הפועל ירושלים מול טנריף - מי שווה יותר?
כמעט 20 שנה עברו מאז שהפועל ירושלים חגגה בפעם הראשונה והאחרונה את התואר האירופי שלה, כאשר זכתה בגביע היול"ב. היא ניצחה בגמר את ריאל מדריד בתוצאה 72:83.
הכי רחוק שאפשר. הפועל ירושלים (צילום: טוויטר הפועל ירושלים)
בקבוצה של אותה תקופה, תחת שרון דרוקר, שיחקו כוכבי על כמו קלי מקארתי, ויל סולומון, דורון שפר ומשה מזרחי וכעת מקווה המאמן, אלכנסדר דז'יקיץ', לרשום הישג נוסף בליגת האלופות של פיב"א. הערב (שישי) תשחק בחצי גמר הפיינל פור מול טנריף הספרדית. האחרונה היא האלופה המכהנת והמועמדת הבכירה לתואר, אבל בירושלים מאמינים בניסים ומקווים כי במשחק אחד יכולה ירושלים לנצח את המשחק.
מסביב למשחק יש גם אירוע מיוחד - מאמן הפועל ירושלים, אלכסנדר דז'יקיץ', יגיע למשחק לאחר מות אמו לפני יומיים. המאמן החליט, בצעד חריג, להמשיך ולהתלוות למשחק של ירושלים באחד המשחקים החשובים בהיסטוריה של המועדון. בבירה מעוניינים לקרב את עצמם עוד יותר ליורוליג ובכדי שזה יקרה זקוקה הקבוצה להישג אירופי משמעותי שיהיה הראשון תחת הבעלים החדש, מתן אדלסון.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המאמן הירושלמי, אמר לקראת המשחק: "אני מתבודד ורואה קצת כדורסל, אני מאמן כבר 32 שנה וראיתי אותם משחקים. האם אנחנו אנדרדוג? כן. האם אנחנו שייכים למעמד הזה? כן". המסע לא יהיה פשוט כאשר יש פערים בתקציבים בין הקבוצות.
להלן 5 השחקנים הבכירים בשני המועדונים ושכרם:
המספרים של הפועל ירושלים:
קאדין קרינגטון: 250 אלף דולר לעונה.
ליוואי רנדולף: 240 אלף דולר לעונה.
זאק הנקינס: 230 אלף דולר לעונה.
ספידי סמית': 200 אלף דולר לעונה.
מארקס מייריס: 150 אלף דולר לעונה.
סה"כ: 1.07 מיליון דולר.
חשוב לציין כי הישראלי הבכיר ביותר הוא עוז בלייזר שמרוויח שכר של 160 אלף דול=D7 לעונה.
המספרים של טנריף:
מרסלניו הוארטס: מיליון דולר.
סאשו סאלין: 600 אלף דולר.
אלגי'ן קוק: חצי מיליון דולר לעונה.
ארון דורנקמפ: 700 אלף דולר לעונה.
גיורגי שמרדיני: 850 אלף דולר לעונה.
סה"כ: 3.65 מיליון דולר לעונה.
גם בגזרת המאמנים נראה שיש יתרון למאמן הספרדי, צ'וס וידורטה, שעל פי ההערכות מרוויח כ-100 אלף דולר יותר מהמאמן הירושלמי.
עידן הבעלות החדשה של משפחת אדלסון היא אחת מתוך שרשרת של בעלים בשנים האחרונות. עד 2013 עמד גומא אגאייר בראש המערכת אבל אז רכש איש ההייטק אורי אלון את הקבוצה, יחד עם הפרסומאי אייל חומסקי.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
