פדרר בנעלי ON
צילום: ON

נחשפו המשתכרים הגדולים בספורט לשנת 2023

אתר 'פורבס' דירג את המרוויחים הגדולים של השנה האחרונה. הערב אנחנו מביאים את 5 הספורטאים שסגרו את העשירייה. מחר תפורסם החמישייה הפותחת
 
מיכאל וייסרמן |

השנה האחרונה הייתה השנה הכלכלית הטובה ביותר עבור ספורטאי העולם. חלקם הרוויחו סכומי עתק שלא נראו בשנים קודמות. אתר "פורבס" פרסם את נתוני המשכורות והבונוסים שנצברו ממאי 2022 ועד מאי 2023. במקרים שבהם שחקנים המשיכו לקבל שכר מעבר ל-1 במאי, כגון עונה סדירה כמו ב-NBA ובכדורגל האירופי – אז הנתונים התייחסו למשכורת המלאה. בונוסים עבור פלייאוף כלולים עבור עונת 2022 NFL (הוקי) ועונת 2021-22 (NBA).

נתוני הרווחים מחוץ למגרש הם אומדן של עסקאות חסות, משחקים והכנסות ממזכרות ורישוי ל-12 החודשים שקדמו ל-1 במאי 2023, בתוספת החזרים כספיים. הרשימה כוללת ספורטאים שהיו פעילים במשך שנה שנה וזה אינו מכסה עמלות סוכנים.

בסך הכל עשרת הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם הרוויחו כ-1.11 מיליארד דולר לפני מסים בשנה האחרונה וזאת עלייה של 12 אחוז מהעונה שעברה, אז זה הסתכם ב-990 מיליון דולר. העונה מדובר בשיא כל הזמנים - גבוה ב-5 אחוזים מהשיא הקודם שנקבע ב-2018 שעמד אז על 1.06 מיליארד דולר.

הערב אנחנו מביאים את החמישייה השנייה, משמע מקומות 5-10. מחר תפורסם החמישייה הראשונה.

מקום 10: קווין דוראנט (כדורסל)

דוראנט, 34, עבר העונה מברוקלין נטס לפיניקס סאנס והרוויח העונה 89.1 מיליון דולר, כאשר בחוזהו בקבוצה החדשה הוא מרוויח 44.1 מיליון דולר ועוד 45 מיליון דולר כשותף במספר חברות כמו חברת תזונה, חברת הלבשה וחברה לדיגיטל

סוגר את הרשימה. דוראנט (צילום מסך עמוד פייסבוק)

מקום 9: רוג'ר פדרר (טניס)

פדרר, 41, נחשב בעיניי רבים לטניסאי הגדול בהיסטוריה והרוויח העונה 95.1 מיליון דולר, אבל השנה לא עסק יתר על המידה בטניס ואף הודיע על פרישה בחודש ספטמבר. מחוץ למגרש חתם פדרר על חסות עם חברת משקפיים וגם מחזיק במניות משמעותיות בחברת הנעליים הגדולה בשוויץ.

מקום 8: סטף קרי (כדורסל)

קרי, 35, הרוויח העונה 100.4 מיליון דולר. שכרו בגולדן סטייט היה הגבוה ביותר ב-NBA העונה ועמד על 48.1 מיליון דולר ובנוסף לקח חסות במספר חברות סטארט-אפ וגם לקח שותפות באחד הבנקים בארה"ב. הדבר הקפיץ את שכרו מחוץ למגרש לסכום של 52.3 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מקום 7: פיל מיקלסון (גולף)

מיקלסון, 52, הרוויח בעונה האחרונה 106 מיליון דולר. במגרש הוא הרוויח 102 מיליון דולר כאשר בשנה כבר חצה אD7 רף המיליארד דולר בהכנסות. רגע השיא של מיקלסון העונה היה בתחרות המאסטרס בחודש שעבר שם הרוויח יותר מ-65 מיליון דולר.

מקום 6: דסטין ג'ונסון (גולף).

ג'ונסון, 38, הרוויח בעונה האחרונה 107 מיליון דולר. על מגרש הגולף הוא הרוויח 102 מיליון דולר ואילו מחוץ למגרש הרוויח עוד 5 מיליון דולר. ג'ונסון הוא אחד המרוויחים הגדולים של השנה, כאשר בשנה שעברה כלל לא נכלל ב-50 הראשונים והעונה זכה בשתי תחרויות גדולות שהניבו לו בסך הכל יותר מ-50 מיליון דולר. בנוסף הוא זכה בעוד תחרויות קטנות יותר ואף  נתן חסות לבנק אוף קנדה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.