הפועל ירושלים מול טנריף - מי שווה יותר?
כמעט 20 שנה עברו מאז שהפועל ירושלים חגגה בפעם הראשונה והאחרונה את התואר האירופי שלה, כאשר זכתה בגביע היול"ב. היא ניצחה בגמר את ריאל מדריד בתוצאה 72:83.
הכי רחוק שאפשר. הפועל ירושלים (צילום: טוויטר הפועל ירושלים)
בקבוצה של אותה תקופה, תחת שרון דרוקר, שיחקו כוכבי על כמו קלי מקארתי, ויל סולומון, דורון שפר ומשה מזרחי וכעת מקווה המאמן, אלכנסדר דז'יקיץ', לרשום הישג נוסף בליגת האלופות של פיב"א. הערב (שישי) תשחק בחצי גמר הפיינל פור מול טנריף הספרדית. האחרונה היא האלופה המכהנת והמועמדת הבכירה לתואר, אבל בירושלים מאמינים בניסים ומקווים כי במשחק אחד יכולה ירושלים לנצח את המשחק.
מסביב למשחק יש גם אירוע מיוחד - מאמן הפועל ירושלים, אלכסנדר דז'יקיץ', יגיע למשחק לאחר מות אמו לפני יומיים. המאמן החליט, בצעד חריג, להמשיך ולהתלוות למשחק של ירושלים באחד המשחקים החשובים בהיסטוריה של המועדון. בבירה מעוניינים לקרב את עצמם עוד יותר ליורוליג ובכדי שזה יקרה זקוקה הקבוצה להישג אירופי משמעותי שיהיה הראשון תחת הבעלים החדש, מתן אדלסון.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המאמן הירושלמי, אמר לקראת המשחק: "אני מתבודד ורואה קצת כדורסל, אני מאמן כבר 32 שנה וראיתי אותם משחקים. האם אנחנו אנדרדוג? כן. האם אנחנו שייכים למעמד הזה? כן". המסע לא יהיה פשוט כאשר יש פערים בתקציבים בין הקבוצות.
להלן 5 השחקנים הבכירים בשני המועדונים ושכרם:
המספרים של הפועל ירושלים:
קאדין קרינגטון: 250 אלף דולר לעונה.
ליוואי רנדולף: 240 אלף דולר לעונה.
זאק הנקינס: 230 אלף דולר לעונה.
ספידי סמית': 200 אלף דולר לעונה.
מארקס מייריס: 150 אלף דולר לעונה.
סה"כ: 1.07 מיליון דולר.
חשוב לציין כי הישראלי הבכיר ביותר הוא עוז בלייזר שמרוויח שכר של 160 אלף דול=D7 לעונה.
המספרים של טנריף:
מרסלניו הוארטס: מיליון דולר.
סאשו סאלין: 600 אלף דולר.
אלגי'ן קוק: חצי מיליון דולר לעונה.
ארון דורנקמפ: 700 אלף דולר לעונה.
גיורגי שמרדיני: 850 אלף דולר לעונה.
סה"כ: 3.65 מיליון דולר לעונה.
גם בגזרת המאמנים נראה שיש יתרון למאמן הספרדי, צ'וס וידורטה, שעל פי ההערכות מרוויח כ-100 אלף דולר יותר מהמאמן הירושלמי.
עידן הבעלות החדשה של משפחת אדלסון היא אחת מתוך שרשרת של בעלים בשנים האחרונות. עד 2013 עמד גומא אגאייר בראש המערכת אבל אז רכש איש ההייטק אורי אלון את הקבוצה, יחד עם הפרסומאי אייל חומסקי.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
