ניימאר ומסי בבלומפילד
צילום: באדיבות ערוץ הספורט

מה השכר שיקבל ניימאר ביעד הבא?

החלוץ הברזילאי עשוי לעזוב את פריז סן ז'רמן ומבוקש בכל המועדונים באנגליה שמוכנים להציע לו 40 מיליון אירו לעונה. וראטי יימכר לערב הסעודית ב-60 מיליון אירו

מיכאל וייסרמן | (2)

היום כבר ברור: פריז סן ז'רמן תעבור מתיחת פנים בקיץ הקרוב. הבלם סרחיו ראמוס והקשר ליאו מסי צפויים לסיים את חוזיהם בקיץ הקרוב לאחר שנתיים במועדון. בפריז כלל לא הציעו למסי חוזה חדש, לאחר שכבר הושעה לפני כשבועיים ובמשחק האחרון אף זכה לשריקות בוז צורמות מהקהל המקומי. גם ראמוס יעזוב. הוא זוכה לביקוש מערב הסעודית ושם כריסטיאנו רונאלדו רוצה לצרפו לקבוצתו.

יגיע לאנגליה? ניימאר (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)

בפריז סן ז'רמן רוצים להפוך את קיליאן אמבפה לכוכב הגדול והבלתי מעורער של הקבוצה וסביבו להביא שחקני רכש צעירים. זה אומר שצריך גם להיפרד מהכוכב הברזילאי ניימאר. רק לפני שנתיים האריך הברזילאי את ההסכם עד 2027, אך בינתיים הוא לא עונה על הציפיות ולכן בפריז לא יפסלו את האפשרות להיפרד ממנו בקיץ הנוכחי. ניימאר עצמו יסכים לעזוב ושתי האופציות שעומדות בפניו הן ליגת ה-MLS וגם מספר קבוצות בכירות באנגליה.

לאחרונה דובר כי מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וניוקאסל יהי ו מוכנות להשקיע סכומי עתק בכדי לרכוש את הברזילאי. פריז רכשה אותו בעבר בסכום של כ-222 מיליון אירו ובפריז יסכימו להיפרד ממנו גם ב-100 מיליון אירו.

ניימאר עצמו ירצה לקבל גם שכר של 40 מיליון אירו לעונה לתקופה של מספר שנים והקבוצות באנגליה יסכימו לכך. לכן, הברזילאי עשוי למצוא את עצמו בפרמיירליג בעונה הבאה. "אם לפני שנה ניימאר רצה להישאר, אז ההפגנות מול ביתו בחודשים האחרונים והכעס של האוהדים הביאו לכך שהוא יסכים לעזוב", אמרו בסביבתו של הברזילאי. ניימאר שותף ביותר מ-100 משחקים בפריז סן ז'רמן וכבש 77 שערים.

כוכב נוסף שיעזוב את הקבוצה הוא מרקו וראטי. האחרון הגיע לקבוצה ב-2012 ונראה כי שני הצדדים הגיעו למיצוי והאיטלקי ייפרד מעיר האורות כבר בקיץ הקרוב. גם אוהדי פריז האשימו לאחרונה את וראטי בעונה הכושלת בליגת האלופות ולכן במידה ותגיע הצעה משמעותית עבורו הוא יעזוב. בין השאר נראה כי אל הילאל מערב הסעודית מוכנה להשקיע מעל 60 מיליון אירו בכדי לרכוש את וראטי ואף להציע לו שכר הולם. וראטי, לעומת זאת, רוצה להישאר באירופה ולנסות לזכות בליגת האלופות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניימאר בוא לחיפה (ל"ת)
    בית אבות 15/05/2023 23:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערב הסעודית הפכה לבית אבות לשחקנים הגדולים... (ל"ת)
    הדר 15/05/2023 21:43
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".