם שחקנים המשיכו לקבל שכר מעבר ל-1 במאי, כגון עונה סדירה כמו ב-NBA ובכדורגל האירופי – אז הנתונים התייחסו למשכורת המלאה. בונוסים עבור פלייאוף כלולים עבור עונת 2022 NFL (הוקי) ועונת 2021-22 (NBA).
נתוני הרווחים מחוץ למגרש הם אומדן של עסקאות חסות, משחקים והכנסות ממזכרות ורישוי ל-12 החודשים שקדמו ל-1 במאי 2023, בתוספת החזרים כספיים. הרשימה כוללת ספורטאים שהיו פעילים במשך שנה שנה וזה אינו מכסה עמלות סוכנים.
רק במקום השני. מסי (צילום: טוויטר פאריז סן ז'רמן)
בסך הכל עשרת הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם הרוויחו כ-1.11 מיליארד דולר לפני מסים בשנה האחרונה וזאת עלייה של 12 אחוז מהעונה שעברה, אז זה הסתכם ב-990 מיליון דולר. העונה מדובר בשיא כל הזמנים - גבוה ב-5 אחוזים מהשיא הקודם שנקבע ב-2018 שעמד אז על 1.06 מיליארד דולר.
- כריסטיאנו רונאלדו - הכדורגלן הראשון שהפך למיליארדר
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נחשפו המשתכרים הגדולים בספורט לשנת 2023
בניגוד לחמישייה השנייה שפורסמה אתמול ובה לא היה ולו שחקן כדורגל אחד אז בחמישייה הראשונה יש את שלושת הכוכבים הגדולים בעולם הכדורגל
מקום 5: קנלו אלווארז (אגרוף)
אלווארז, 32, הרוויח העונה 110 מיליון דולר כאשר 100 מיליון דולר הגיעו מקרבות האגרוף והמקסיקני ידוע כאחד שכל כניסה שלו לזירה כרוכה במיליוני דולר. בנוסף הוא שותף במספר חברות כמו תחנות דלק, אפליקציות וחברות אשראי.
מקום 4: לברון ג'יימס (כדורסל)
גיימס, 38, הרוויח העונה 119.5 מיליון דולר כאשר רק 44.5 הגיעו מחוזהו על הפרקט במדי לוס אנג'לס לייקרס. כוכב הכדורסל גם נמצא שותף במספר חברות ומעבר לזה משקיע לא מעט בחברות הפקה בטלוויזיה ובקולנ95ע. בנוסף ג'יימס גם שותף בחברה שבבעלותה מספר קבוצות בייסבול וגם קבוצת הכדורגל של ליברפול.
מקום 3: קיליאן אמבפה (כדורגל)
אמבפה, 24, הרוויח השנה 120 מיליון דולר כאשר 100 מיליון הגיע מחוזהו בפאריז סן ז'רמן ועוד 20 מיליון דולר באו בשל חסויות לחברות בתוך צרפת ומחוצה לו. אגב מדובר בשחקן הצעיר ביותר בעשירייה הראשונה.
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600...
מקום 2: ליאו מסי (כדורגל)
מסי, 35, הרוויח השנה 130 מיליון דולר כאשר מחצית הגיעו בשל חוזהו בפאריז סן ז'רמן ומחצית הגיעה מחסויות של הכדורגלן למשל עם חברת אדידס ועוד חברת באדוויזר. בנוסף חברת 'SOCIAS' לבדה משלמת למסי 20 מיליון דולר לעונה.
מקום 1: כריסטיאנו רונאלדו (כדורגל)
רונאלדו, 38, הרוויח העונה 136 מיליון דולר. לאחר שנפרד ממנצ'סטר יונייטד בחודש נובמבר ועבר לאל נאסר העלה את שכרו משמעותי לכ-75 מיליון דולר לעונה ולכן מדובר בהפרש בין שכרו באנגליה לבין ערב הסעודית. מחוץ למגרש הרוויח השחקן השנה 90 מיליון דולר כאשר משמש כספונסר של חברה שעוסקת בבורסת מטבעות קריפטו. אגב רק שלושה ספורטאים הרוויחו בעבר יותר מרונאלדו בשנה והם רוג'ר פדרר, טייגר וודס וקונור מגרגור.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
