מה השכר שיקבל ניימאר ביעד הבא?
היום כבר ברור: פריז סן ז'רמן תעבור מתיחת פנים בקיץ הקרוב. הבלם סרחיו ראמוס והקשר ליאו מסי צפויים לסיים את חוזיהם בקיץ הקרוב לאחר שנתיים במועדון. בפריז כלל לא הציעו למסי חוזה חדש, לאחר שכבר הושעה לפני כשבועיים ובמשחק האחרון אף זכה לשריקות בוז צורמות מהקהל המקומי. גם ראמוס יעזוב. הוא זוכה לביקוש מערב הסעודית ושם כריסטיאנו רונאלדו רוצה לצרפו לקבוצתו.
יגיע לאנגליה? ניימאר (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
בפריז סן ז'רמן רוצים להפוך את קיליאן אמבפה לכוכב הגדול והבלתי מעורער של הקבוצה וסביבו להביא שחקני רכש צעירים. זה אומר שצריך גם להיפרד מהכוכב הברזילאי ניימאר. רק לפני שנתיים האריך הברזילאי את ההסכם עד 2027, אך בינתיים הוא לא עונה על הציפיות ולכן בפריז לא יפסלו את האפשרות להיפרד ממנו בקיץ הנוכחי. ניימאר עצמו יסכים לעזוב ושתי האופציות שעומדות בפניו הן ליגת ה-MLS וגם מספר קבוצות בכירות באנגליה.
לאחרונה דובר כי מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וניוקאסל יהי ו מוכנות להשקיע סכומי עתק בכדי לרכוש את הברזילאי. פריז רכשה אותו בעבר בסכום של כ-222 מיליון אירו ובפריז יסכימו להיפרד ממנו גם ב-100 מיליון אירו.
- עם מעלית ייעודית למכוניות - הפנטהאוז שניימאר רכש ב-54 מיליון דולר
- 100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניימאר עצמו ירצה לקבל גם שכר של 40 מיליון אירו לעונה לתקופה של מספר שנים והקבוצות באנגליה יסכימו לכך. לכן, הברזילאי עשוי למצוא את עצמו בפרמיירליג בעונה הבאה. "אם לפני שנה ניימאר רצה להישאר, אז ההפגנות מול ביתו בחודשים האחרונים והכעס של האוהדים הביאו לכך שהוא יסכים לעזוב", אמרו בסביבתו של הברזילאי. ניימאר שותף ביותר מ-100 משחקים בפריז סן ז'רמן וכבש 77 שערים.
כוכב נוסף שיעזוב את הקבוצה הוא מרקו וראטי. האחרון הגיע לקבוצה ב-2012 ונראה כי שני הצדדים הגיעו למיצוי והאיטלקי ייפרד מעיר האורות כבר בקיץ הקרוב. גם אוהדי פריז האשימו לאחרונה את וראטי בעונה הכושלת בליגת האלופות ולכן במידה ותגיע הצעה משמעותית עבורו הוא יעזוב. בין השאר נראה כי אל הילאל מערב הסעודית מוכנה להשקיע מעל 60 מיליון אירו בכדי לרכוש את וראטי ואף להציע לו שכר הולם. וראטי, לעומת זאת, רוצה להישאר באירופה ולנסות לזכות בליגת האלופות.
- 2.ניימאר בוא לחיפה (ל"ת)בית אבות 15/05/2023 23:41הגב לתגובה זו
- 1.ערב הסעודית הפכה לבית אבות לשחקנים הגדולים... (ל"ת)הדר 15/05/2023 21:43הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
